Više od 40.000 djece u ponedjeljak će se prvi put naći u situaciji da na putu od kuće do škole prelaze preko ceste. Tako će se prvašići pridružiti djeci koja su se već suočila s opasnostima prometa. Hoće li cestu prelaziti preko pješačkog prijelaza, pogledavši najprije i lijevo i desno, hoće li čekati da se na semaforu za pješake upali zeleno svjetlo? To ponajprije ovisi o njihovim roditeljima, o tome kako su oni svoju djecu upoznali s prometnom kulturom.
Prometna policija ponovno je – kao što uvijek čini prije početka školske godine – s lokalnim vlastima i cestarima pregledala prometnice i prometnu signalizaciju u blizini škola. U rujnu će plavci obići sve prve razrede osnovnih škola kako bi djecu upoznali s temeljnim pravilima sigurnog sudjelovanja u prometu, a o problemu sigurnosti djece na cestama govorit će i roditeljima, kojima su namijenjeni i televizijski spotovi „Poštujte naše znakove“.
No, kako prevencija mnoge vozače neće natjerati da uspore u blizini škola i da pažljivije voze, prometni će policajci tijekom rujna – posebno u vrijeme početka i završetka nastave – češće kontrolirati brzinu vozila, a pazit će i na to propuštaju li vozači pješake koji preko pješačkog prijelaza prelaze cestu, kako bi omogućili siguran prelazak djece preko kolnika. Podrazumijevaju se i kazne za vozače koji ne poštuju prednost prolaska pješaka na obilježenom pješačkom prijelazu, kao i za vozače koji vozila nepropisno parkiraju u zonama škola. Policajci će posebno paziti i na one koji u blizini škola budu prebrzo vozili. Policija se neće ograničiti samo na nadzor vozača automobila, već će kontrolirati i autobuse kojima se organizirano prevoze djeca. Uz prometne policajce, u zonama škola na mališane će paziti i pripadnici prometne jedinice mladeži. Njihov je zadatak da u vrijeme dolaska i odlaska djece upravljaju prometom pješaka na pješačkom prijelazu u blizini škole.
U teoriji, sve djeluje spremno za uključivanje djece u promet. No, zašto je onda ove godine već sedmero djece poginulo u prometu, dok ih je 96 teško, a 584 lakše ozlijeđeno? Prošle godine pak u 12 mjeseci smrt je na cesti zatekla desetero djece. Teško ih je ozlijeđeno 179, a lakše čak 1147. Djeca sama po sebi ne mogu biti kriva za pogibiju ili ozljeđivanje u prometu. Uvijek su krivi odrasli – bilo da djecu nisu naučili kako se ponašati u prometu, bilo da su ih u automobilu vozili bez odgovarajuće dječje sjedalice, bilo da su u ulozi vozača divljali po cesti.
Ovdje u Zagrebu je to \"genijalno\" riješeno. Kraj svake škole je nekoliko parova protutenkovskih \"uspornika\" pa ako i pokraj njih uspiješ satrti dijete, e onda si zbilja bolestan. Naša djeca su zaštićena od onih 5-10% poremećenih za volanom koji ih mogu ubiti. Kako je pak tamo gdje medo nosi poštu pa nemaju para za \"barikade\" na cesti...