Svi novi automobili morat će biti opremljeni s limiterima brzine kako bi bili u skladu s novim propisima Europske unije, a te uređaje mnogi u Velikoj Britaniji smatraju "kontroverznima". Uskoro će se objaviti nove mjere za sigurnost vozila u prometu, a jedna od njih uključuje i smanjivanje snage motora kad se prijeđe određena brzina vozila, piše Daily Telegraph.
Navodi se kako je glavni razlog sigurnost, no očekuje se kako će mjere podržati i ekološki aktivisti koji već dulje vrijeme zazivaju ograničenja brzine kako bi se smanjilo zagađenje. U petak su zastupnici Konzervativne stranke u britanskom parlamentu su pak istaknuli kako su ovi prijedlozi dokaz kampanje protiv vozača. Jedan od njih, Craig Mackinlay, koji je predsjednik parlamentarne skupine Fiar Fuel UK Motorists and Hauliers, istaknuo je kako će ti prijedlozi posve uništiti tržište luksuznih automobila.
- Ovo je više od Velikog brata. Vidjet ćemo više takvih primjera ako krenemo u smjeru određivanja cijena cesta. Mislim da ljudi nisu razmislili o aspektu slobode - istaknuo je.
Mjere uključuju i takozvanu "inteligentnu pomoć pri brzinu", koja se bazira na kombinaciji GPS-a i kamera na automobilu kako bi se procijenilo ograničenje brzine na cesti. Proizvođači mogu birati između različitih oblika limitatora brzine. To ne znači da vozači ne mogu premostiti limitator, nego samo znači da će se tehnologija reaktivirati svaki puta kad se iznova upali automobil.
Unatoč kritikama, brojni proizvođači automobila kao što su Citroen, Ford i Jaguar već su počeli uvoditi takvu tehnologiju u svoja vozila. Edmund King, predsjednik britanskog Automobilskog saveza, upozorio je da bi ograničenja brzine na cestama trebalo biti vrlo točno na digitalnom sustavu kako bi se osiguralo da nema problema.
- Ograničenja brzine moraju biti potpuno točna jer automobil reagira na ograničenje brzine. Ako imate pogrešno ograničenje brzine u digitalnom sustavu, to bi vas moglo usporiti na pogrešnu brzinu ili vam omogućiti da ubrzate do pogrešne brzine - navodi, piše Daily Telegraph.
Europska unije je ublažila svoje planove za još strože limitatore brzine nakon lobiranja automobilske industrije. Prvotno je bilo planirano uvođenje obveznih limitatora koji smanjuju snagu motora nakon što dostigne brzina ograničenja na određenoj cesti, a pokazalo se da takav sustav smanjuje smrtne slučajeve na cesti za čak 20 posto.
Britansko Ministarstvo prometa podsjetilo je da izlaskom iz Europske unije imaju pravo slobode sami odlučivati o sigurnosti na cestama u svojoj zemlji. Međutim, stručnjaci upozoravaju kako bi razlike u pristupu moogle dovesti do problema za cijelu automobilsku industriju.
PODSJETITE SE Video: Naša znanstvenica progovorila o velikoj temi u Europi i otkrila što će se događati s autima i avionima
Stavite nam još samo bodljikavu ogrlicu i uzicu oko vrata. Ma marš.