Mercedes GLC F-Cell

VIDEO Vozili smo prvi u svijetu serijski električni automobil na vodik

Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz GLC F-Cell
Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz GLC F-Cell
Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz GLC F-Cell
Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz GLC F-Cell
Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz GLC F-Cell
16.10.2018.
u 11:09
GLC F-Cell od kraja listopada isporučivat će se na tržišta diljem svijeta. U Hrvatsku će stići kad sagradimo punionicu vodika
Pogledaj originalni članak

Redizajnirani GLC Mercedes će pokazati tek u ožujku iduće godine, na ženevskom salonu automobila, ali u nekom smo ga obliku već imali priliku voziti. Naime, iako je i sam po sebi zanimljiv, GLC F-Cell – zbog kojega smo ‘potegnuli’ do Stuttgarta – otkriva kako će izgledati obnovljeni GLC. Interijer nalik onome u novoj C-klasi, moderna maska poznata s novijih Mercedesovih modela, uglađenost i komfor. Glavni su to dojmovi nakon vožnje trenutačno najčišće inačice nekog motornog vozila. GLC F-Cell prvi je, naime, serijski automobil u svijetu koji uz elektromotor kombinira litij-ionsku bateriju i ćelije goriva.

Baterija samo za povećanje dosega

Vozi na vodik. Uloga je litij-ionske baterije – koja se puni preko utičnice – samo povećati doseg za dodatan 51 kilometar. Povećanju dosega pomaže i rekuperacija energije, te napredni sustavi pomoći vozaču. Putno nam je računalo tijekom testne rute pokazivalo da do idućeg svraćanja na punionicu vodikom možemo prevaliti gotovo 500 kilometara. Naravno, takva je situacija kad se vozite u eco modu. U sportskom je modu doseg nešto manji, ali odziv na gas oduševljava dinamike gladnog vozača. Ništa čudno, jer izlazna mu je snaga 211 KS, uz 365 Nm. Inače, doseg modela GLC F-Cell službeno iznosi 478 km.

Pogledajte video novog Mercedesa:

U usporedbi s nekim drugim električnim automobilom, bez vodika, GLC F-Cell u vožnji je još uglađeniji, još mekše kreće i usporava. Također, za razliku od ‘običnog’ električnog automobila, ovaj proizvodi nekakav zvuk. Pozadinski, nenametljiv, ali ipak zvuk, što veseli nas koji autima na struju zamjeramo potpunu tišinu. Aduti su mu svakako inteligentna suradnja ćelija goriva i litij-ionske baterije, kratko vrijeme punjenja i velik doseg. Litij-ionska baterija u njemu potpuno se napuni za samo sat i pol, a može se puniti na javnim punionicama ili preko kućne utičnice.

Mercedes GLC F-Cell gotov je, serijski model. Prošao je sva testiranja i od kraja listopada isporučivat će se na tržišta diljem svijeta. Nažalost, zasad ne i u Hrvatsku, jer Hrvatska nema niti jednu punionicu vodika. Šteta... GLC F-Cell zaista je jedinstven i – pogledamo li načine dobivanja električne energije i vodika – čišći od električnog automobila samo s litij-ionskom baterijom. Iako na prvu može zvučati odbojno, spremnik vodika pod sjedalima (prima 4,4 kg vodika) ne predstavlja opasnost, zahvaljujući pametnom smještaju svih elemenata te posebno izvedenoj konstrukciji koja bi u slučaju sudara energiju preusmjerila na čitav okvir vozila.

Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz GLC F-Cell

SUV s dva izvora energije

Električni SUV s dva izvora energije dio je Mercedesove nove EQ ergele. Njemački premium proizvođač do 2022. planira u svakom segmentu ponuditi elektrificiranu opciju, bilo da se radi samo o električnom boosteru koji će povećati učinkovitost konvencionalnog motora, plug-in hibridu koji kombinira najbolje od oba svijeta ili potpuno električnom modelu (kao što su Smart modeli na struju ili novopredstavljeni EQC, prvi potpuno električan Mercedes). Prvi hibrid s ćelijama goriva važan je stup u Mercedesovoj strategiji novih pogona jer isporučuje 40 posto više snage, no, budimo realni, ovo doba pripada hibridima, a njima za vrat pušu klasični električni automobili. Ćelije goriva u kombinaciji s elektromotorom oduševljavaju, ali ostat će na razini egzotike. Barem kod nas.

Struja u kombinaciji s benzincima i dizelašima

Mercedesovi EQ plug-in hibridi u gradskim uvjetima voze na struju, nečujno i bez štetnih emisija, a na dužim relacijama oslanjaju se na benzinski ili dizelski agregat. Opremljeni su ekološkim pomoćnicima koji vode računa o konfiguraciji ceste i gustoći prometa te vozaču sugeriraju kako da i stilom vožnje poveća doseg. Mercedes-Benz C 300 de dolazi kao limuzina ili karavan, a uz 4-cilindarski dizelaš hibridni sistem nudi 306 konja. Do 57 km može prevaliti samo na struju, a dolazi s 9G-tronic hibridnim prijenosom, koji također pomaže postizanju nižih vrijednosti potrošnje i emisije, ali i uglađenosti vožnje. Prve isporuke na većim tržištima kreću sredinom 2019. Hrvatska će, zbog prevelike potražnje u odnosu na kapacitete tvornica baterija, na nove hibride morati pričekati nekoliko mjeseci.

Hibridna limuzina E 300 e troši samo 2 l/100 km i 14,5 kWh/100 km, te emitira 45 g CO2/km. U ponudi su i E 300 de limuzina i karavan s još nižom potrošnjom i emisijom (1,6 l/100 km, 44-41 g CO2/km), čija je prednost i što mogu povući do 2100 kg. Mercedes S 560 e troši 2,6-2,5 l/100 km. Poboljšane su mu performanse i skraćeno vrijeme punjenja. Kombinira 367 KS iz V6 benzinca i 90 kW iz elektromotora.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 8

FN
Fr@njo
13:00 16.10.2018.

a u pm..bas prvi.

SE
serđo12
14:11 16.10.2018.

hvala sto ste objavili,u zadnji moment odjavio sam kupnju benzinskog Mercedesa!

DU
Deleted user
16:56 16.10.2018.

Ima kod kas samoukih majstora koji su obićnu vodu,pretvarali u vodik i vozili traktore i aute,ne treba im nikave puionice vodika uz cestu nego pipe za obićnu vodu.