Još 1946. je predstavljen prvi model Vespe koji je potukao sve dotadašnje stereotipe o motociklima. Dokaz velikog uspjeha je dosad prodanih više od 17 milijuna primjeraka na pet kontinenata. Vespa je talijanski ponos i simbol kojim je počelo razdoblje danas iznimno popularnih skutera. Nerijetko se za skuter, bilo koje marke, govori kako se je riječ o vespi. Piaggio ove godine slavi 60 godina postojanja Vespe, pa je nedavno pripremljena ograničena serija od samo 999 primjeraka pod nazivom GT 60°.
Mi smo, pak, isprobali LX izvedbu s pogonskim agregatom od 125 prostornih centimetara. LX je nasljednik modela ET predstavljenog prije deset godina, koji je postigao odlične prodajne rezultate. Model koji je već više od godinu dana na tržištu dosta sliči modelu Grandtourismo. LX je model koji je napravljen kako bi ponovno podigao imidž Vespe na sam vrh. Kupcima je na raspolaganju nekoliko boja sjedala osim kojih se u istom tonu nudi i kovčeg, a može se odabrati i gomila kromiranih detalja.
Vespu su oduvijek karakterizirali maleni kotači kakve ima i testirani model. U današnje vrijeme popularniji su veći kotači, pa se potrebno na početku prilagoditi nešto drugačijoj vožnji. Budući da Vespa nije namijenjena jurnjavi ili dugim putovanjima, testirani se model čini jako dobrim za probijanje kroz gradske gužve, čemu u prilog idu i manje dimenzije. S obzirom na elegantne linije i njen ugled, riječ je o jednom od poželjnijih modela kod osoba koje se brinu o svome stilu. Vozaču se na instrumentnoj ploči pokazuju osnovne informacije, a zatreba li prostor za odlaganje stvari, rješenja postoje. Osim pretinca ispod upravljača, s unutarnje strane maske, tu je i pretinac ispod sjedala te dodatni kovčeg.
Četverotaktni agregat s više od 10 KS nudi solidne performanse, kako možemo opisati i kočnice straga bubanj promjera 110 mm i naprijed disk promjera 200 mm. Testirani model stoji 21.011 kuna, na što je potrebno dodati oko 1300 kuna za već spomenuti stražnji kovčeg. U konačnici, to nije previše za isprobani model koji nosi naziv Vespa.