Kriza automobilske industrije

Zagreb Auto Show otkazan zbog prevelikih troškova i slabe prodaje

Foto: arhiva VL
Zagreb Auto Show otkazan zbog prevelikih troškova i slabe prodaje
08.02.2010.
u 16:14
Zastupnici ne mogu za izlaganje izdvojiti nekoliko milijuna kuna pa Zagrebački velesajam umjesto izložbenog predlaže sajam prodajnog karaktera.
Pogledaj originalni članak

Još smo prije gotovo godinu dana upozoravali na mogućnost otkazivanja ovogodišnjeg salona automobila u Zagrebu, kada su priredbe počeli otkazivati i daleko veći i važniji saloni automobila. Naša su se predviđanja sada potvrdila. Tržište automobila palo je više od 50 posto pa si većina domaćih zastupnika ne može priuštiti izlaganje na ZG Auto Showu 2010. Odluci o sudjelovanju nije pomoglo ni to što je Zagrebački velesajam pri samom kraju pregovora smanjio cijenu izložbenog prostora i do gotovo 70 posto jer, kako navode izlagači, to je samo tridesetak posto troška u ukupnoj cijeni izlaganja.

- Zbog drastičnog pada prodaje i ukupnog tržišta vozila u 2009. te nastavljanja negativnog trenda vidljivog iz rezultata za siječanj 2010. nismo u mogućnosti sudjelovati na Zagreb Auto Showu 2010. – izjava je koju smo dobili iz tvrtke P.Z. Auto. Doznajemo da su oni prije dvije godine za izlaganje osam brendova potrošili oko 5,2 milijuna kuna, a prema našim procjenama tvrtka Renault Nissan Hrvatska za tri marke utrošila je oko 2,1 milijun kuna, Autocommerce je za izlaganje Fiata, Alfe, Lancije, Ferrarija i Maseratija utrošio oko 1,3 milijuna kuna... Problem je i u Zagrebačkom velesajmu koji je olako počeo pripremu ovogodišnje priredbe. Tako su prve ponude prema izlagačima išle u stilu "nije došlo do povećanja, zadržali smo iste cijene", što mnogi zastupnici drže smiješnim načinom poslovanja s obzirom na to da je tržište automobila u velikim problemima i da se sada daleko racionalnije gleda na svaku utrošenu kunu.

- Dosadašnje iskustvo pokazalo je da se dva-tri tjedna prije, ali i poslije sajma, prodaja umrtvi, za vrijeme sajma poveća, pa nema velikog učinka povećanja prodaje - zaključuje Agim Skura iz Autocommercea. To dokazuje da je svrha ZG Auto Showa jačanje brenda, a ne povećanje prodaje. Iz Zagrebačkog velesajma, pak, javljaju da će od 24. do 28. ožujka pokušati pripremiti novi događaj. "Auto moto market" trebao bi biti sajam prodajnog karaktera.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 13

QU
quote
09:24 09.02.2010.

trebali bi organizirati da se postavi razstavni paviljon sa konjskom upregom to bi se u hrvatskoj jako dobro prodajalo

OB
-obrisani-
17:00 08.02.2010.

bili-tartuf, more je zamijenit ona Svetlana ča su joj dimnjak zrušili i onda pokazali spravu? Se spominješ?

BT
bili-tartuf
16:42 08.02.2010.

ova zénska,..sigurno nije \"odkazala\"...