Oprez

Znate li što je akvaplaning? Može se dogoditi i vama, evo kako reagirati

Foto: Hendrik Schmidt/DPA/PIXSELL
Znate li što je akvaplaning? Može se dogoditi i vama, evo kako reagirati
06.10.2019.
u 18:33
Za sprječavanje proklizavanja najvažnije je da ga što prije prepoznate i pravilno reagirate. Proklizavanje se pojavljuje kad se između ceste i gume nakupi tanak, najmanje 2,5 milimetra visok sloj vode
Pogledaj originalni članak

Jesen je počela kišno, a normalno je očekivati da će tako i nastaviti pa stil vožnje treba prilagoditi skliskijim prometnicama. U kišnim se danima, naime, na cesti često stvaraju duboke lokve pa se tada povećava i opasnost od proklizavanja, mnogima poznatija kao akvaplaning. Kod proklizavanja se između gume i ceste nakuplja sloj vode, a posljedica je gubitak kontakta s podlogom, klizanje ili, u kritičnijim situacijama, gubitak kontrole nad vozilom. No akvaplaning se može spriječiti, jednako kao što se pravilnom reakcijom mogu spriječiti ozbiljne posljedice - ako voda ipak ‘zarobi’ kotače vašeg automobila.

– Za sprječavanje proklizavanja najvažnije je da ga što prije prepoznate i pravilno reagirate. Proklizavanje se pojavljuje kad se između ceste i gume nakupi tanak, najmanje 2,5 milimetra visok sloj vode. Znakovi proklizavanja prvenstveno su brže okretanje pogonskih kotača, glasniji zvuk motora, odnosno brzo povećanje okretaja motora, lagan i neučinkovit upravljač te zanošenje stražnjega dijela vozila - pojašnjavaju Goodyearovi stručnjaci.

Kad se pojavi proklizavanje, nemojte paničariti. Ostanite mirni i izbjegavajte žestoke pritiske na kočnicu. Polako popuštajte papučicu gasa, kolo upravljača zadržite u položaju prije proklizavanja i pratite ponašanje automobila. Kotači će uz manju brzinu opet postići prianjanje, preuzmite kontrolu nad vozilom.

- Vrlo je važno da ne okrećete naglo upravljač čak ni ako auto polako klizi prema rubu ceste. Ako su prednji kotači pri ponovnom kontaktu s cestom okrenuti prema van, snažno će povući auto, a to može prouzročiti gubitak prianjanja posebno stražnjega dijela vozila - upozoravaju iz Goodyeara.

Proklizavanje možete izbjeći pažljivim praćenjem stanja na cesti i prilagođenom brzinom vožnje na mokroj podlozi. Odlučujuću ulogu imaju i kvalitetne gume s dovoljno dubokim žljebovima i profilom. Istrošene gume manje učinkovito raspršuju vodu, što znatno povećava vjerojatnost proklizavanja. Guma koja ima dubinu profila od samo 4 milimetra može proklizati već kod 10 kilometara na sat manje brzine od nove gume, a ako je profil gume još manji, razlika još brže raste. Važno je i kakva je guma na automobilu, jer nisu sve gume jednako otporne na akvaplaning. Na to značajno utječe dezen gazne površine guma, osobito oblik žljebova koji raspršuju vodu. Otpornost na akvaplaning može se povećati i drugim tehnologijama. Primjer za to su Goodyearova napredna rješenja Active Grip i Active CornerGrip. Osiguravanjem ravnomjerne raspodjele pritiska gazne površine gume na cestu dodatno poboljšavaju raspršivanje vode.

Pogledajte video najgore parkiranih auta na hrvatskim cestama:

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 4

DU
Deleted user
18:42 06.10.2019.

akvaplaning je jako nezgodna stvar na našim cestama, ali ljudi zaboravljaju da i pijesak na rubovima kolnika uzrokuje skoro iste probleme ....tako je prije koju godinu poginuo mladić u okolici zgb....

MT
makan tahi
21:58 06.10.2019.

ne mora se kupiti baš kontinental, uniroyal ima kišnu gumu rainexpert

Avatar Niškorist
Niškorist
16:59 07.10.2019.

Trajal guma !