Na našem je tržištu protekla godina ponovno obilježena padom prodaje skutera i motocikla. Došli smo jedva do brojke od 4200 novih dvokotača, a od kojih samo šestotinjak otpada na motocikle. Dakle, spali smo na vrlo niske grane. No, kriza nije samo u svijetu motocikala i skutera, kriza je i u svijetu automobila. Takve situacije tjeraju proizvođače da pronađu recept kako opstati, kako kupcima ponuditi nešto što će ih “zapaliti”, što će im pomoći da počnu stvari iz debelog crvenog pomicati prema zelenom, iz negative prema pozitivi. Izgleda da je u svijetu motocikala Yamaha na izvrsnom putu u tom smjeru.
Naime, odmah nakon odrađenih prvih testnih vožnji na Kanarskim otocima, na domaće je tržište pristigao novi model u koji Yamaha ulaže mnogo nade. Ta nada nije neosnovana jer je riječ o motociklu o kojem se mnogi raspituju već dulje vrijeme, odnosno otkad se pročulo da će stajati manje od 50 tisuća kuna. Sad kada je stigao, ta priča je potvrđena, pa početni model stoji 46.900 kn. Želite li verziju s ABS-om, treba doplatiti 4000 kuna.
No, da vidimo o čemu je riječ. Yamaha je još protekle jeseni u Splitu organizirala svjetsku prezentaciju modela MT-09. Sada priču nastavlja s nešto manjim i slabijim modelom MT-07, prikazanim lani na salonu motocikla, skutera i prateće opreme u Milanu. Također je nastao na konceptu “Dark Side of Japan”. MT-07 pripada klasi vozila zamišljenih, ali i napravljenih da budu zabavni i dostupni, i to u konceptu “naked” motocikla, dakle motocikla koji je napravljen da vozaču pruži iznimnu okretnost i lakoću upravljanja, ali uz visoku razinu zabave. Ovaj bi model trebao biti izvrstan ulazak u svijet motocikala mlađim vozačima, a ne bi trebao biti ništa manje zabavan vozačima s iskustvom koji ne žele (ili ne mogu) odvojiti više novca za dvokotač. Stoga je za njega pripremljeno potpuno novo srce, dvocilindrični, paralelni twin motor od 689 ccm smješten u kompaktan i lagan okvir, čime je postignuta iznimna agilnost i jednostavno rukovanje.
Foto: Yamaha
U Yamahi se hvale da je riječ o jednom od najlakših, najužih i najagilnijih okvira u klasi. Uz snagu od 75 KS, koju razvija pri 9000 o/min, već pri pogledu na tehničke podatke oduševljava činjenica da raspolaže okretnim momentom od 68 Nm, i to već od 6500 o/min. Motocikl karakterizira dizajn s masom “prema naprijed”, koji naglašava atletsku građu te stvara osjećaj snage. Uzak spremnik goriva pridonosi kompaktnom izgledu motocikla te nudi vozaču dobar grip za koljena. Istodobno lagani usisi zraka i aluminijski bočni pokrovi pružaju sportski izgled. Monocross stražnji ovjes karakterizira vodoravno postavljeni amortizer koji je montiran izravno na blok agregata da bi se uštedjelo na prostoru te unaprijedile performanse samog okvira. Za više užitaka pri ubrzanju, MT-07 je opremljen kratkom stražnjom njihajućom rukom od 530 mm koja pridonosi osjećaju povezanosti između vozača i motocikla. Sve to kod nas pobuđuje samo jednu želju – dajte nam ga da se uvjerimo u navedeno.