VISOKI OKRETAJI

Vozite auto s ručnim mjenjačem? Evo što se može dogoditi ako pogriješite pri mijenjanju brzina

Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Zagreb: Test automobila Kia Rio
Foto: Davor Puklavec/24sata
Zagreb: Mali gradski automobil Peugeot 206
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Zagreb: Prometna gužva na križanju Zagrebačke avenije i Savske ceste zbog radova na podvožnjaku
09.10.2024.
u 11:44
Stariji motori, koji imaju veću propusnost kompresije zbog istrošenosti klipnih prstena, skloni su kod povišenih okretaja motora sami podići ulje iz uljnog korita preko oduška motora i izbaciti ga u usisnu granu, pojašnjava tehnički savjetnik u HAK-u
Pogledaj originalni članak

Vozači koji upravljaju automobilima s ručnim mjenjačem trebali bi znati kako uvijek postoji opasnost da naprave kobnu pogrešku pri mijenjanju brzina. Primjerice, ako iz pete brzine prebace u drugu, okretaji motora naglo će porasti, a to može dovesti do iznimno skupog kvara. Marin Morava, tehnički savjetnik u Hrvatskom autoklubu, pojasnio je kako visok broj okretaja motora izvan maksimalno predviđenog broja okretaja motora može rezultirati mehaničkim oštećenjem na motoru, prvenstveno na razvodnom mehanizmu za otvaranje i zatvaranje ventila. 

- Stariji motori, koji imaju veću propusnost kompresije zbog istrošenosti klipnih prstena, skloni su kod povišenih okretaja motora sami podići ulje iz uljnog korita preko oduška motora i izbaciti ga u usisnu granu što rezultira nekontroliranim samopaljenjem ulja i vozač više nije u mogućnosti regulirati broj okretaja, koji odlazi najčešće izvan maksimalnog broja okretaja koji rezultiraju najčešće mehaničkom štetom na motoru - kazao je, kako prenosi Revija HAK.

Kod pojedinih proizvođača, kako je dodao, postoji sigurnosna blokada, odnosno oni mogu elektronički isključiti ubrizgavanje kako bi spriječili daljnje podizanje okretaja motora izvan dozvoljenog broja okretaja motora.

GALERIJA Za ovaj prometni prekršaj prijeti vam i kazna zatvora do 60 dana

Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
Zagreb: Gužva na naplatnoj postaji Lučko
Foto: Hrvoje Jelavić/Pixsell
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
Zagreb: Gužva na naplatnoj postaji Lučko
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
Zagreb: Gužva na naplatnoj postaji Lučko
Foto: Sasa Miljevic / PIXSELL
Kaštel: Kilometarska kolona na izlazu s Istarskog ipsilona
Foto: Matija Habljak/PIXSELL
Zdenčina: Gust promet na autocesti A1 u oba smjera
Foto: Nel Pavletic/PIXSELL
Gužve na autocesti A7 u smjeru Krčkog mosta
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Zagreb: Kilometarske kolone na prometnicama prema morskim destinacijama
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: Radovi rekonstrukcije javne rasvjete na podvožnjaku Savska - Slavonska avenija trajat će do idućeg ponedjeljka
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Zagreb: Kilometarske kolone na prometnicama prema morskim destinacijama
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Zagreb: Velike prometne gužve na naplatnoj postaji Lučko u oba smjera
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: Radovi rekonstrukcije javne rasvjete na podvožnjaku Savska - Slavonska avenija trajat će do idućeg ponedjeljka

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

MT
makan tahi
17:46 09.10.2024.

inaće se to zove run out, i desi se kad ulje probije na ležaju turba a ne zbog šaltanja

MT
makan tahi
17:44 09.10.2024.

zaboravili ste napisati jednu sitnicu da se to odnosi na dizel motore a ne benzince, ali veći je problem uopče ubaciti u 2. brzinu umjesto u 5.