Urška Sršen Intervju

Vrhunska tehnologija i moderan dizajn u službi zdravlja žena

Foto: Bellabeat
bellabeat
Foto: Bellabeat
bellabeat
Foto: Bellabeat
bellabeat
Foto: Bellabeat
Bellabeat
Foto: Bellabeat
Bellabeat
29.04.2021.
u 10:07
Svoju platformu gradimo i unapređujemo već od 2015. godine kad je lansiran naš prvi proizvod. Naši pametni uređaji bitan su dio našeg korisničkog iskustva jer omogućuju kontinuirano i precizno praćenje našeg životnog stila i zdravlja, tvrdi Urška Sršen, suosnivačica Bellabeata
Pogledaj originalni članak

Urška Sršen, suosnivačica Bellabeata, kaže kako vjeruje da putem dizajna približavaju tehnologiju i brigu o zdravlju široj publici i pružaju joj alate kojima može raditi na sebi i svom zdravlju, a da pritom ne moraju žrtvovati moderan i lijep dizajn. S njom smo razgovarali ususret Leap Summitu 2021., koji će se održati online 14. i 15. svibnja i na kojem će biti jedna od govornica te podijeliti svoja profesionalna iskustva.

Suosnivačica ste Bellabeata, tvrtke koja izrađuje pametni nakit kao i platformu koja ga prati te dodatno omogućuje ženama da prate svoje zdravlje i performanse. Kako vam ide?

I prije pandemije postojao je pojačan fokus žena na zdravlje, a pandemija je to samo ubrzala. Sada se žene više nego ikada prije žele brinuti o svom zdravlju i raditi na promjeni navika i stvaranju balansa u svom životu. Naša aplikacija i pametni uređaji pomažu u tom procesu i pružaju im konkretne podatke o vlastitom tijelu koji prikazuju na koje aspekte zdravlja trebaju usmjeriti više pažnje.

Egzistirate na vrlo zahtjevnom tržištu, s jedne strane hardvera i dizajna, a s druge ste u fitness/zdravstvenom sektoru. Što je zahtjevnije?

Sjedinjavanje i ispunjavanje visokih zahtjeva različitih segmenta svakako je veoma zahtjevno, ali uspjeh u tome čini nas drugačijima od drugih i time uspješnima. Naši proizvodi objedinjuju vrhunsku tehnologiju i moderan dizajn. To radimo kako bismo približili brigu o zdravlju svim ženama bez obzira na njihov način života, posao, način odijevanja ili godine.

Kada se radi o pametnom nakitu, točnije seriji Leaf, proglasili su vas i najboljima, priznanje je stiglo od novinara koji testiraju takve proizvode, koliko vas je to poguralo na tržištu?

Priznanje novinara nam je potvrda da radimo dobar proizvod. U industriji koja se brzo razvija od početka podižemo standarde i pokrećemo trendove. Posebno nas raduje to što smo u vrhu kategorije pametnog nakita od 2016. godine što dokazuje našu konzistentnost, fokus i predanost. Najviše nas ipak inspirira priznanje naših korisnica kojima smo zahvalni na povjerenju.

Vi se bavite dizajnom nakita, koliko su pametni dijelovi, koji moraju biti ugrađeni u njega, ograničavajući za konačni proizvod?

Bellabeat se prvenstveno bavi razvojem tehnologije za praćenje i poboljšanje zdravlja žena. Vjerujemo da smo s tehnologijom, jedinstvenim pristupom oblikovanja korisničkog iskustva i podacima koje skupljamo na putu da otvorimo proširenu kategoriju tehnološkog wellnessa za žene. Dizajn je u tome samo jedna, ali svakako kompleksna, komponenta naše inovacije. Vjerujemo da putem dizajna približavamo tehnologiju i brigu o zdravlju široj publici i pružamo im alate kojima mogu raditi na sebi i svom zdravlju, a da pritom ne moraju žrtvovati moderan, lijep dizajn.

Kada se radi o platformi, ona je, vjerujem, kompleksnija, budući da nastojite obuhvatiti sve zdravstvene elemente koje današnja tehnologija može mjeriti i pri tom biti relevantni i korisni. Koliko vam je trebalo da izgradite takvu platformu i zadobijete povjerenje korisnika?

Svoju platformu gradimo i unapređujemo već od 2015. godine kad je lansiran naš prvi proizvod. Naši pametni uređaji bitan su dio našeg korisničkog iskustva jer omogućuju kontinuirano i precizno praćenje našeg životnog stila i zdravlja. Platforma nam pak omogućava da te podatke pretvorimo u nešto što će korisnici pomoći da poboljša i razvije zdrave navike. Nedavno smo u naš ekosustav proizvoda lansirali i programe koji korisnicama omogućuju da postignu svoje ciljeve na brz i ugodan način. Naime, programi se temelje na algoritmu koji koristi podatke kako bi prilagodio wellness program prema danu u menstrualnom ciklusu, čime se postiže potpuna personalizacija programa u skladu s trenutačnim potrebama i mogućnostima organizma korisnice.

Što nudite u osnovnom modelu, a što korisnice dobivaju pretplatom na platformu?

U osnovnom modelu korisnice mogu pratiti svoje podatke, bilo da se radi o menstrualnom ciklusu, aktivnosti, hidrataciji, meditaciji, podacima o srčanoj koherenciji, pulsu, općenitom psihofizičkom stanju i spremnosti. Ona može pratiti svoj napredak i jasno vidjeti koja od komponenti najbolje i/ili najbrže utječe na njezino održivo poboljšanje. Ovdje volimo reći da njezino tijelo samo daje odgovor na pitanje koliko se dobro korisnica brine o sebi. Što se tiče programa pretplate, on je namijenjen savjetovanju korisnice. Potpuno je personaliziran u odnosu na dob, životni stil, navike, ciljeve te fazu menstrualnog ciklusa u kojem se korisnica trenutačno nalazi. Ne preporučuju se iste vježbe, meditacije ni prehrana tijekom menstruacije ili ovulacije, kao ni menopauze. Također, fokusirani smo na pristup koji je orijentiran isključivo na žene zbog njihovih specifičnih obilježja i menstrualnog ciklusa. Ponosni smo što nudimo sveobuhvatne alate kojima žene mogu kvalitetno brinuti o sebi i svom zdravlju, podatke i indikatore kroz osnovnu aplikaciju i pametne uređaje te potpuno personalizirani vodič za prehranu, vježbanje, meditaciju i njegu kože uz program pretplate.

Ujedno platformu promovirate kao mjesto susreta žena i nudite poseban dio namijenjen ženama u korporacijama? Što su benefiti takvog povezivanja?

Istraživanja su pokazala da nedostatak motivacije zaposlenika američke kompanije košta do 500 milijuna dolara godišnje, a glavni razlozi za to su najčešće iz područja stresa i nedostatka zdravih navika. Naša platforma omogućava korisnicama da rade na promjeni svakodnevnih navika uz podršku svojih kolega i zajednice. To mogu ostvariti putem edukativnih sadržaja i podataka o vlastitom tijelu koji ih usmjeravaju na područja zdravlja kojima je potrebna promjena, kako bi stvorile načina razmišljanja koji promiče zdrav život. Putem naše platforme korisnice mogu usporediti svoje podatke s ostalim zaposlenicama i zajednički se motivirati te raditi na ostvarenju ciljeva. Ovakav pristup poslodavcima daje sažetak podataka kojim mogu razlučiti područja u kojima njihove zaposlenica imaju najviše izazova i, radom na njima, poboljšati produktivnost cijele organizacije. Istovremeno veliki fokus stavljamo na privatnost korisnica korporativnih programa postavkama privatnosti koje im omogućuju da same određuju koje podatke žele dijeliti sa svojim kolegama i poslodavcem. Rekla bih da je osnovni benefit upravo zajedništvo žena na putu poboljšanja općeg psihofizičkog stanja od kojeg će se rezultati reflektirati i u poslovnom i u privatnom životu korisnica.

Kako reagiraju tržišta, odnosno možete li usporediti tržišta na kojima egzistirate? Kakve su žene u SAD-u, a kakve u Europi prema korištenju vaših proizvoda.

SAD je puno razvijenije tržište, a i korisnice su zahtjevnije. U SAD-u žene troše čak 26% više od muškaraca per capita na proizvode vezane uz zdravlje i wellness, dok su te brojke u Europi znatno niže. Također, žene u SAD-u sklonije su korištenju digitalnih alata i platformi, što je posljedica drugačijeg ritma života. Taj ritam u SAD-u je brži nego u Europi, ali postoji i velika razlika što se tiče strukture i funkcioniranja zdravstvenih sustava. Sve to utječe na veću potrebu za prevencijom te aktivno sudjelovanje u procesu poboljšanja i svojih izbora i ciljeva i navika. U Europi i dalje ne postoji svijest o korištenju pametnog nakita u svrhu prevencije zdravstvenih tegoba, no vidljiv je pomak prema većoj zainteresiranosti za nosive tehnologije. Ono što je zajedničko našim korisnicama, neovisno s kojeg kontinenta dolaze, jest potreba za relevantnim i točnim podacima, visokokvalitetnom tehnologijom koja će se neprimjetno uklopiti u njihov životni stil te podrškom, što čini jedno cjelovito iskustvo.

Foto: Bellabeat
bellabeat

Bellabeat je imao nekih uspona i padova u svom razvoju. Možete li reći da sada znate kuda idete?

Tržište na kojem djelujemo imalo ne nekih uspona i padova. Brzo se mijenja te tako i mi sami radimo na poboljšanju i aktivno osluškujemo potrebe svojih korisnica. Razvijanjem platforme otvaramo nove mogućnosti za razvoj i pružamo veći raspon usluga svojim sadašnjim, a i potencijalnim klijentima.

Dobili ste nekoliko investicija, gdje se vidite u budućnosti, hoćete li ostati na tržištu pametnog nakita za žene ili ćete inzistirati na platformi?

Smatram da se platforma i pametni uređaji nadopunjuju kako bi korisnici dali jedno sveobuhvatno iskustvo, i podatke i personalizirani program. Naša platforma kontinuirano se poboljšava i napreduje zahvaljujući našem napretku i povratnim informacijama korisnica. U budućnosti želimo svojim korisnicama omogućiti alate kojima će moći aktivno raditi na sebi i vidjeti rezultate koji nisu uvijek vidljivi u ogledalu.

Nedavno ste objavili da ste osnovali fond te da 10 milijuna dolara ulažete u projekte za istraživanje o postporođajnoj depresiji. Imate li u planu slične projekte?

U Bellabeatu naš cilj uvijek je bio osnažiti žene i pomoći im da postignu najbolje moguće psihofizičko zdravlje i postanu najbolje verzije sebe. Jedan od načina kako to želimo postići jest poticanjem razgovora o temama o kojima se ne govori dovoljno. Nažalost je većina tema vezanih za žensko zdravlje u toj kategoriji. Kao tvrtka koja je orijentirana na žene, trudimo se stvarati pametna rješenja koja im mogu poboljšati svakodnevni život i zdravlje.

Foto: Bellabeat
Bellabeat

Sudjelovat ćete na Leap summitu, o čemu ćete govoriti? Koja vaša glavna poruka koju želite prenijeti posjetiteljima tog summita?

Kako se u Bellabeatu najviše bavim oblikovanjem i korisničkim iskustvom, na konferencijama je fokus najčešće vezan za te teme. Korisničko iskustvo jako je bitan dio našeg poslovanja jer želimo korisnicama pružiti optimiziran pristup i olakšati im upotrebu naše platforme i uređaja. Želim podijeliti svoje iskustvo u tom području sa svim sudionicima i približiti im način na koji se stvara dobro korisničko iskustvo i kako je to znanje nama omogućilo imati dugogodišnje zadovoljne korisnice. Kroz prezentaciju našeg rada u Bellabeatu trudim se inspirirati sve sudionike koji su nova, potencijalna generacija poduzetnika s odličnim idejama koji traže svoje mjesto na tržištu. Cilj mi je ohrabriti ih i potaknuti da se usude započeti svoje ideje, čak i ako im se u ovom trenutku krajnji cilj čini nedostižnim, jer uz puno truda i rada svi ciljevi su ostvarivi. •

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.