Kamenčić ili čak običan orah koji padne sa stabla te udari u vjetrobransko staklo vašeg automobila može ga oštetiti u tolikoj mjeri da ga je potrebno zamijeniti. Ali ako ste imali sreće, ako je staklo samo napuklo te ste brzo reagirali i to oštećenje niste ignorirali, moguće ga je i popraviti. To je znatno povoljnije nego kupnja novog. Zamjena vjetrobranskog stakla u ovlaštenim servisima vrlo je skupa. Primjerice, za Opel Corsu B iz 1998. godine – koja više nije pod garancijom, pa njezin vlasnik nema obvezu odlaska u ovlašteni servis – stoji od 3500 do 4500 kuna, ovisno o vrsti stakla, što je više od trećine vrijednosti automobila. Zbog tako visokih cijena zamjene vjetrobranskog stakla u ovlaštenim servisima cvjetaju jeftinije autostaklarske radionice.
Jednu zagrebačku radionicu nazvali smo s istim pitanjem: Koliko stoji vjetrobransko staklo za Opel Corsu iz 1998. godine. Cijena stakla je 850 kuna s ugradnjom. Ugradnja traje četiri-pet sati, a garancija na ugrađeno staklo je 30 mjeseci. Samo staklo bez ugradnje stoji 500 kuna.
Slična je razlika u cijeni bila za originalno staklo u ovlaštenom servisu i zamjensko u autostaklarskoj radionici za Mazdu 6 iz 2009. godine. U ovlaštenom servisu staklo stoji od 2500 do 4500 kuna (ovisno o tome je li obično, zeleno, sa senzorima za kišu...), a ugradnja se plaća još 1000 kuna. U neovlaštenom servisu ponudili su nam zamjensko vjetrobransko staklo Saint Gobain Sekurit, koje s ugradnjom stoji 1520 kuna (obično staklo) ili 1660 kuna (ako automobil ima senzore za kišu). Ugradnja traje oko tri sata.
Naravno, ako nemate sreće, odmah nakon ugradnje zamjenskog vjetrobranskog stakla u njega može doletjeti kamenčić i opet ga oštetiti, pa je zbog toga bolje, uvijek kad je to moguće, popraviti postojeće staklo. Popraviti se mogu oštećenja u obliku zvijezde, kruga, polukruga, kombinacije zvijezde i kruga...
Vjetrobranska autostakla moguće je popraviti ako je nastalo manje oštećenje. Neke radionice popravljaju oštećenja prosječnog promjera do tri centimetra, a neke do samo dva centimetra. Otprilike, možete računati na popravak ako oštećenje nije veće od površine kovanice od dvije kune. Drugi važan preduvjet je da oštećenje nije u vidnom polju vozača, odnosno ako je oštećenje nastalo u vidnom polju vozača, da nije promjera većeg od 10 mm. Ipak, neki serviseri ne preporučuju popravak ni ako je oštećenje u središtu vidnog polja vozača (širine 30 cm). Bitno je odmah reagirati kako bi se spriječilo širenje pukotine. Čim uočite pukotinu, oštećeno bi staklo trebalo zaštititi od vanjskih utjecaja, prljavštine i daljnjeg oštećenja. To se može učiniti lijepljenjem samoljepljive trake preko pukotine i što bržim odlaskom u servis.
Postupak popravka sastoji se od detaljnog čišćenja i fine obrade pukotine. Potom se uz pomoć posebnih alata ubrizgava prozirna smola, koja popunjava pukotinu i čini je gotovo nevidljivom. Cijene reparacije vjetrobranskog stakla u neovlaštenim servisima su od 100 do 150 kuna. I ne zaboravite da je pukotina na vjetrobranskom staklu valjan razlog da vam automobil ne prođe na tehničkom pregledu.
Nemoš vjerovat, autor teksta otkrio toplu vodu. Živio autor !!!!