GENEVA AUTO SHOW

Ženeva - proizvođači traže alternativu električnim autima

Foto: Uli Deck/DPA/PIXSELL
vw xl1 (1)
Foto: Uli Deck/DPA/PIXSELL
vw xl1 (1)
Foto: Uli Deck/DPA/PIXSELL
vw xl1 (1)
08.03.2013.
u 22:05
Električni automobili na baterije nisu uspjeli riješiti problem težine i ograničenog dometa
Pogledaj originalni članak

Kako se urušavaju nade da će električni automobili biti rješenje za stroge propise o emisiji ugljičnog dioksida, proizvođači automobila traže alternativna rješenja. Vidi se to i na aktualnom auto-salonu u Ženevi, gdje su, između ostalih, predstavljeni i Volkswagenov XL1 - dvosjed pogonjen dizelskim gorivom i električnom energijom koji troši manje od litre goriva na 100 kilometara - te PSA-ov hibrid pogonjen kompresiranim zrakom. Proizvođači su na dobrom putu da emisiju CO2 skrešu na 130 grama do 2015. godine, no hoće li uspjeti doseći razinu od 95 grama do 2020.?

- Više ne možemo doći do potrebnih uspjeha s tradicionalnom tehnologijom. Svjedočimo pravom raskidu s prošlošću - rekao je Peugeotov šef za inovacije Jean-Marc Finot, prenosi Reuters.

Iako su tvrtke poput Renault-Nissana potrošile milijune na razvoj električnih automobila, optimizam o njihovoj budućnosti znatno je splasnuo.

- Baterijska tehnologija nije uspjela razriješiti stoljetni problem prevelike težine i ograničenog dometa - objašnjava Arthur Wheaton, stručnjak za automobile na Sveučilištu Cornell.

Toyota, koja je svoj hibrid Prius predstavila još 1997. godine, odustala je od planova za proširenje prodaje baterijama pogonjenog eQ-a zbog nedovoljne potražnje. Opel je odbacio planove za potpuno električni Adam, Audi je odustao od električnog coupea R8, dok je Nissan srezao cijenu Leafa nakon razočaravajućih prodaja.

- Potražnja za električnim automobilima nije onolika koliko smo očekivali. Nalazimo se u fazi nesigurnosti i svi su pomalo na gubitku - otkriva Nissanov šef za razvoj Francois Bancon.

Jedno od alternativnih rješenja jest smanjenje motora. Nedostatak konjskih snaga izazvan manjim brojem cilindara nadoknađuje se turbo-punjačima. VW XL1, u čiju korist radi i vrlo aerodinamičan oblik, ima dvocilindarski motor od 0,8 litara. Peugeotov sustav Hybrid Air, razvijen u suradnji s njemačkim dobavljačem Robertom Boschom, koristit će odvojeni hidraulički motor pogonjen dušikom sabijenim kočionom energijom. Na duže staze rješenje bi mogle biti gorive ćelije koje imaju širi domet i brže se pune od automobila na baterije.

>> Noviteti iz Ženeve već na proljeće u prodaji u Hrvatskoj

>> Ekskluzivno iz Ženeve: Autoindustrija predstavila adute

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 9

NO
northwolf1
12:51 09.03.2013.

poznato je da brodovi imaju dizel motore ali samo da pokrece generator koji stvara struju te tako pokrecu brod sad zamislite koliko bi jedan automobil trosio diesel goriva a da po hasubom ima geneator za struju te elektricni motor mislim da bi sa 60 litara diesela presao 2000 km

DU
Deleted user
22:26 08.03.2013.

I sta sad, propade ona "hrvatska" jurilica od 1000 konja, sto ste pisali neki danahahahaaa

AA
aabbcc
12:34 09.03.2013.

. Dobra stvar el -auto ! Sto da motor vozamo tamo-amo po gradu kad ga mozemo drzati doma za pokretanje generatora i punjenje baterija....