Mazda i dalje krupnim koracima dolazi sve bliže premium proizvođačima. I to na svoj način. Bez turbo motora, ali uz inovativnu SkyActive tehnologiju. A da njihova filozofija drži vodu uvjerili smo se na testnim vožnjama redizajniranih modela Mazda6 i CX-5 u okolici Barcelone.
Male izmjene u vanjskom izgledu (prednja maska, svjetla) su logične, jer i limuzinsko i karavansko izdanje šestice i SUV-a CX-5 izgledaju atraktivno i još uvijek vrlo aktualno.
Najveće novosti su prednja i stražnja svjetla u potpunoj LED tehnologiji koja gase i pale diodne segmente ovisno o drugim sudionicima prometa i u svakom trenutku daju najbolje moguće osvjetljenje, heads-up kokpit i AWD pogon na sve kotače u karavanskoj dizelskoj verziji Mazde6.
Ne bojte se benzinaca
Prvi nam je izbor Mazda6 sedan, s 2-litrenim benzincem sa 145 KS i 210 Nm. I početni motor sasvim solidno pokreće 487 cm dugačku limuzinu, iako je malo gubio dah u usponu na najpoznatiju katalosku planinu Montserrat. Dizelaš (2,0, 150 KS) se tu vozi mnogo komotnije zbog 380 Nm okretnog momenta. Ali, na tu sitnu zamjerku smo zaboravili čim smo pogledali potrošnju. Na 190 km dugoj ruti prosječnih 7,8 l/100 km izgleda jako dobro. Stoga se, ako razmišljate o Mazdama, ne morate bojati benzinaca, jer su vrlo štedljivi. To se odnosi i na najjači, 2,5-litreni motor sa 192 KS i 256 Nm, koji sada dolazi i u Mazdi CX-5.
Dizelska top kombinacija
Uz moćan agregat, AWD pogon i klasičan 6-stupanjski automatski mjenjač koji šalta brzo i glatko, prosjek od oko 9 litara u 455 cm dugom i 1,5 tona teškom SUV-u izgleda sjajno. Ista, već poznata dizelska top kombinacija u CX-5 sa 175 KS vrlo je uvjerljiva i bit će i dalje traženija. Prosječno smo trošili 7,2 l/100 km. AWD pogon na sve kotače u karavanskoj šestici isprobali smo s dizelašem od 150 KS. Cesta suha, a potrošnja 6,9 l/100 km. Noviteti su već dostupni u Hrvatskoj. Početna cijena Mazde6 (benzinac 145 KS) je 190.190 kuna, a modela CX-5 (benzinac 165 KS) 202.338 kuna.
>> Mazda temeljito obnavlja gamu, stiže novi mali crossover CX-3