Nećemo pojeftiniti oporezivanje rabljenih vozila iz Europske unije, poručili su iz Ministarstva financija za Slobodnu Dalmaciju na pitanje hoće li od prvog rujna građanima i poduzetnicima priznavati račune za kupnju automobila u EU-u i obračunavati posebne poreze na tu cijenu, a ne na cijene iz hrvatskih kataloga.
Jedan dalmatinski trgovac kaže da su starija vozila s većom emisijom CO2, iznad 130 grama po kilometru, bitno jeftinija u svim članicama EU-a nego kod nas. U Hrvatskoj se tako za vozilo staro 12 godina davanja penju na 1000 eura, dok Nijemce dođu 200 eura. Trgovac kaže da će automobil koji bilo gdje u Europskoj uniji za 500 eura kupi njemački trgovac i proda ga kupcu u Njemačkoj tog kupca, u konačnici, koštati oko 900 eura, u čemu je 200 eura marže i 200 eura dažbina.
U Bugarskoj će isti auto koštati 820 eura, a u Hrvatskoj 1500 eura, u čemu je 400 eura posebnih poreza, 200 eura homologacije, te po 200 eura marže i troškova prijevoza. Davanja su manja čak i u BiH, gdje iznose 26 posto od ukupne cijene.
>> Rabljeni auto kupljen na kredit u trenutku otplate ne može biti stariji od 12 godina
a zašto bi vlada pojeftinila bilo što svojim građanima? kad smo već sto puta pokazali da smo ovce koje bez riječi pristaju na šišanje...