Na dva kotača

Već je poginulo 30% više motociklista nego prošle godine

Foto: Duško Jaramaz/Pixel
Već je poginulo 30% više motociklista nego prošle godine
05.08.2021.
u 12:52
Najčešće greške motociklista su prebrza vožnja, vožnja bez kacige, pretjecanje kolone vozila u suprotnom smjeru
Pogledaj originalni članak

Čak 29,4 posto više osoba - njih 44 u odnosu na lanjske 34 - poginulo je ove godine do 26. srpnja u prometnim nesrećama u kojima su sudjelovali vozači motocikala i mopeda. Uz toliko poginulih osoba, još ih je 755 ozlijeđeno (od čega 281 teško). Ove su se godine u promatranom razdoblju već dogodile 974 prometne nezgode (+8% u odnosu na isto razdoblje 2020.) u kojima su sudjelovali vozači motocikala i mopeda, od čega ih je 776 s nastradalima. Od navedenog broja prometnih nesreća tijekom 2021. godine, vozači mopeda i motocikala - pojašnjavaju iz Ministarstva unutarnjih poslova - skrivili su 30 (68,2% od ukupnog broja) nesreća s poginulim osobama, 417 (56,9%) nesreća s ozlijeđenim osobama i 111 (56%) s materijalnom štetom. U oči upada i osjetno veći rast broja poginulih u odnosu na rast broja nesreća.

- Tijekom 2021. godine najviše sudionika na ovim kategorijama vozila smrtno je stradalo u nesrećama koje su se dogodile zbog brzine neprimjerene uvjetima (17 osoba), nepoštivanja prednosti prolaska, nepropisne brzine, nepropisnog kretanja vozila po kolniku, nepropisnog pretjecanja, nepropisnog skretanja, nepropisnog uključivanja u promet - navode iz MUP-a.

Najčešće greške vozača mopeda i motocikla su kretanje neprilagođenom i nedopuštenom brzinom, nenošenje zaštitne kacige, provlačenje između dviju kolona vozila, pretjecanje kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera. Vozači motoriziranih dvokotača često precjenjuju svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjuju opasnosti u prometu. Ne pomažu im ni vozači drugih vozila koji im oduzimaju prednost prolaska, nedovoljno provjeravaju mrtvi kut, skreću i prestrojavaju se neoprezno i bez pokazivača smjera, otvaraju vrata u zaustavljenoj koloni vozila. Na sve to, promijenio se ukupan društveni i potrošački okvir.

 

- Jaki motocikli zbog kreditnih su mogućnosti postali lako dostupni, a brzi auti su preskupi. Stoga su motocikli opet, kao što su bili prije tridesetak godina, među mladima postali statusni simbol, sredstvo pokazivanja i dokazivanja - ali sada i za široke mase. Danas “običan” čovjek može kupiti jaki motocikl na kredit ili kartice. S motociklom radi buku, divlja, privlači poglede, odjednom je važan u svojoj glavi, osjeća se slobodan. Naravno, ovo se ne odnosi na sve motocikliste, ali to je ona priča o njih desetak posto u motociklističkoj populaciji koji obično tužno završe jer nisu bili svjesni svojih psihofizičkih ograničenja - kaže Goran Husinec, stalni sudski vještak za cestovni promet. Nažalost, takav trend je u porastu, kao i konzumacija droga koja motociklistima daje lažno samopouzdanje.

- Mislim da će crne brojke među motociklistima rasti u idućim godinama. Jedino rješenje za suzbijanje toga je promijeniti stanje i svijest društva, da takvi ljudi više ne budu “heroji ulice” te da društvo prestane obraćati pažnju na njih. Kada ulični trkači prestanu biti zanimljivi onda će polako prestati i divljanje - smatra Husinec.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

Avatar messerschmidt
messerschmidt
14:10 18.08.2021.

Zanimljivo kako Mup uopće ne razmišlja o spriječavanju skidanja tablica koje skida pola motorista kako ne bi bili kažnjeni zbog prebrze vožnje, vožnje bez naplate cestarine, te pljački baba i banaka.