Kako se urušavaju nade da će električni automobili biti rješenje za stroge propise o emisiji ugljičnog dioksida, proizvođači automobila traže alternativna rješenja. Vidi se to i na aktualnom auto-salonu u Ženevi, gdje su, između ostalih, predstavljeni i Volkswagenov XL1 - dvosjed pogonjen dizelskim gorivom i električnom energijom koji troši manje od litre goriva na 100 kilometara - te PSA-ov hibrid pogonjen kompresiranim zrakom. Proizvođači su na dobrom putu da emisiju CO2 skrešu na 130 grama do 2015. godine, no hoće li uspjeti doseći razinu od 95 grama do 2020.?
- Više ne možemo doći do potrebnih uspjeha s tradicionalnom tehnologijom. Svjedočimo pravom raskidu s prošlošću - rekao je Peugeotov šef za inovacije Jean-Marc Finot, prenosi Reuters.
Iako su tvrtke poput Renault-Nissana potrošile milijune na razvoj električnih automobila, optimizam o njihovoj budućnosti znatno je splasnuo.
- Baterijska tehnologija nije uspjela razriješiti stoljetni problem prevelike težine i ograničenog dometa - objašnjava Arthur Wheaton, stručnjak za automobile na Sveučilištu Cornell.
Toyota, koja je svoj hibrid Prius predstavila još 1997. godine, odustala je od planova za proširenje prodaje baterijama pogonjenog eQ-a zbog nedovoljne potražnje. Opel je odbacio planove za potpuno električni Adam, Audi je odustao od električnog coupea R8, dok je Nissan srezao cijenu Leafa nakon razočaravajućih prodaja.
- Potražnja za električnim automobilima nije onolika koliko smo očekivali. Nalazimo se u fazi nesigurnosti i svi su pomalo na gubitku - otkriva Nissanov šef za razvoj Francois Bancon.
Jedno od alternativnih rješenja jest smanjenje motora. Nedostatak konjskih snaga izazvan manjim brojem cilindara nadoknađuje se turbo-punjačima. VW XL1, u čiju korist radi i vrlo aerodinamičan oblik, ima dvocilindarski motor od 0,8 litara. Peugeotov sustav Hybrid Air, razvijen u suradnji s njemačkim dobavljačem Robertom Boschom, koristit će odvojeni hidraulički motor pogonjen dušikom sabijenim kočionom energijom. Na duže staze rješenje bi mogle biti gorive ćelije koje imaju širi domet i brže se pune od automobila na baterije.
poznato je da brodovi imaju dizel motore ali samo da pokrece generator koji stvara struju te tako pokrecu brod sad zamislite koliko bi jedan automobil trosio diesel goriva a da po hasubom ima geneator za struju te elektricni motor mislim da bi sa 60 litara diesela presao 2000 km