Novi EX90

Volvo već 2030. prelazi samo na struju

18.11.2022.
u 10:42
Novi električni sedmerosjed ima bateriju kapaciteta 111 kW, a domet veći od 600 km vrijedi zaVolvo EX90 s 408 KS
Pogledaj originalni članak

Volvo je predstavio svoju novu električnu perjanicu, veliki SUV sedmerosjed EX90. Za švedskog proizvođača to nije samo još jedan novi model, već tvrde da njime započinju novu eru.

- Počevši od Volva EX90, svake ćemo godine otkriti jedan novi potpuno električni automobil. Do 2030. namjeravamo prodavati samo potpuno električne automobile, što je jedan od najambicioznijih planova elektrifikacije u automobilskoj industriji i ključan za našu ambiciju da do 2040. budemo klimatski neutralna tvrtka - rekli su na predstavljanju noviteta.

Dakle, Volvo ima plan da iz svoje ponude izbaci motore s unutrašnjim izgaranjem čak pet godina ranije od zacrtanog plana EU, koja je nedavno donijela ambicioznu odluku da će to biti 2035. godine.

Volvo je poznat po sigurnosti, a EX90 je njihov najsigurniji automobil u povijesti. Najnovija senzorska tehnologija uz kamere i lidare koji su povezani s NVIDIA DRIVE softverom stvara pogled na svijet u realnom vremenu od 360 stupnjeva, kao i nevidljivi sigurnosni štit oko automobila koji je povezan s brojnim sustavima pomoći vozaču. Također, vrhunsko računalo pokreće većinu temeljnih funkcija unutar automobila, od sigurnosti i infotainmenta do upravljanja baterijom, za iskustvo automobila nalik na pametni telefon ili laptop na kotačima. Interijerom dominira uspravni središnji zaslon od 14,5 inča s ugrađenim Google alatima poput Google Asistanta bez korištenja ruku i navigaciju temeljenu na Google kartama. Uz standardnu 5G vezu dostupna navigacija je intuitivna, a glazba se može streamati putem Bowers & Wilkins audio sustava koji ima Dolby Atmos.

Volvo EX90 sadrži otprilike 15 posto recikliranog čelika, 25 posto recikliranog aluminija kao i 48 kilograma reciklirane plastike i materijala na biološkoj osnovi, što odgovara količini od otprilike 15 posto ukupne plastike korištene u automobilu.

Zasad su potvrđene dvije verzije, snažnija ima 517 KS (380 kW) i čak 910 Nm okretnog momenta, a pogone ju dva elektromotora s trajnim magnetima. Snaga se prenosi na sva četiri kotača, a strujom se napaja iz baterijskog paketa kapaciteta 111 kWh.

Verzija s 408 konjskih snaga (300 kW) također dolazi s dva motora i pogonom na sva četiri kotača te baterijom kapaciteta 111 kW, a preliminarni rezultati dometa s jednim punjenjem baterija prema WLTP-u pokazuju domet veći od 600 kilometara.

Na ultrabrzom punjaču omogućeno je punjenje od 10 do 80 posto kapaciteta baterije za manje od 30 minuta.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.