VOZILI SMO U Ateni smo napravili prve kilometre s novom generacijom modela X5

Veći i snažniji

Foto: import
Veći i snažniji
04.12.2006.
u 15:11
Pogledaj originalni članak

Bavarski BMW još je prije sedam godina počeo prodaju prvog SAV (Sports Activity Vehicle) modela - X5 - koji se proizvodi u američkoj tvornici Spartanburg. Do početka listopada proizvodne trake napustilo je više od 615 tisuća primjeraka, a proteklog smo tjedna u okolici Atene isprobali novu generaciju koja je doživjela brojna poboljšanja.

Dizajnerski gledano, riječ je o evoluciji prve generacije. Blago je izmijenjena prednja maska, a najveće promjene pogodile su svjetlosne sklopove. Završetci ispušnih sustava pomaknuti su prema bočnim rubovima vozila. Dakako, novi X5 je narastao, i to 5,8 cm u širinu, 11,3 cm je dulji međuosovinski razmak, a čak 18,7 cm povećana je ukupna duljina. Time je omogućena i opcijska ugradnja trećeg reda sjedala, a drugi se red može pomicati 18 cm.

Obujam od 620 litara naglašava prostran prtljažnik, koji u slučaju da nema trećeg reda sjedala raspolaže i velikim pretincem u podnici. Promjene su vidljive i na armaturnoj ploči, a novost je veći pretinac ispred suvozača te potpuno nova ručica mjenjača.

Novi X5 obiluje i tehničkim poboljšanjima. Korištena je razvijena šasija, s novim ovjesom, što je pridonijelo još većoj udobnosti. Sniženo težište vozila, veći međuosovinski razmak i prošireni trag kotača samo su neki od elemenata koji pridonose još boljim voznim karakteristikama. S obzirom na to da je samo pet posto kupaca prve generacije automobil koristilo izvan asfalta, mnogo je pozornosti posvećeno svakidašnjoj vožnji.

Novi se model može pohvaliti i serijskom ugradnjom RunFlat guma četvrte generacije, kao prvi model u klasi. Snaga se uz pomoć serijskog automatskog mjenjača sa šest stupnjeva prijenosa prenosi na sva četiri kotača. Osim vizualna rješenja ručice mjenjača, jako nam se svidjela i brzina reakcije te poslušnost.

Cijene za domaće tržište bit će poznate za nekoliko tjedana, a prve isporuke najavljene su krajem ožujka. Početni model u Njemačkoj stajat će oko 52 tisuće eura, samo nekoliko stotina eura bit će skuplji dizelski model, a za jači benzinski agregat bit će potrebno izdvojiti 83.700 eura.

Pogledajte na vecernji.hr