NAJVEĆI KVAROVI

U koje popravke na automobilu se više ne isplati uložiti? Iznosi ponekad dostižu i više tisuća eura

Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
Zagreb: AK Končar
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
Zagreb: AK Končar
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
Zagreb: AK Končar
21.10.2024.
u 22:47
Ultimativna noćna mora svakog vlasnika rabljenog automobila s mnogo kilometara svakako je teška havarija motora
Pogledaj originalni članak

U koje popravke se isplati uložiti, pitanje je koje sve vlasnike vozila muči kada se susretnu s jednim. Posebice ta dilema postaje veća i kad se radi o nešto starijem automobilu, kakvih je u Hrvatskoj puno s obzirom na to da je prosječna starost automobila na hrvatskim cestama 10 i više godina. Revija HAK zato je navela nekoliko vrsta popravaka kod kojih je isplativost upitna, te o kojima treba dobro razmisliti prije nego što otvorite novčanik. 

Među prvima koji tako pada na pamet bio bi svakako automatski mjenjač, bez obzira na to radilo se o klasičnom, CVT ili DSG sklopu. Upravo zbog tih problema brojni radije odabiru ručni mjenjač kako se ne bi slučajno morali suočiti s nekom vrstom kvara na automatskom, a ponekad se problem i povećava kad ih serviseri otpišu kao nepopravljive, pa je potrebno zamijeniti novi sklop. U tom slučaju, navodi Revija HAK, popravci idu i do 6, pa i 7 tisuća eura.

Veliki problem može biti i zamjena zračnog jastuka, kao posljedica vlastite prometne nesreće ili možda nesreće prijašnjeg vlasnika. Naime, zamjenski dijelovi za zračne jastuke ne postoje, a uz to bi zapravo trebalo mijenjati i cijeli niz drugih elemenata - od armaturne ploče, cijele ili djelomično, pa do senzora i elektronike samog sustava, a cijene također znaju biti jako visoke. 

Kao jedan od potencijalno upitnih popravaka navodi se i oštećeni okvir, koji se javlja kao posljedica teškog sudara kod starijih automobila, zbog čega se ti automobili mogu i potpuno otpisati. Čak i ako se ispostavi da je svijeni okvir moguće vratiti u njegov originalni oblik, njegova je struktura, a time i daljnja mogućnost apsorpcije sila  ozbiljno narušena i takav se automobil više ne može smatrati sigurnim, navodi se. Ako u tim slučajevima ne poznajete potpunu povijest vozila, preporuča se da se takvi automobili izbjegavaju. 

POVEZANI ČLANCI:

Ultimativna noćna mora svakog vlasnika rabljenog automobila s mnogo kilometara svakako je teška havarija motora, do koje može doći i zbog više razloga, poput pucanja, odnosno preskakanja remena, navodi se. Kao najgori scenarij navodi se udaranje klipa u ventil, zbog čega dolazi do njegova savijanja ili potpunog pucanja, a posljedično tome i teškog oštećenja glave motora. U tim situacijama popravci znaju ići od tisuću eura pa nadalje, pa je ponekad jeftinije tražiti i cijeli zamjenski motor. 

Dvomaseni zamašnjak također bi bio na popisu velikih popravaka od kojih se vlasnicima diže kosa na glavi. Brojne vlasnike prije ili kasnije čeka zamjena kompleta spojke, a uz nju dolazi i dvomaseni zamašnjak - trošak koji može sve skupa ispasti i više od 1.300 eura. Može se ugraditi zamjenski kruti zamašnjak, koji je nešto jeftiniji, no njega brojni mehaničari ne preporučaju.

>>  FOTO Socijalistička betonska neman slavi 50. rođendan: I danas izgleda jezivo, no njeni ju stanari obožavaju

Foto: Marin Tironi
Zgrada Mamutica u Novom Zagrebu
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Zagreb: Nedovršena stambena zgrada na Sarajevskoj cesti
Foto: Marin Tironi
Zgrada Mamutica u Novom Zagrebu
Foto: Boris Scitar/PIXSELL
Zagreb: Zgrada između Šišićeve i Sarajevske ulice u Novom Zagrebu
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Zagreb: Zgrada Mamutica u ulici Božidara Magovca
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Zagreb: Nedovršena stambena zgrada na Sarajevskoj cesti
Foto: Emica Elvedji/PIXSELL
Zagreb: Mamutica u Travnom
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Zagreb: Nedovršena stambena zgrada na Sarajevskoj cesti
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Zagreb: Zgrada Mamutica u ulici Božidara Magovca u naselju Travno, ilustracija
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Zagreb: Nedovršena stambena zgrada na Sarajevskoj cesti
Foto: Marin Tironi/PIXSELL
Zagreb: Stambena zgrada Mamutica u Travnom
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Zagreb: Nedovršena stambena zgrada na Sarajevskoj cesti
Foto: Marin Tironi/PIXSELL
Zagreb: Stambena zgrada Mamutica u Travnom
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Zagreb: Nedovršena stambena zgrada na Sarajevskoj cesti
Foto: Marin Tironi/PIXSELL
Zagreb: Stambena zgrada Mamutica u Travnom
Foto: Boris Scitar/PIXSELL
Zagreb: Zgrada između Šišićeve i Sarajevske ulice u Novom Zagrebu
Foto: Marin Tironi/PIXSELL
Zagreb: Stambena zgrada Mamutica u Travnom
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Zagreb: Nedovršena stambena zgrada na Sarajevskoj cesti
Foto: Marin Tironi/PIXSELL
Zagreb: Stambena zgrada Mamutica u Travnom
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Zagreb: Nedovršena stambena zgrada na Sarajevskoj cesti
Foto: Marin Tironi/PIXSELL
Zagreb: Stambena zgrada Mamutica u Travnom
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Zagreb: Nedovršena stambena zgrada na Sarajevskoj cesti
Foto: Marin Tironi/PIXSELL
Zagreb: Stambena zgrada Mamutica u Travnom
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Zagreb: Nedovršena stambena zgrada na Sarajevskoj cesti
Foto: Marin Tironi/PIXSELL
Zagreb: Stambena zgrada Mamutica u Travnom
Foto: Boris Scitar/PIXSELL
Zagreb: Zgrada između Šišićeve i Sarajevske ulice u Novom Zagrebu
Foto: Marin Tironi/PIXSELL
Zagreb: Stambena zgrada Mamutica u Travnom
Foto: Boris Scitar/PIXSELL
Zagreb: Zgrada između Šišićeve i Sarajevske ulice u Novom Zagrebu
Foto: Marin Tironi/PIXSELL
Zagreb: Stambena zgrada Mamutica u Travnom
Foto: Boris Scitar/PIXSELL
Zagreb: Zgrada između Šišićeve i Sarajevske ulice u Novom Zagrebu
Foto: Marin Tironi/PIXSELL
Zagreb: Stambena zgrada Mamutica u Travnom
Foto: Boris Scitar/PIXSELL
Zagreb: Zgrada između Šišićeve i Sarajevske ulice u Novom Zagrebu
Foto: Marin Tironi/PIXSELL
Zagreb: Stambena zgrada Mamutica u Travnom
Foto: Boris Scitar/PIXSELL
Zagreb: Zgrada između Šišićeve i Sarajevske ulice u Novom Zagrebu
Foto: Marin Tironi/PIXSELL
Zagreb: Stambena zgrada Mamutica u Travnom
Foto: Marin Tironi/PIXSELL
Zagreb: Stambena zgrada Mamutica u Travnom
Foto: Marin Tironi/PIXSELL
Zagreb: Stambena zgrada Mamutica u Travnom
Foto: Marin Tironi/PIXSELL
Zagreb: Stambena zgrada Mamutica u Travnom
Foto: Marin Tironi/PIXSELL
Zagreb: Stambena zgrada Mamutica u Travnom
Foto: Marin Tironi/PIXSELL
Zagreb: Stambena zgrada Mamutica u Travnom

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

NA
najposebniji
12:15 22.10.2024.

Imaš auto od 9 tisuća eura i nećeš dati dvije tisuće eura za ozbiljan popravak koji će auto dovesti u ispravno stanje nego ćeš dati 9 tisuća za auto koji je u bog zna kakvome stanju i koliko ulaganja u njega...ima smisla.

Avatar kozorog
kozorog
08:03 22.10.2024.

za aute dajemo daleko više nego bogatiji, gledano prema omjeru novca za auto i prihoda, plaće. nove aute više ne može popravljati meho u svojoj masnoj radionici, jer se sad najčešće kvari elektronika, struja. narod tehnički neobrazovan pa nije u stanju zamijeniti ni žarulju u autu, plus da neki proizvođači naprave auto kod kojeg moraš skinuti pola prednjeg kraja da uopće dođeš u priliku zamijeniti lampu. a ove nove električne igračke tek čeka cirkus. nova el škoda stane na semaforu, nema 500 km iza sebe. sjediš unutra i čekaš da te netko iz stojadina dođe razbiti jer si eto napravio zastoj. većina nema ni mehaničke kvake, pa ako te blokira, onda ne možeš van. tko će vam to popravljati? odite u srednje škole i pogledajte koga zanima biti 'mehaničar'.