skandal

Volkswagen nije prevario samo svoje kupce već i brojne vlade u EU

Foto: Reuters/PIXSELL
Volkswagen AG's Chief Executive Officer Martin Winterkorn is reflected in a mirror as he sits in a Porsche 911 Carrera Sports Car after the company's annual news conference in Stuttgart, Germany, in this March 17, 2011 file photo. Winterkorn faces a recko
Foto: Reuters/PIXSELL
Volkswagen CEO Martin Winterkorn poses behind the wheel of a VW 'EOS' after the company's annual news conference in Wolfsburg, Germany, in this March 13, 2008 file photo. Winterkorn faced a reckoning with his board on Wednesday, summoned to explain how th
A combination photo shows file pictures of the head of the VW brand Herbert Diess, Audi chief Rupert Stadler and Porsche chief Matthias Mueller (L-R), in Germany. At L, picture taken March 18, 2009, at C March 12, 2013 and at R, October 19, 2010. REUTERS/
25.09.2015.
u 22:45
Najavljeno je da će se u cijeloj Europi nasumce testirati i vozila drugih proizvođača
Pogledaj originalni članak

Skandal vezan za softver kojim su lažirani testove emisije stakleničkih plinova koji su na Volkswagenovim vozilima otkrili američki inspektori širi se i na Europu.

Njemački ministar transporta kazao je kako je ta tvrtka priznala da je i na vozilima koja je prodavala u Europi koristila taj isti softver. Kako su vozila s dizelskim motorima znatno popularnija u Europi nego u Sjedinjenim Državama, razmjeri ovoga skandala u Europi bi mogli biti puno ozbiljniji nego s onu stranu Atlantika. U SAD-u ima oko pola milijuna takvih VW vozila, a kako je spomenuti softver primijenjen na 11 milijuna vozila, broj takvih VW dizelaša koji kruže ulicama i cestama europskih zemalja mogao bi biti višestruko veći.

Kao Velika Britanija

Neke posljedice ovoga skandala već su vidljive, no vrlo brzo na vidjelo bi mogli izaći još neki poprilično šokantni podaci. Naime, izračunato je da vozila, čije su emisije štetnih plinova lažirane, u atmosferu izlučuju milijun tona tih plinova više nego što bi izlučivala da podaci nisu "frizirani". Za usporedbu, to je količina štetnih plinova koju u atmosferu tijekom jedne godine emitira cijela Velika Britanija!

No nevolja se ne zaustavlja samo na Volkswagenu zato što postoji vrlo opravdana sumnja da se i drugi proizvođači automobila koriste sličnim softverom kako bi postigli iste ili slične rezultate. Stoga je najavljeno da će se u Europi obaviti testiranja i na drugim markama automobila. Ako ta testiranja pokažu pozitivne rezultate, autoindustrija bi mogla na globalnoj razini biti optužena za namjerno lažiranje podataka koje je izravno utjecalo na kvalitetu zraka i na globalne emisije stakleničkih plinova.

Britanski dnevni list Guardian piše da je upravo Volkswagen bio najveći zagovornik dizelskih motora, što je brojne europske vlade dovelo do toga da su snizile poreze i trošarine na dizelska goriva zato što su proizvođači automobila tvrdili da su dizelski motori ekološki puno prihvatljiviji od benzinskih, a te tvrdnje zapravo su temeljili na rezultatima testiranja za koje su znali da su lažni zato što su ih sami lažirali.

Političke posljedice

Kako su tim podacima utjecali na političke odluke vezane za poreznu politiku i zaštitu okoliša, moglo bi se reći da je Volkswagen, a možda i neki drugi proizvođači automobila, nanio ogromnu štetu proračunima zemalja koje su favorizirale dizelaše i stimulirale građane da kupuju takva vozila. O posljedicama ovoga "dizelaškog skandala" moglo bi biti riječi i na velikom klimatskom summitu koji se u prosincu održava u Parizu.

No više od svega ovaj skandal mogao bi nanijeti nepopravljivu štetu njemačkom proizvodu općenito, koji je cijeli svijet smatrao simbolom kvalitete i pouzdanosti, nečim za što se isplati izdvojiti više novca.

>>Čak 11 milijuna Volkswagenovih automobila zahvaćeno je 'dizelskom aferom'

>>"Afera dizel" uzela je VW-u 15 milijardi eura!

>>Drastičan pad dionica Volkswagena, njemačkom automobilskom divu prijeti 18 mlrd. kazne

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 9

BE
belimo
12:04 27.09.2015.

Većina njih mulja i sa potrošnjom i sa emisijama štetnih plinova. Za sada su uhvatili VW a kroz neko vrijeme kada se počne dokazivati i drugima proizvođačima, afera će naglo splasnuti i ugasiti se a VW neće platiti ništa....

Avatar Milokliz
Milokliz
11:50 27.09.2015.

Volkswagen - službeno vozilo HDZ-a, filozofija im je ista!

Avatar žuti1mrav
žuti1mrav
10:50 27.09.2015.

Hahaha,VWljupci, dobili po gubici.Pa dajte ljudi najte biti bedasti.Svi oni lažu kaj se tiće ispušnih plinova,osim Japanaca. Passat dizel od 180 konja ima 116 g/kg a,recimo, Mazda 6 od 150 koja ima 139. Aha moreš mislit.Passat je po tome super svemirski auto,a istina je ta da novi Mazdi 6 nije nit do gležnja,nit po ljepoti nit po kvaliteti nit po ićemu. A to švabe najviše je.. ,kaj su po svim testovima i anketama,pa čak i po njihovim njemačkim,japanski (istočni) auti bolji od njihovih. Čak već i Korejci delaju kvalitetnije aute. Japanci su pre kulturan i pre pošten narod kaj bi si dopuštali kojekakva fkanjuvanja.Ako im se i desi kakva greška priznaju je pred celim svetom i aute povlačiju na popravke,zmislimo se Toyote,Mitsubishija ili Mazde. Ovi drugi,lažu čak i dok im se dokaže da lažu. I zato, prijatelji, ako auto,unda japanski auto,verujte.