bitka smartphonea

Zašto je pao iPhone – više se kupuju Samsung i Nokia

Foto: Chris Young/Press Association/PIXSELL
Zašto je pao iPhone – više se kupuju Samsung i Nokia
28.07.2013.
u 09:05
Model iPhone 5 bio je test za novu upravu Applea koja je preuzela vodstvo nakon Jobsove smrti. No kupci su na neki način dobili dojam da su prevareni, da su dobili stari model pametnog telefona u novom pakiranju
Pogledaj originalni članak

Legendarni iPhone možda ima najbolji brend na tržištu mobilnih telefona, možda ima najveći ugled kod korisnika i možda ima status najpoželjnijeg komunikacijskog uređaja današnjice, ali nipošto nema i ono najvažnije.

Najbolju prodaju. Prema podacima koje je objavio Strategy Analytics, najprofitabilnija marka pametnih telefona je Samsung čijih je smartphonea u drugom tromjesečju ove godine prodano čak 107 milijuna. Druga na listi je Nokia sa 61,1 milijun prodanih uređaja, dok je Apple sa svojim iPhoneom tek na trećem mjestu liste. Od ožujka do lipnja ove godine prodano je "samo" 31,2 milijuna primjeraka iPhonea čime zauzima tek 8,1 posto tržišta pametnih telefona.

Kupci se osjetili prevarenima?

– Situacija je sada znatno drugačija nego prije nekoliko godina kada je iPhone bio apsolutni lider po inovativnosti, ali i po prodaji. Samsung je brzim, krupnim koracima sustigao i prestigao Apple, po tehnologiji, po dizajnu, po broju raspoloživih aplikacija i prije svega po cijeni – kaže Henrry Shermann, analitičar trendova u području tehnologije. Takav razvoj događaja malo je tko očekivao još prije nekoliko mjeseci kada su rađene analize prodaje za 2012. Samo u posljednjem kvartalu Apple je isporučio 27,4 milijuna primjeraka tada novog modela iPhone 5, koji je sam po sebi zauzeo više od 13 posto tržišta i postao najprodavaniji pametni telefon na svijetu. Ipak, oduševljenje kupaca brzo je splasnulo, a problem je očito nedostatak inovativnosti.

Osim po nešto većem ekranu, prosječan korisnik se ne zamara karakteristikama čipova pa nije ni primijetio veću razliku u odnosu na prošli model iPhone 4S. Jednostavno, prvi iPhone koji je Apple predstavio nakon smrti svog karizmatičnog lidera Stevea Jobsa, nije zadovoljio očekivanja publike.

– Kupci su na neki način dobili dojam da su prevareni, da su dobili stari model pametnog telefona u novom pakiranju. Model iPhone 5 bio je test za novu upravu Applea koja je preuzela vodstvo nakon Jobsove smrti. U prvih nekoliko mjeseci činilo se da je uspjela, no poražavajući rezultati pokazuju da će morati mijenjati strategiju i ponuditi iPhone koji će ponovo biti korak ili dva od konkurencije – kazao je Shermann.

Moraju mijenjati strategiju

Ipak, vodstvo Applea može se tješiti činjenicom koju je analiza također pokazala. Iako je broj prodanih iPhonea u odnosu na Samsungove uređaje više nego tri puta manji, razlika u ostvarenoj dobiti tijekom druge četvrtine ove godine nipošto nije toliko velika. Prodaja smartphonea Samsungu je u tom razdoblju donijela 5,2 milijardi dolara zarade, dok je Apple sa tri puta manje prodanih uređaja zaradio tek nešto manje, oko 4,6 milijardi dolara.

– Appleov iPhone još uvijek ima kultni status, koji ima i cijenu. Zarada na jednom primjerku iPhonea znatno je veća nego zarada na bilo kojem drugom pametnom telefonu. Ipak, neupitno je da ovakva situacija neće još dugo moći opstati. Apple mora mijenjati nešto u svom poslovanju. Ili će se vratiti na put inovativnosti ispred ostale konkurencije i kupcima za njihov novac doista ponuditi razliku u cijeni, čime će ponovo porasti i broj prodanih primjeraka, ili će znatno spustiti cijenu iPhonea. Tim će potezom povećati prodaju, ali i priznati svojevrsnu kapitulaciju pred konkurencijom. Vjerujem da inženjeri Applea sada daju sve od sebe da se ne ostvari takav scenarij – rekao je Shermann.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.