SIGURNOST

Vežite se! To vozači rade već punih 50 godina

Foto: Volvo
nils bohlin,pojas (1)
Foto: Volvo
nils bohlin,pojas (1)
Foto: Volvo
nils bohlin,pojas (1)
22.09.2013.
u 09:41
Najčešće se o njemu govori kod frontalnih sudara, no sigurnosni pojas sprečava ispadanje putnika iz automobila i čuva ih prilikom okretanja
Pogledaj originalni članak

Spasiti vlastiti život u automobilu vrlo je jednostavno - uzmi, povuci, veži i gotovo! Ako ste vezani sigurnosnim pojasom, šanse za preživljavanje u sudaru automatski vam se povećavaju za 50 posto. Uz sve moguće napredne sigurnosne sustave u automobilu, sigurnosni pojas koji se veže u tri točke i dalje je ključni sigurnosni element u vozilu. Njegova je prednost u tome što jednako čuva sve putnike u automobilu, i to u gotovo svim vrstama sudara.

Najčešće se o njemu govori kod frontalnih sudara, no sigurnosni pojas sprečava ispadanje putnika iz automobila i čuva ih prilikom okretanja. Možda je najvažnija njegova sposobnost da zadrži putnike u vozilu - čak 75% ljudi koji su izbačeni iz automobila u sudaru pogiba. Ukupno, sigurnosni pojas smanjuje rizik od ozbiljnih ozljeda u sudaru za najmanje 50%. Sigurnosni pojas s tri točke postoji još od šezdesetih godina prošlog stoljeća, a točno prije 50 godina postao je serijska oprema u svim automobilima. Također, prije 20 godina u EU je uvedena zakonska obveza vezanja sigurnosnog pojasa.

Pojas kakav poznajemo razvio je Nils Bohlin, prvi inženjer švedskog Volva koji je bio zadužen za sigurnost. Prije Volva Bohlin je radio u Saabu u odjelu avijacije i ondje je bio zadužen za razvoj sjedala za katapultiranje i ostalih sustava koji su trebali pilotima spasiti život. Za Bohlina je to bio dramatičan zaokret - nakon što je u Saabu njegov zadatak bio izbacivati ljude iz aviona, u Volvu ih je trebao zadržati u vozilu. Već 1958. patentirao je sigurnosni pojas s tri točke, koji je imao četiri ključne značajke. Prvo, ujedinjavao je pojas koji prelazi preko prsa i preko krila. Drugo, priključne točke bile su ispod sjedala. Treće, geometrija pojasa adekvatno je zadržavala tijelo u svim sudarima. Četvrto, pojas nije mogao pasti s tijela, odnosno ostao bi na mjestu bez obzira na udarac. Tajna uspjeha njegova pojasa je više u geometrijskoj perfekciji nego u tehničkim izumima.

>> Vežite se, zakoni fizike vrijede i na stražnjem sjedalu auta

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.