reli pariz - dakar

Zabranili jedan od najboljih ovjesa na svijetu jer pomaže vozaču

Foto: VL
Zabranili jedan od najboljih ovjesa na svijetu jer pomaže vozaču
14.10.2012.
u 10:35
Podaci se u kontrolnu jedinicu šalju iz tri senzora ubrzanja, četiri senzora položaja karoserije i senzora upravljača
Pogledaj originalni članak

Monroe CCES sustav, sustav kontinuiranog elektronskog nadzora ovjesa, jedan je od najnaprednijih sustava ovjesa i trenutno onaj sa najboljim rezultatima. No ovaj revolucionaran sustav ovjesa zbog svih je svojih prednosti nepoželjan na zahtjevnom reliju Pariz - Dakar. Zaključeno je, naime, da previše pomaže u vožnji!

CCES je poluaktivni sustav visoke brzine, sposoban zasebno mijenjati otpor prilikom istezanja i sabijanja sva četiri amortizera, ovisno o stanju kolnika, brzini i načinu vožnje. Značajno povećava ne samo kontrolu nad vozilom, koje postaje puno stabilnije i lakše za upravljanje, nego i udobnost putnika. Sustav analizira informacije iz tri senzora ubrzanja, četiri senzora položaja karoserije (smještena blizu svakog kotača) i senzora volana. Ovi se podaci kontinuirano analiziraju svakih šest milisekundi u električnoj upravljačkoj jedinici sustava koja određuje točnu silu koja se mora primijeniti na svaki amortizer. Ova se sila može zasebno podesiti pomoću elektronskog ventila, kako bi vožnja varirala između sportske i udobne.

U rijetkim slučajevima, kada se bilo koji amortizer ili elektronski sustav ošteti, amortizeri prelaze na siguran način rada, odnosno nastavljaju s radom kao standardni amortizeri sve dok se problem ne otkloni u servisu. U kombinaciji s tehnologijom kinetik tvrtke Tenneco, CCES je jedan od najboljih sustava ovjesa ikada napravljenih.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

SP
slučajni paradoks na vlasti
11:41 14.10.2012.

U osnovi, tu se radi o "nagibnom" ili "protubnagibnom" ovjesu.