ANALIZIRALI SMO

Unatoč višoj cijeni, u Hrvatskoj su dizelaši uvjerljivo najtraženiji

Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Unatoč višoj cijeni, u Hrvatskoj su dizelaši uvjerljivo najtraženiji
20.07.2015.
u 10:23
Rast prodaje 
zadržan je i tijekom lipnja, a čak 26,63% novih automobila stiglo je u Zagreb
Pogledaj originalni članak

Hrvatsko tržište novih automobila i dalje prati uzlaznu putanju. Građani nisu počeli masovnije obnavljati vozni park - manje od 30 posto tržišta odnosi se na fizičke osobe - no i prodajni podaci za lipanj i oni za čitavo prvo polugodište govore da potrebe za novim automobilima ima. Domaći vozni park je star, prestar i kad ga već ne mogu obnavljati građani, to čine tvrtke i državna tijela. Lipanj je s ukupno novoregistriranih 4725 osobnih automobila drugi najbolji ovogodišnji mjesec. S 5000 automobila bolji je bio samo svibanj. Ukupno je tijekom prvih šest mjeseci 2015. godine novoregistrirano 21.575 osobnih automobila.

Tržište bolje od lanjskog

Time je ovogodišnja prodaja novih automobila i dalje bolja od lanjske. Prethodne su godine, naime, u istom razdoblju prodana 21.133 nova automobila.

Zagrebačka županija pri tome nosi veliku većinu prodaje. Tijekom prvih šest mjeseci na ovom ih je području novoregistrirano 5746, od u Hrvatskoj ukupno pristiglih 21.575 novih osobnih automobila. Dakle, čak 26,63 posto novoregistriranih automobila otpada na Zagreb i njegovu županiju. Slijedi Požeško-slavonska županija na čijem su području u prvom polugodištu novoregistrirana 3353 automobila, pa Bjelovarsko-bilogorska županija s 2744 nova automobila. Žitelji Splitsko-dalmatinske županije (i tamošnje tvrtke) bogatiji su za 1836 automobila.

Dizelaša najviše

Drugi kraj ovog popisa nije tako raskošan. Virovitičko-podravskoj županiji šest mjeseci 2015. donijelo je samo 93 nova automobila. Sedam automobila više broji Ličko-senjska županija, dok ih je u Krapinsko-zagorskoj prodano 223, jedan manje nego u Sisačko-moslavačkoj županiji.

Pogledamo li pod poklopac automobila novopristiglih u domaće garaže, dizelaša je uvjerljivo najviše - 61,6 posto odnosno 13.298 automobila. Na benzin ih vozi 7974, a plin koristi 68 novih automobila. Još je 193 novoregistriranih hibridnih vozila te 42 električna, što se prvenstveno može zahvaliti kratkotrajnom, ali očito korisnom natječaju za poticaje pri kupnji hibridnih ili električnih automobila.

>> Tržište auta - važno je da malo troše i da imaju najviše 3 godine

>> VW opet najprodavaniji u Hrvatskoj, Porsche povećao prodaju

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 16

KR
krumember
13:45 20.07.2015.

Vozim se na struju za 7 kuna za sto kilometara i to mi svaki dan uštedi 50 kuna a nema niti servisa već 45000 km, rega 1000 kuna, osjećaj super pogotovo kada prolazim kraj beninske...

Avatar Lizard king
Lizard king
19:11 20.07.2015.

najblaže što se ovdje mogu izraziti je - naši ljudi su jednostavno - bedaci...ok što se tiče onih malobrojnih bogatih i/ili dobro plačenih, ali jedan prosječno potplačeni hrvat će skrkat i zadnju lipu da si kupi nekog dizela, uopće ne razmišljajući o eksploataciji istog...ono što ljudi jednostavno ne kuže je činjenica da su dizeli PRESKUPI za održavanje, servisiranje a posebno popravljanje, daleko skuplji od istovjetnih benzinaca..i na kraju kad se sve stavi na papir, nakon recimo, 5 godina, niste uštedjeli ništa (na gorivu) jer ste se debelo naplačali servisa i eventualnih manjih ili većih popravaka...

Avatar dkoor
dkoor
14:25 20.07.2015.

Odlična fora sa vožnjom na struju... nadam se da će ubrzo većina tako. Sto se dizela tiče, nije mi nista čudno bez obzira na početnu visoku cijenu. Prosjecnog benzinca je vrlo teško napojiti, pogotovo ako se puno vozimo... vrlo brzo se dizelaš na gorivu otplati.