RIVA AQUARAMA

Zvijer na vodi pogonjena s dva moćna motora Lamborghinija 350GT

Foto: Riva
riva aquarama
Foto: Riva
riva aquarama
Foto: Riva
riva aquarama
Foto: Riva
riva aquarama
Foto: Riva
riva aquarama
Foto: Riva
riva aquarama
16.11.2013.
u 09:52
Legendarni gliser osnivača Lamborghinija pronađen je nakon 20 godina i obnovljen do najsitnijeg detalja
Pogledaj originalni članak

Jedan od najlegendarnijih glisera na svijetu, Riva Aquarama Lamborghini koji je dvadeset godina bio skriven ispod stare cerade u kutu jednog brodogradilišta, ponovno je ugledao svjetlo dana. Ovaj gliser, koji je prije 45 godina osobno za sebe naručio Ferruccio Lamborghini, osnivač poznate sportske automobilske marke, nakon pune tri godine restauracije ponovno je zasjao u punom svjetlu. Tako je najbrža Aquarama na svijetu, koju se s pravom smatra legendom pomorske i automobilske industrije, ponovno zaplovila poznatim talijanskim jezerom Iseo.

A sama restauracija nije tekla nimalo glatko ni jednostavno. Kako je brod stajao zapušten dvadesetak godina, bilo ga je potrebno obnoviti od glave do pete. Sandro Zani, vlasnik poznate restauratorske tvrtke Dutch Riva koja je vodila obnovu, redovito je tijekom tri godine putovao u Italiju te prikupljao razne podatke, fotografije i originalne dijelove bez kojih restauracija ne bi bila moguća. Kompletno je obnovljen drveni trup broda, i to tako da je 25 puta ručno brušen i lakiran, potpuno su obnovljena sjedala, sve tipke i prekidači su rastavljeni, popravljeni i ponovno ugrađeni, a svi kromirani dijelovi sjaje kao novi. I što je najvažnije, brod je dobio i stari/novi pogon, dva Lamborghinijeva V12 motora iz automobilskog modela 350 GT, zbog kojih je ovo najbrža Aquarama na svijetu.

A upravo su motori bili najveći problem kod restauracije jer je jedan od dva sačuvana originalna motora ove specijalne Aquarame bio u Ferruccio Lamborghini muzeju u Italiji te nije bio na prodaju. Zbog toga je Sandro Zani morao kupiti dva automobilska V12 Lamborghinijeva motora i prilagodio ih uporabi u brodu. Pri tome su mu pomogli i voditelji Ferruccio Lamborghini muzeja, koji su mu dopustili da rastavi originalni motor te prema njemu napravi replike pojedinih dijelova. Osim toga, tu je bio i Lino Morosini, šef odjela Riva motora i jedan od otaca Aquarama Lamborghinija, koji je pružio dodatne informacije o tome kako su automobilske motore prilagodili originalnom brodu prije 45 godina. Od velike pomoći bio je i bivši legendarni Lamborghinijev testni vozač i razvojni programer Bob Wallace, koji je objasnio kako motori mogu raditi zajedno vrteći se na različite strane te povećati okretni moment pri niskim okretajima. Krajnji rezultat bio je moćni agregat prekrasnog sportskog zvuka koji su činila dva 4-litarska V12 motora snage 350 KS opremljena sa šest dvostrukih Weberovih rasplinjača s okretnim momentom u rasponu od 700 do 5000 o/min. Zajedno su ovom brodu omogućili maksimalnu brzinu od 48 čvorova (89 km/h), što je osam više od ostalih Aquarama.

Sama priča o Riva Aquarami započela je 1962. godine kada je prema zamislima Carla Rive proizveden prvi model ovog broda. Glavna inspiracija pri njegovu stvaranju bio je sportski gliser od mahagonija američke tvrtke Chris-Craft. Ime je brod dobio prema zakrivljenom vjetrobranskom staklu koje je podsjećalo na tada popularan filmski format Cinerama. Carlo Riva inzistirao je na najvišim standardima proizvodnje tako da je za izradu jednog broda bilo potrebno oko 3000 radnih sati. Tako je, primjerice, nanos kroma na brodu iznosio 30 mikrona, dok su tadašnji talijanski automobili imali nanos od 1,5 mikrona. Navodno je Carlo Riva zabranio uporabu fiberglasa, tako da je i sjedalo za WC moralo biti izrađeno od visokokvalitetnog drva.

Aquarame su vrlo brzo postale popularne među svjetskim jetsetterima, tako da su ih ubrzo nabavili i Peter Sellers, monaški princ Rainer III. te već spomenuti osnivač slavne talijanske automobilske marke Ferruccio Lamborghini. On je svoj brod naručio 1968. ali je nezadovoljan standardnim V8 motorima zahtijevao ugradnju svojih V12 motora iz Lamborghinija 350GT. Tu prilagodbu nije bilo jednostavno izvesti, pogotovo imajući na umu činjenicu da je brod morao biti izrađen u roku tri mjeseca. Na kraju se trud isplatio jer je izrađen jedan od najkarizmatičnijih brodova svih vremena. Što se tiče standardnih Aquarama, one su se u Rivinim brodogradilištima proizvodile do 1996. godine i ukupno ih je izrađeno 769 komada.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

Avatar messerschmidt
messerschmidt
08:13 18.11.2013.

Kolko troši?

OI
oirammario
12:35 16.11.2013.

rive su izgledom prekrasni i meni su jedni od najljepših , ali današnji su kvalitetom loši...fušare