AUTOSTAKLA

U neovlaštenim servisima stakla su jeftinija nego u ovlaštenima

Foto: Maja Šantoši/Pixsell
U neovlaštenim servisima stakla su jeftinija nego u ovlaštenima
07.12.2012.
u 12:23
Ako je staklo samo napuklo te ste brzo reagirali i to oštećenje niste ignorirali, moguće ga je i popraviti
Pogledaj originalni članak

Kamenčić ili čak običan orah koji padne sa stabla te udari u vjetrobransko staklo vašeg automobila može ga oštetiti u tolikoj mjeri da ga je potrebno zamijeniti. Ali ako ste imali sreće, ako je staklo samo napuklo te ste brzo reagirali i to oštećenje niste ignorirali, moguće ga je i popraviti. To je znatno povoljnije nego kupnja novog. Zamjena vjetrobranskog stakla u ovlaštenim servisima vrlo je sk­upa. Primjerice, za Opel Corsu B iz 1998. godine – koja više nije pod garancijom, pa njezin vlasnik nema obvezu odlaska u ovlašteni servis – stoji od 3500 do 4500 kuna, ovisno o vrsti stakla, što je više od trećine vrijednosti automobila. Zbog tako visokih cijena zamjene vjetrobranskog stakla u ovlaštenim servisima cvjetaju jeftinije autostaklarske radionice.

Jednu zagrebačku radionicu nazvali smo s istim pitanjem: Koliko stoji vjetrobransko staklo za Opel Corsu iz 1998. godine. Cijena stakla je 850 kuna s ugradnjom. Ugradnja traje četiri-pet sati, a garancija na ugrađeno staklo je 30 mjeseci. Samo staklo bez ugradnje stoji 500 kuna.

Slična je razlika u cijeni bila za originalno staklo u ovlaštenom servisu i zamjensko u autostaklarskoj radionici za Mazdu 6 iz 2009. godine. U ovlaštenom servisu stak­lo stoji od 2500 do 4500 kuna (ovisno o tome je li obično, zeleno, sa senzorima za kišu...), a ugradnja se plaća još 1000 kuna. U neovlaštenom servisu ponudili su nam zamjensko vjetrobransko staklo Saint Gobain Sekurit, koje s ugradnjom stoji 1520 kuna (obično staklo) ili 1660 kuna (ako automobil ima senzore za kišu). Ugradnja traje oko tri sata.

Naravno, ako nemate sreće, odmah na­kon ugradnje zamjenskog vjetrobranskog stakla u njega može doletjeti kamenčić i opet ga oštetiti, pa je zbog toga bolje, uvi­jek kad je to moguće, popraviti postojeće staklo. Popraviti se mogu oštećenja u obliku zvijezde, kruga, polukruga, kombi­nacije zvijezde i kruga...

Vjetrobranska autostakla moguće je popraviti ako je nastalo manje oštećenje. Neke radionice popravljaju oštećenja prosječnog promjera do tri cen­timetra, a neke do samo dva centimetra. Otprilike, možete računati na popravak ako oštećenje nije veće od površine kovan­ice od dvije kune. Drugi važan preduv­jet je da oštećenje nije u vidnom polju vozača, odnosno ako je oštećenje nastalo u vidnom polju vozača, da nije promjera većeg od 10 mm. Ipak, neki serviseri ne preporučuju popravak ni ako je oštećenje u središtu vidnog polja vozača (širine 30 cm). Bitno je odmah reagirati kako bi se spriječilo širenje pukotine. Čim uočite pu­kotinu, oštećeno bi staklo trebalo zaštititi od vanjskih utjecaja, prljavštine i daljnjeg oštećenja. To se može učiniti lijepljenjem samoljepljive trake preko pukotine i što bržim odlaskom u servis.

Postupak popravka sastoji se od detaljnog čišćenja i fine obrade pukotine. Potom se uz pomoć posebnih alata ubrizgava prozirna smola, koja popunjava pukotinu i čini je gotovo nevidljivom. Cijene reparaci­je vjetrobranskog stakla u neovlaštenim servisima su od 100 do 150 kuna. I ne zaboravite da je pukotina na vjetrobran­skom staklu valjan razlog da vam auto­mobil ne prođe na tehničkom pregledu.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 3

TS
tompa ses
12:34 07.12.2012.

Nemoš vjerovat, autor teksta otkrio toplu vodu. Živio autor !!!!

MZ
Memphis-zg
17:43 07.12.2012.

Pa većina zamjesnki potrošnih dijelova košta isto kao i orginal ...

AA
aabbcc
13:48 09.12.2012.

. Jedan od razloga da drzite rastojanje od vozila ispred vas.