FOURSQUARE

Za dijeljenje svoje privatnosti brendovi će vas nagrađivati

Za dijeljenje svoje privatnosti brendovi će vas nagrađivati
18.05.2011.
u 16:22
Na korisnicima je da odluče žele li postati dio marketinške akcije.
Pogledaj originalni članak

U doba prije mobitela, nakon što bismo okrenuli telefonski broj, nismo sugovornike s druge strane žice ispitivali gdje su. Jer, dakako, da smo znali da, ako smo već dobili točan broj, da je osoba s kojom razgovaramo baš tamo gdje joj je telefon i uključen u zid.
 Mobiteli su to stubokom promijenili pa više ne znate hoćete li člana obitelji ili prijatelja pozivom uopće uloviti u istom gradu, a kamoli na kućnoj adresi.

Stoga i ne čudi da je jedna od čestih današnjih upadica pri uspostavi mobilne veze upravo pitanje: “Gdje si?”.
 No, čak i to pitanje lagano postaje zastarjelo, pogotovo među mlađom populacijom. Zahvaljujući internetu i sve naprednijim mobitelima, danas možete znati lokaciju svojih prijatelja i znanaca, a da ih i ne nazovete.

Ne trebate imati špijunsku izobrazbu ili vezu u tajnim službama. Sve je legalno. Dovoljno je da se uključite na internetske programe poput Foursquarea pa će vam i znane i neznane osobe dragovoljno na zaslonu vašeg mobitela ocrtati gdje su u kojem trenutku pa čak i što pritom rade ili misle. 
Takve statuse korisnici često dijele sa svojim prijateljima na Facebooku i Twitteru.

Prilika za promociju
Taj trend nije promaknuo ni marketinškim planerima. Tako su nedavno neke hrvatske tvrtke i brendovi poput Konzuma, Tiska i ShoeBeDoa počeli promotivne akcije za vjerne posjetitelje koji se u njihovim trgovinama prijave tijekom kupnje. Za pet tzv. check-inova ili prijava u Superkonzumu Konzum vas nagrađuje bonom od 50 kuna, a istu nagradu dobijete i za tri prijave u istom Tiskovu dućanu. 
ShoeBeDo vam za prvi check-in daruje besplatne vezice za cipele.

Dakako, nameće se i pitanje koliko je isplativo ulaganje u takvu vrstu promocije kada je poznato da se Foursquareom u Hrvatskoj zasad koristi tek mali broj osoba.

– Unatoč malenom broju korisnika Foursquarea u Hrvatskoj, smatramo da je geolokacijski marketing izuzetno zanimljiv komunikacijski kanal koji će se sve više koristiti u svijetu. Veselimo se dolasku i Facebook-dealsa – komentirao je Ivan Kovačević, Agrokorov voditelj odjela digitalnog marketinga na portalu Netokracija.com. 
– Foursquare je u 2010. godini zabilježio rast od 3400% te trenutačno ima više od osam milijuna korisnika.

Za razliku od Facebooka, kojem je Places samo jedna od funkcionalnosti, Foursquare je potpuno fokusiran na razvijanje funkcionalnosti svog servisa pa stoga vjerujem da ima velik potencijal. Korištenje Foursquarea u marketinške svrhe ne isključuje Facebook-dealse (u trenutku kada postanu dostupni u Hrvatskoj) – zaključuje Kovačević na portalu Netokracija.com.


Pretjerane prijave
Možemo očekivati da će se trend dijeljenja svojih podataka na sve popularnijim društvenim mrežama na internetu samo povećavati, a na korisnicima je da odluče žele li, i to u kojoj mjeri, postati dio marketinškog hranidbenog lanca. Neki doista i pretjeraju s prijavama na Foursquareu, a neki pak opreznije biraju koju će lokaciju objaviti. Nije pogrešno ni jedno niti drugo, ali biti umjeren svakako zvuči mudro.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

ZA
zagabria1
18:35 18.05.2011.

koliko košta ovaj plaćeni članak?