Redizajnirani GLC Mercedes će pokazati tek u ožujku iduće godine, na ženevskom salonu automobila, ali u nekom smo ga obliku već imali priliku voziti. Naime, iako je i sam po sebi zanimljiv, GLC F-Cell – zbog kojega smo ‘potegnuli’ do Stuttgarta – otkriva kako će izgledati obnovljeni GLC. Interijer nalik onome u novoj C-klasi, moderna maska poznata s novijih Mercedesovih modela, uglađenost i komfor. Glavni su to dojmovi nakon vožnje trenutačno najčišće inačice nekog motornog vozila. GLC F-Cell prvi je, naime, serijski automobil u svijetu koji uz elektromotor kombinira litij-ionsku bateriju i ćelije goriva.
Baterija samo za povećanje dosega
Vozi na vodik. Uloga je litij-ionske baterije – koja se puni preko utičnice – samo povećati doseg za dodatan 51 kilometar. Povećanju dosega pomaže i rekuperacija energije, te napredni sustavi pomoći vozaču. Putno nam je računalo tijekom testne rute pokazivalo da do idućeg svraćanja na punionicu vodikom možemo prevaliti gotovo 500 kilometara. Naravno, takva je situacija kad se vozite u eco modu. U sportskom je modu doseg nešto manji, ali odziv na gas oduševljava dinamike gladnog vozača. Ništa čudno, jer izlazna mu je snaga 211 KS, uz 365 Nm. Inače, doseg modela GLC F-Cell službeno iznosi 478 km.
Pogledajte video novog Mercedesa:
U usporedbi s nekim drugim električnim automobilom, bez vodika, GLC F-Cell u vožnji je još uglađeniji, još mekše kreće i usporava. Također, za razliku od ‘običnog’ električnog automobila, ovaj proizvodi nekakav zvuk. Pozadinski, nenametljiv, ali ipak zvuk, što veseli nas koji autima na struju zamjeramo potpunu tišinu. Aduti su mu svakako inteligentna suradnja ćelija goriva i litij-ionske baterije, kratko vrijeme punjenja i velik doseg. Litij-ionska baterija u njemu potpuno se napuni za samo sat i pol, a može se puniti na javnim punionicama ili preko kućne utičnice.
Mercedes GLC F-Cell gotov je, serijski model. Prošao je sva testiranja i od kraja listopada isporučivat će se na tržišta diljem svijeta. Nažalost, zasad ne i u Hrvatsku, jer Hrvatska nema niti jednu punionicu vodika. Šteta... GLC F-Cell zaista je jedinstven i – pogledamo li načine dobivanja električne energije i vodika – čišći od električnog automobila samo s litij-ionskom baterijom. Iako na prvu može zvučati odbojno, spremnik vodika pod sjedalima (prima 4,4 kg vodika) ne predstavlja opasnost, zahvaljujući pametnom smještaju svih elemenata te posebno izvedenoj konstrukciji koja bi u slučaju sudara energiju preusmjerila na čitav okvir vozila.
SUV s dva izvora energije
Električni SUV s dva izvora energije dio je Mercedesove nove EQ ergele. Njemački premium proizvođač do 2022. planira u svakom segmentu ponuditi elektrificiranu opciju, bilo da se radi samo o električnom boosteru koji će povećati učinkovitost konvencionalnog motora, plug-in hibridu koji kombinira najbolje od oba svijeta ili potpuno električnom modelu (kao što su Smart modeli na struju ili novopredstavljeni EQC, prvi potpuno električan Mercedes). Prvi hibrid s ćelijama goriva važan je stup u Mercedesovoj strategiji novih pogona jer isporučuje 40 posto više snage, no, budimo realni, ovo doba pripada hibridima, a njima za vrat pušu klasični električni automobili. Ćelije goriva u kombinaciji s elektromotorom oduševljavaju, ali ostat će na razini egzotike. Barem kod nas.
a u pm..bas prvi.