ISTRAŽILI SMO

Otkrivamo nakon koliko prevezenih kilometara se počinje isplaćivati ugradnja plina u automobil

Foto: Hrvoje Jelavić/Pixsell
Otkrivamo nakon koliko prevezenih kilometara se počinje isplaćivati ugradnja plina u automobil
01.10.2016.
u 15:00
Ako godišnje prelazite mnogo kilometara, brzo ćete isplatiti ulaganje, a manje ćete zagađivati okoliš jer je benzin veći zagađivač od plina
Pogledaj originalni članak

Cijene goriva su se zbog povoljnije cijene na svjetskom tržištu već duže vrijeme ustabilile na manje od 9 kuna za litru benzina ili dizela, što vozači itekako osjete u svojim budžetima. U takvim uvjetima smanjen je interes za ugradnju plinske instalacije u odnosu na razdoblje divljanja cijena kad cijena po litri obično prijeđe psihološku granicu od 10 kuna, a sjećamo se i crnih razdoblja 2012. kad se cijena litre benzina približila 12 kuna. Ali, tada je i cijena autoplina dosezala 5,82 kuna po litri, dok sada litra autoplina stoji 3,84 kune (u Plinskom centru Zagreb litra je osjetno povoljnijih 3,54 kune).

Za one koji razmišljaju o plinu još je jedna olakotna okolnost - ugradnja plinske instalacije danas je mnogo povoljnija nego, primjerice, prije pet godina. Danas se plinska instalacija za vozila s rasplinjačem u koja je ugradnja najjednostavnija može ugraditi već za 4500 kuna. Ugradnja za vozila s katalizatorom stoji 4500 kuna, a za vozila s plastičnom usisnom granom od 5500 kuna.

Dakako, cijene ovise i o proizvođaču plinskog sustava kao i o broju cilindara te snazi motora.

Oko 20% veća potrošnja

U izračunu smo za primjer uzeli prosječan automobil u Hrvatskoj s prosječnim benzinskim motorom i uz prosječnu hrvatsku kilometražu od 12.000 km godišnje. Dakako, kod benzinskog motora koji troši više goriva - ako godišnje radite mnogo kilometara - ugradnja plinske istalacije će se prije isplatiti.

U našem smo primjeru uzeli Opel Astru 1,6 sa 100 KS koja prosječno troši oko 7,5 l/100 km, što znači da plina troši otprilike 20% više odnosno oko 9 l/100 km. Ugradimo li nešto skuplji plinski sustav za 6000 kuna te uračunamo atest od 1100 kuna, uz dodatnih 550 kuna za naknadu za ceste pri registraciji, dolazimo do investicije od 7650 kuna. Prema trenutnim cijenama Eurosupera 95 od 8,94 kune po litri i autoplina od 3,84 kune po litri za jednu litru benzina može se kupiti 2,32 litre autoplina.

Servis svakih 10.000 km

To znači da ćemo ugradnju plinske instalacije isplatiti za 24.000 km do kada ćemo za autoplin potrošiti 8294 kune - uz početnu investiciju od 7650 kuna to je ukupno 15.944 kune.

Bez plinske instalacije za benzin bismo za vožnju 24.000 kilometara potrošili 16.092 kuna.

Dakle, prosječan hrvatski vozač koji godišnje prelazi 12.000 kilometara ugradnju plinske instalacije prema sadašnjim cijenama goriva može isplati za dvije godine. U stvarnosti isplativost ovisi o tome koliko se zapravo vozite.

Također, treba uzeti u obzir da bi samu plinsku instalaciju trebalo servisirati svakih 10.000 kilometara (servis stoji 300 do 500 kuna), a svake godine na tehničkom pregledu dodatno treba platiti 550 kuna naknade za ceste.

>> Istražili smo gdje u Zagrebu možete najbolje i najjeftinije oprati auto

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 55

PA
pan-am
15:20 01.10.2016.

Pitanje je vremena kada će plinu naglo skočit cijena ,zato kad krvoloci nanjuše da se negdje može uštedit i da narod tu prolazi jeftinije odmah podignu cijenu .

BS
bsimunjak
16:25 01.10.2016.

Jedna stvar u ovom tekstu nije točna a koristim autoplin u svom vozilu jedanaest godina. Servis sam radio na 50000 kilometara jer tako je naveo proizvođač tzv. "Pluća" u kojima se mjenjaju membrane. A sada trenutno sam napravio više od 65000 km od zadnjeg servisa i nemam namjeru ići na servis još neko vrijeme jer je potrošnja plina ujednačena na 9 litara a po otvorenoj cesti i manja.

BI
biker77
05:15 02.10.2016.

potrošnja benzina mi je 6,5 l a plina 7,5, servis plinskog uređaja sam prvi put radio na 60000 km čak je i filter bio čist a svi parametri su bili u redu. Uređaj mi se isplatio već na 17500 km . Ova lopovska zemlja naplaćuje svake godine extra 500 kn prilikom tehničkog pregleda umjesto da ljude nagradi što su ekološki osvješteni. Daju se poticaji za hibridna vozila koja su enormno skupa ,a uštede minimalne umjesto da se daju poticaji za ugadnju plinske instalacije