MEGATREND POSLOVNA RJEŠENJA

Umjetna inteligencija za asistenciju prirodnoj

Umjetna inteligencija za asistenciju prirodnoj
06.04.2021.
u 09:38
Mnogo je područja primjene, odnosno poslovnih i svakodnevnih problema koje je moguće riješiti korištenjem procesa umjetne inteligencije, uključujući metode strojnog i dubokog učenja
Pogledaj originalni članak

Umjetna inteligencija (engl. Artificial Intelligence, AI) sve je popularnije područje koje se bavi izradom inteligentnih sustava za asistenciju ljudima pri rješavanju raznih kompleksnih zadataka. Mnogo je područja primjene, odnosno poslovnih i svakodnevnih problema koje je moguće riješiti korištenjem procesa umjetne inteligencije, uključujući metode strojnog i dubokog učenja. Nekoliko je potpodručja primjene umjetne inteligencije, a ona se često definiraju prema tipu podataka koji su u fokusu. Ako se radi o tekstualnim (jezičnim) podacima, govorimo o obradi prirodnog jezika, ako prepoznajemo vizualne podatke, govorimo o području računalnog vida, ako govorimo o numeričkim podacima, riječ je najčešće o procesima prediktivne analitike (iako prediktivna analitika nije ograničena na numeričke podatke) itd.

Prediktivna analitika

Prediktivna analitika obuhvaća razne statističke tehnike, od prediktivnog modeliranja, strojnog učenja do rudarenja podacima kojima analizira činjenice iz prošlosti i sadašnjosti kako bi napravila predviđanje budućih, odnosno nepoznatih događaja. Zbog velike količine podataka koje tvrtke danas posjeduju mogućnosti primjene prediktivne analitike u današnje vrijeme doista su opsežne, bilo u kontekstu industrija koje ju mogu koristiti, bilo u kontekstu raznih ključnih pitanja vezanih za poslovanje svake pojedine tvrtke. Prediktivna analitika može se koristiti za otkrivanje novih klijenata, otkrivanje postojećih klijenata koji će najvjerojatnije otkazati suradnju, optimizaciju zaliha na skladištu, optimizaciju investicija, predviđanje potencijalnog stanja kvara stroja te u detekciji rizika, prijetnji i prijevara.

Obrada prirodnog jezika

Obrada prirodnog jezika (engl. Natural Language Processing, NLP) jest zajedničko potpodručje jezikoslovlja i umjetne inteligencije koje kompjutorima daje vještinu čitanja, razumijevanja i zaključivanja iz ljudskih jezika. Koncepti obrade prirodnog jezika koriste se u rješavanju raznih problema razumijevanja ljudskih jezika i obrade tekstualnih podataka. Automatizirana analiza sentimenta jedan je od tih problema. Najčešća uporaba analize sentimenta jest motrenje brenda i online ugleda, gdje je krajnji cilj razumjeti potrošačku percepciju vlastitog brenda, proizvoda ili usluge. Google, tražilica koju svi svakodnevno koristimo u radu, također se temelji na procesima obrade prirodnog jezika kako bi korisnicima pružila najrelevantnije dokumente, odnosno web-stranice. NLP se primjenjuje i u nadzoru dolaznog prometa e-pošte, gdje se vrši kategorizacija pošte prema predmetu te detekcija zlonamjerne i neželjene pošte. Postoje i razne druge primjene NLP procesa, kao što su provjera gramatike i pravopisa teksta, sažimanje dužih tekstova te strojno prevođenje. Virtualni asistenti vjerojatno su najpopularnija primjena NLP-a. Oni simuliraju ponašanje čovjeka kao konverzacijskog partnera te imaju veliku prednost stalne dostupnosti, brzine odgovora na upit i konzistentnosti. Virtualni asistenti najčešće se koriste u svrhu skidanja opterećenja s korisničke podrške pružanjem informacija korisnicima te asistencije ljudskim agentima (bilo pretraživanjem internih dokumenata radi dobivanja specifične informacije ili usmjeravanjem korisničkih upita na odgovarajuće agente).

Računalni vid

Računalni vid je područje umjetne inteligencije koje se bavi vizualnim prepoznavanjem objekata (i njihovom klasifikacijom) u slikama ili videozapisima. Krajnji cilj ovog područja jest razumijevanje slike, odnosno raznih višedimenzionalnih podataka iz stvarnog svijeta radi dobivanja raznih korisnih uvida.

Kao i kod svakog drugog potpodručja umjetne inteligencije, računalni vid ima mnogo korisnih primjena. Danas je najpopularnija primjena računalnog vida razvoj robotskih sustava za navigaciju u prostoru, uključujući autoindustriju, gdje se najviše priča o razvoju sustava autonomne vožnje, koji uključuje prepoznavanje stanja na cesti, prometnih znakova i slično. U većini društvenih mreža i povezanih messaging platformi danas možemo pronaći alate za prepoznavanje lica i dijelova lica, poput osmijeha, očiju i slično. Najčešće se takve tehnologije koriste za prepoznavanje osobe i njihovo označavanje na slikama te za razne zabavne filtre kroz koje je moguće provući sliku ili videozapis osobe. Danas u mnogim javnim garažama možemo uočiti još jedan primjer računalnog vida – prepoznavanje registarskih tablica radi osiguravanja pristupa garaži i naplate parkinga, što se ostvaruje pomoću tzv. OCR tehnologija. Postoji još mnogo različitih primjena, poput područja kontrole zaštite na radu (prepoznavanje zaštitne opreme poput kaciga, maski, prsluka i sl.) i medicine, gdje se analiziraju razne slike poput CT i rentgenskih snimanja. Ako smatrate da bi ovakva rješenja mogla pridonijeti vašem poslovanju, obratite se stručnjacima tvrtke Megatrend poslovna rješenja na poslovna.rjesenja@megatrend.com. •

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.