Iz dana u dan vrijeme je sve ljepše, što se uostalom i očekuje sredinom travnja. Ljubitelji vožnje na dva motorizirana kotača već su izvukli ljubimce iz garaža i spremišta i upustili se u promet. Svake godine naslušamo se crnih vijesti o stradanju mopedista i motociklista, a uvjereni smo da bi takvih nesreća bilo daleko manje da su svi sudionici u prometu mrvicu oprezniji, i oni u metalnim ljubimcima, automobilima i sami vozači skutera, motocikala....
Slaba educiranost vozača
U prometu se mora učiti svaki dan, a opreza nikad dovoljno. Iako mnogi vozači skutera i motocikala ne žele to priznati, za dobar dio prometnih nesreća i sami su krivi, i to zato što nisu dovoljno educirani. Zakon je potpuno krivo postavljen, pa tko nikada nije sjeo na skuter, odnosno moped do 50 ccm, bez problema dobije vozačku dozvolu za tu kategoriju vozila. Naime, položite li ispit za B-kategoriju, za automobil, automatski dobivate i dozvolu za upravljanje mopedom i motokultivatorom – za M-kategoriju.
Probijanje kroz gužvu
Nadalje, zbog slabe educiranosti vozači ne znaju brojna prometna pravila, ali i osnovne razlike u funkcioniranju skutera i automobila. Motocikli se daleko bolje ubrzavaju, i s obzirom na vrlo uske dimenzije, kudikamo se lakše probijaju kroz prometnu gužvu. Tu nastaju problemi jer zbog prebrzog približavanja pojedinom automobilu vozač automobila, ne opazi skuter ili motor, nesvjesno može prijeći na njegov "put". Stoga su u gradovima česte takve prometne nesreće.
Isto tako brojni vozači skutera i motora u slučajevima kada voze prometnicama s dva ili tri traka u istom smjeru, pretječu, odnosno zaobilaze ostala vozila krajnje desno, ne samo po traku već i njegovom desnom stranom.
Osim toga, za sigurnu vožnju potrebno je da vozači svih vozila budu koncentrirani na vožnju i razmišljaju o prometu, a ne da se tijekom vožnje pitaju jesu li zatvorili plin, ugasili svjetlo...