Na tradicionalnom testu zimskih gurma Hrvatskog autokluba i njegovih partnera našle su se dvije vrste gume: jedna dimenzija (185/65 R15 T) i jedna nešto rjeđe zastupljena dimenzija (205/65 R16C T)
Manji pneumatici voze vrlo širok spektar vozila iz B i C segmenta, kao što su Hyundai i20/i30, Kia Rio/Ceed/Stonic, Renault Clio/Kangoo/Zoe, Opel Adam/Corsa/Astra, Citroen C3/Berlingo/Nemo, Alfa Romeo Mito, Seat Ibiza, VW Polo (test–vozilo). Veći pneumatici avedeni u testu su namijenjeni kombi i lakim gospodarskim vozilima, poput Ford Transita, Renault Traffica, Opel Vivara, Mercedes Vita, VW T6 (test–vozilo), navodi HAK u priopćenju.
Nijedna guma nije zavrijedila ocjenu - izvrstan
Kad je riječ o gumi dimenzije (185/65 R15 T) analizirano je 16 guma, od kojih ni jedna nije zavrijedila najvišu ocjenu – izvrstan. Tri su gume vrlo preporučljive, njih čak deset je preporučljivo, jedna se djelomično preporučuje, a dvije se ne preporučuju.
Od tri najbolje ocijenjene gume u testu zimskih guma HAK.-a, dvije dolaze iz tvornica premium brandova – Dunlop (pobjednik) i Pirelli, kojima se priključio Kleber. Preostala tri top-proizvođača nisu se našla u tom odabranom društvu zbog laganih podbačaja na ledu (Continental) i snijegu (Michelin i Goodyear). Od ostalih, Sava se samo djelomično preporučuje zbog priličnog kiksa na suhom, dok se Toyo i novak na tržištu Davanti ne preporučuju zbog ozbiljnih propusta na snijegu (Toyo) i mokrom (Davanti).
Kad je riječ analiza gume po kategorijama, na suhom se najbolje osjeća Kleber, kojega na maloj udaljenosti slijedi stabilna sedmorka u sastavu Michelin, Dunlop, Pirelli, Continental, Hankook, Goodyear i Viking. Falken, Gislaved i Kumho su nešto slabiji, a Vredestein, Nokian i Toyo su osjetno slabiji. Na dnu su britanski Davanti i Sava, pri čemu je potonja tvrtka upravo zbog lošeg testa na suhom zavrijedila najslabiju ocjenu koja glasi – djelomično se preporučuje.
Kako navodi Hrvatski autoklub, najveći problem Davantijevih i Savinih guma je definitivno slabo prianjanje uz podlogu, što u kritičnim situacijama rezultira podupravljanjem i preupravljanjem, pa je vozilo iznimno teško stabilizirati.
- Međutim, još više zabrinjavaju rezultati tijekom vožnje koja nije ni blizu limita, gdje ove dvije gume također ne briljiraju. Mala utjeha za Davanti stiže tek s testa kočenja na suhom (100 – 3 km/h), gdje je ova tvrtka s najkraćim zaustavnim putem od 39,1 metar za otprilike šest metara bolja od najslabijega Gislaveda, navodi se u priopćenju.
Testiranje na snijegu i na mokrom
Na mokrom, pak, čak polovica od ukupno 16 guma nije pokazala nikakve slabosti. Pobjednik ovoga dijela testiranja je Continental, kojega s vrlo malim zaostacima slijede Dunlop i Goodyear, a tek za nijansu manje kvalitetni su Kleber, Pirelli, Hankook, Michelin i Falken. Među zadovoljavajućom sedmorkom su Toyo, Vredestein, Kumho, Sava, Nokian, Gislaved i Viking, koje je plasmana u viši razred koštalo uglavnom slabije prianjanje uz podlogu prilikom kočenja i slabije bočno prianjanje. Na samom kraju ovog ‘vlažnog’ redoslijeda je ponovno Davanti, koji se po kiši definitivno ne preporučuje, prvenstveno zbog značajne mogućnosti akvaplaninga, a onda i zbog čak 10 metara slabijeg rezultata u kočenju od pobjednika Michelina.
Na snijegu je točno polovica proizvoda, tj. osam testiranih guma, ispunila očekivanja. Letvicu su najviše postavili Dunlop i Sava (posebno dobri u bočnom prianjanju uz podlogu), koje s minimalnim zaostacima slijede Nokian, Continental, Pirelli, Kleber, Hankook i Viking. Upravo je slabiji bočni grip u zavojima pokrivenim snijegom razlog zašto je šestorka u sastavu Vredestein, Gislaved, Michelin, Falken, Goodyear i Kumho (pogotovo posljednja dva) smještena u nižu kategoriju te se samo – preporučuju (nisu vrlo preporučljivi kao ‘snježna’ osmorka s vrha). Na začelju je već tradicionalno Davanti, a ovoga puta još gori je Toyo.
Na ledu su se dogodila dva velika iznenađenja. Prvo, najbolje rezultate je ostvario dosad najgori – Davanti. I drugo, među čak 13 guma koje se vrlo preporučuju, nije se našao favorizirani Continental. Štoviše, slabiji na skliskoj i smrznutoj podlozi je samo Falken. Ujedno, to je Continentalu jedini minus na cijelom testiranju, koji ga je koštao i sveukupne pobjede.
Analizirajući samo potrošnju goriva, najštedljivije gume su sveukupno najbolja – Dunlop i sveukupno najlošija – Davanti. Najveći potrošač je, pak, Michelin.
I konačno, na testu trajnosti guma najboljim se pokazao najveći potrošač goriva – Michelin, koji je postigao gotovo 50% bolji rezultat od najslabijeg Nokiana (33.200 km/16.900 km).
Testiranje guma većih dimenzija
Kad je riječ o gumama većoj dimenziji (205/65 R16C T) namijenjenoj kombijima i lakim gospodarskim vozilima, pobjedu je u konkurenciji 15 proizvođača guma odnio Continental, ispred Pirellija i Michelina. Dakle, vrh je okupirala premium trojka, no ni ona nije prošla bez problema, pa je njihova ukupna ocjena samo – preporučuje se (nitko nije izvrstan niti vrlo preporučljiv). Osam guma se preporučuje (Vredestein, Goodyear, Falken, Bridgestone, Kumho, Matador, Uniroyal i Yokohama), a čak četiri ne preporučuju (Sava, BF Goodrich, Goodride i Maxxis).
- Međutim, da ove brojke ne bi bile oslikane isključivo sivim tonovima, komparativni rezultati s nedavnim testiranjem ljetnih guma u ovoj dimenziji govore da su na mokrom i generalno gledano zimske gume ipak značajno bolje. Lošije su jedino po pitanju trajnosti, i to – znatno, navodi se u priopćenju HAK-a.
U vožnji po suhom većini guma nedostaje preciznosti. Na zakretanje upravljača djeluju s malom vremenskom odgodom, posljedica čega je i otežana stabilizacija vozila jednom kad ispadne iz ravnoteže. Zbog toga su značku ‘vrlo preporučljivo’ zaslužili samo Continental, Pirelli i Maxxis (ujedno, ukupno gledano, najgora zimska guma na testu zbog teškog podbačaja na – snijegu).
I na mokrom je najbolji Continental, no ovoga puta bez konkurencije. Većina ostalih bila je solidna na poljima prianjanja uz podlogu, kočenja i ponašanja u zavojima, ali su se gotovo svi mučili s akvaplaningom. Što ne treba čuditi, jer ove gume moraju biti konstruirane za različite količine tereta, puno veće nego kod običnih putničkih automobila.
Na snijegu su vrlo uvjerljivi samo Uniroyal i Michelin, što je premalo za zimske gume. Continental se pomalo mučio s kočenjem, a ostali uglavnom s bočnim silama u zavojima prekrivenim bijelim pokrivačem. Na ledenoj podlozi su najbolji bili Falken, BF Goodrich i kanadski Goodride (ujedno i najštedljivija guma), dok je najgori bio sveukupni pobjednik – Continental.
Po pitanju trajnosti, najviše kilometara izdržao je Falken (40.000 km), ali nekog posebno razloga za otvaranje šampanjca nema jer je to otprilike dvostruko slabiji rezultat od najbolje ljetne gume ovih dimenzija i namjene (Sava Trenta 2/81.000 km). Osim na ledu, Continental nije blistao ni na području izdržljivosti pa u zaključku možemo reći da se radi o najboljoj zimskoj gumi za vozače kombija i lakih gospodarskih vozila koji godišnje ne rade previše kilometara, navodi se u priopćenju Hrvatskog autokluba.
svakako je hak testirao.... prepisamo sa auto bild.de