Udaljenost od tla

Usporedili smo modele po klasama: kad mali centimetar čini veliku razliku

Foto: Audi
Audi Q8
Foto: Robert Anić/PIXSELL
Renault Clio
Foto: Toyota
Toyota C-HR
19.11.2018.
u 18:59
Odabrali smo neke od najzanimljivijih modela po klasama i istražili koliko ih milimetara dijeli od ceste i što to točno znači u vožnji
Pogledaj originalni članak

Veličina, odnosno u ovom slučaju, udaljenost od tla, nije važna, zar ne? Ovisi o tome što točno želite i očekujete od automobila, ali mala (sportski model) i velika (terenac) udaljenost od tla imaju svoje prednosti i nedostatke, stoga proizvođači uvijek nastoje pronaći svojevrstan kompromis, odnosno “zlatnu” sredinu. Mala udaljenost od tla, s jedne strane, ponajprije čini automobil vizualno privlačnijim i smanjuje otpor zraka – time poboljšavajući potrošnju goriva, uglađenost vožnje – no prilično je nepraktična kada su u pitanju neravne ceste, izbočeniji “ležeći policajci” i slične prepreke. Također, suprotno uvriježenom mišljenju, ne pridonosi nužno boljim voznim osobinama.

S druge strane, velika udaljenost od tla automobil (ponajprije SUV ili terenac) čini svestranijim, odnosno sposobnim za silazak s asfalta i istraživanje šumskih putova ili zahtjevnog terena, a praktična je i za uspinjanje uz rubnjake pri parkiranju u gradu (premda to nije dobro za ovjes automobila).

Nedostaci velike udaljenosti od tla? Osim ako su SUV-i/terenci, povišeni automobili ne izgledaju tako dobro kao “sniženi”, a i povećavaju aerodinamički otpor koji donosi neke druge blage minuse. U nekim od najznačajnijih klasa na tržištu odabrali smo najzanimljivije modele i istražili koliko su udaljeni od tla. 

GRADSKA KLASA

Renault Clio - 120 mm

Suzuki Swift - 120 mm

Ford Fiesta - 134 mm

Kia Rio - 140 mm

Mazda2 - 143 mm

Foto: Robert Anić/PIXSELL
Renault Clio

Po udaljenosti od tla, gradski su automobili bliži sportskim modelima nego terenskim (odnosno SUV) vozilima. Aktualni Clio i novi Swift doimaju se najosjetljivijima na neželjeni kontakt s rubnjacima prilikom parkiranja u gradu, dok je Mazdina “dvojka” s naizgled beznačajna, ali zapravo korisna 23 milimetra puno praktičnija. Nova Fiesta i Rio nalaze se u gornjem rasponu između francuskog i
japanskog modela. Ipak, gledajući ih sve na fotografijama, biste li primijetili da sve dijeli tek 10-ak milimetara?

KOMPAKTNA KLASA

Honda Civic - 129 mm

Hyundai i30 - 140 mm

Kia Ceed - 140 mm

Volkswagen Golf - 142 mm

Mazda3 - 155 mm

Uz očito najdinamičniji i najagresivniji dizajn, ne čudi što je upravo nova generacija Civica sa 129 mm “najniža” u ovoj petorci, dok se 26 milimetara iznad nalazi najstariji model, Mazda3, koja na fotografijama, međutim, djeluje jednako blizu cesti kao i ostali. S obzirom na njihovu koncernsku srodnost, nimalo ne iznenađuje što novi i30 i Ceed od tla dijeli identičnih 140 mm. Još uvijek aktualni
Golf VII nalazi se tek dva milimetra iznad njih, smjestivši se na pola puta između Honde i Mazde.

MALI SUV-ovi/CROSSOVERI

Toyota C-HR - 160 mm

Volkswagen T-Roc - 161 mm

Renault Captur - 170 mm

Suzuki SX4 S-Cross - 180 mm

Dacia Duster - 210 mm

Foto: Toyota
Toyota C-HR

Ni premalo ni previše, svi članovi trendovske klase malih ili gradskih SUV-ova i crossovera nude korisnu udaljenost od tla bez da izgledaju poput “divokoza”. Najodvažnije oblikovani modeli, Toyotin C-HR i Volkswagenov T-Roc, očekivano su najniži – “samo” 160, odnosno 161 mm – dok se 10 mm iznad njih nalazi Renaultov Captur, a još 10 mm više je Suzukijev S-Cross. Daleko iznad svih njih, međutim, nalazi se Dacijina druga generacija Dustera s vizualno dojmljivih i u vožnji vrlo praktičnih 210 mm.

KOMPAKTNI SUV-ovi/CROSSOVERI

Honda CR-V - 165 mm

Kia Sportage - 172 mm

Volkswagen Tiguan - 189 mm

Mazda CX-5 - 192 mm

Peugeot 3008 - 219 mm

Većina vlasnika kompaktnih SUV-ova i crossovera, kao i onih drugih klasa, vrlo vjerojatno nikad neće sići s asfalta na teren ili šumski
put, ali za svaki slučaj da se na to odluče, tu je vrlo korisna udaljenost od tla, barem kod većine modela. Sa “samo” 165 mm, aktualna Honda CR-V, primjerice, ne kriju svoju ponajprije cestovnu namjenu, malo iznad nalazi se Kijin Sportage (172 mm), zatim sa 189 mm slijedi VW Tiguan, a koji milimetar iznad je Mazda CX-5. Iako objektivno na terenu nije ništa sposobniji od Honde, najvišu udaljenost od tla nudi Peugeot 3008 s 219 mm.

PREMIUM SUV-ovi/CROSSOVERI

Porsche Cayenne - 190 mm

Mercedes GLE - 191 mm

Range Rover Velar - 213 mm

BMW X5 - 214 mm

Audi Q8 - 220 mm

Foto: Audi
Audi Q8

Svaki član ove petorke ponajprije je namijenjen za cestu (premda Velar sadrži ponešto terenskih gena), ali nude zaista impresivnu udaljenost od tla koju je, po potrebi, moguće i dodatno povećati. Najsportskiji među njima, novi Cayenne, ujedno je najniži (190 mm), milimetar je viši Mercedes GLE, Range Rover ugodno prelazi granicu od 200 mm, kao i novi BMW X5. Najveću udaljenost od tla ima
model koji je jednako namijenjen cesti kao i Porsche, netom pristigao Audi Q8 (220 mm).

Pogledajte video najgore parkiranih auta na hrvatskim cestama:

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 9

Avatar comandante
comandante
07:00 20.11.2018.

sjano, ovo je uistinu presudan test za kupce....

ZA
zagi101
20:22 19.11.2018.

za naš standard i naše ceste najprihvatljiviji su kompakti

GV
golub Vaso
19:25 19.11.2018.

SUV je auto za one koji biraju po trenutnoj modi, zato te ovce dobro ošišaju