Druga generacija Mazdina SUV-a od prethodnika je atraktivnija, stabilnija i upravljivija. Odlične vozne osobine može zahvaliti dorađenom podvozju i sustavu G-Vectoring Control koji reagira na zakret upravljača, brzinu i položaj papučice gasa te ovisno o situaciji pod kotačima reducira pogonski moment.
Testni primjerak pokreće ulazni dizelski motor sa 150 konjskih snaga (pri 4500 o/min), uparen s preciznim i ugodnim ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa. Motor je kultiviran, dostatan za ugodnu vožnju srednje velikog SUV-a.
Do stotke ubrza za 9,4 sekunde te postiže maksimalnih 204 km/h. Deklarirana mu je prosječna potrošnja pet litara na stotinu prevaljenih kilometara, a na testu smo trošili gotovo litru više, što je i dalje zadovoljavajuće. Zvučna izolacija na novoj Mazdi CX-5 osjetno je bolja nego kod prethodnice. Interijer djeluje finije, materijali su kvalitetniji, ergonomija bolja nego što je bila kod popularnog prethodnika.
Iako je i kod modela 20 centimetara odignutog od tla naglasak na dinamici vožnje, udobnost nije zanemarena. Prostora u kabini više je nego ranije, zahvaljujući presloženim proporcijama.
Sjedala su udobna i široka, bolje profilirana. Prtljažnik prima 506 litara, a spuštanjem naslona stražnjih sjedala zapremnina mu raste na 1620 litara
Testni primjerak u Challenge opremi donosi sve stavke potrebne prosječnom vozaču. Ima, primjerice, napredni sustav automatskog kočenja u gradu, pomoć pri kretanju na uzbrdici, dvozonski automatski klima-uređaj, električne podizače prozora sprijeda i straga, tempomat s limitatorom brzine, Bluetooth sučelje s integriranim internetskim aplikacijama, CD player, MZD-Connect infotainment sustav sa 7-inčnim zaslonom u boji osjetljivim na dodir, četiri USB utičnice.
Mazda CX-5 CD150 Challenge stoji 237.729 kuna, a početna cijena CX-5 s benzinskim motorom od 165 KS je 201.884 kn.
Pogledajte koliko vrijede vozačke dozvole i kada ih trebate zamijeniti:
pocetna cijena tog modela u Kanadi je 25000 dol. To je oko 120 000 kn. Al vas deru.