Dok obični smrtnici razmišljaju kako i na čemu sve uštedjeti, tržište luksuznih proizvoda čini se otpornim na recesijske boljke. Ekskluzivna dizajnerska odjeća, modni dodaci, cipele… sve proizvedeno u ograničenim serijama kao da je skrojeno po mjeri bezobrazno bogatih pripadnika svjetske elite i u ovim za većinu tegobnim ekonomskim vremenima itekako nalazi kupce.
Žene prosječnih primanja donedavno su si mogle priuštiti torbicu s Guccijevim ili Pradinim potpisom, doduše morale su štedjeti ili tu "investiciju" otplaćivati na mnogo rata, no sada je ideja "masovnog luksuza" potpuno deplasirana.
Važno da je 'limited edition'
Toga su svjesni i proizvođači luksuznih proizvoda pa umjesto da, kao donedavno, balansiraju na rubu hiperprodukcije, sada se situaciji na tržištu prilagođavaju, ne kao neki drugi snižavanjem cijena, već skupocjene statusne simbole sve češće proizvode u ograničenim serijama, ne štedeći na izradi, materijalu i promociji.
Foto: AFP, Reuters
Možda je najbolji primjer takve poslovne filozofije nedavno pokrenuta ekskluzivna i ograničena (izraz koji se provjereno pokazao magičnim mamcem za bogate klijentice koje za ogroman novac koji izdvajaju za modne potrepštine žele biti posebne i drugačije) kolekcija odjeće i modnih dodataka kuće Louis Vuitton posvećena pokojnom umjetniku, grafiteru Stephenu Sprouseu.
Trajna vrijednost
Bogatašice i dalje žele trošiti, no više ih ne zanimaju obični, jednostavni komadi, one žele nešto posebno, jedinstveno. Žele trajnu vrijednost za svoju garderobu, ukratko, ono što se naziva modnom investicijom, a kad su svjesne da su zalihe nekih ekskluzivnih, limitiranih torbica, haljina, cipela... male, one postaju još poželjnije i posjedovati ih stvar je prestiža.
Da je tomu uistinu tako, pokazuju i rezultati istraživanja koje je provela jedna američka kozultantska tvrtka. Naime, rezultati su pokazali da istinski bogati, odnosno oni čija imovina se procjenjuje na više od 10 milijuna dolara, ove godine planiraju povećati izdvajanja za luksuz, dok će oni manje bogati sukladno prilikama, trošiti manje.