S obzirom da su kabrioleti na cestama u optjecaju barem mjesec dana, za
tržišno lansiranje Volkswagenova Eosa može se reći - napokon. Odgođeni
dolazak u prodajne salone Eosa, petog kabrioleta iz Volkswagenovih
pogona, samo je pojačao zanimanje za njega. Svi dosadašnji VW
kabrioleti (stara i nova Buba, Karmann Ghia i Golf) stekli su gotovo
kultni status, a Eos će u stizanju posebnog statusa najprije morati
preživjeti ljutiti boj sa sve brojnijim konkurentima.
Da ne bi bio samo još jedan u nizu kompaktnih kabrioleta, Eos se može
pohvaliti jedinstvenim petodijelnim CSC krovom. Za "presvlačenje" Eosu
treba 25 sekundi. I prije nego što se krov spremi, vozač i putnici mogu
gledati u nebo, jer je prednji dio krova napravljen od stakla, a može
se koristiti kao klasični "šiber".
Eos je također poseban jer nije kabrioletska verzija kompaktnog auta,
već je smješten između Golfa i Passata. Vidi se to i na podvozju, jer
ima Passatovu stražnju i Golfovu prednju osovinu.
Unutrašnje uređenje u dosta detalja podsjeća na koncernovske modele,
dok su kokpit, vrata i stražnja sjedala napravljeni samo za Eosa. U
dodatnoj opremi je električni easy-entry sustav, koji pojednostavljuje
ulazak na stražnja sjedala.
Prtljažnik od 380 litara se u kabrio-verziji smanjuje na 205 litara,
posve dovoljno za dva kovčega uobičajene veličine, a ima tvrdu pregradu
koja odvaja prtljagu od krova.
Ponuda motora, uobičajeno za Volkswagen, široka je. Četiri benzinca
imaju raspon snage 115 do 250 KS. Početni je agregat 1,6 FSI, iznad
njega je 2,0 FSI sa 150 KS, a iz Golfa GTI-ja potječe 2,0 TFSI sa 200
KS. Vrhunac ponude je 3,2 V6 poznat iz Golfa R32, uz koji ide i DSG
mjenjač s dvostrukom spojkom. Dizelski agregat dobro je poznati 2,0 TDI
sa 140 KS.
Oprema u Eosu već u najjeftinijim izdanju je bogata, o čemu dovoljno
svjedoče ESP i Climatic na popisu serijske opreme. Temelj sigurnosti je
roll bar sistem koji se u kritičnim situacijama izvlači za četvrtinu
sekunde.
Više o temi