13 tisuća otkaza za oporavak

20.02.2007.
u 14:28
Pogledaj originalni članak

Nakon što je u prošlotjednom istupu pred američkim Kongresom guverner Bernanke naglasio očekivano jenjavanje inflatornih pritisaka u američkom gospodarstvu, vodeći Dow Jones indeks vinuo se do novih rekorda.

Ipak, guverner se osvrnuo i na još uvijek visoke razine iskorištenosti kapaciteta kao moguće izvore inflatornih pritisaka u budućnosti. Nakon što je američki trgovinski deficit porastao na više no očekivanih 61,2 milijarde dolara u prosincu te nakon što je ključna komponenta za izračun osobne potrošnje u nacionalnim računima negativno revidirana za studeni, tržišta očekuju i negativnu reviziju rasta američkoga gospodarstva u posljednjem lanjskom tromjesečju.

Ni prvi ovogodišnji kvartal nije počeo bajno za američko gospodarstvo. Naime, industrijska proizvodnja u siječnju neočekivano je pala 0,5 posto mjesečno, dok su započete gradnje stambenih jedinica istodobno potonule čak 14,3 posto. Gotovo dvostruko brži rast gospodarstva eurozone u četvrtom tromjesečju lani osigurao je rast gospodarstva u 2006. iznad trenda, 2,8 posto godišnje.

Nakon što ga lani japanska Toyota svrgnula s pozicije trećega vodećeg proizvođača automobila na sjevernoameričkom kontinentu, DaimlerChrysler poduzima odlučnije korake u restrukturiranju posrnule američke divizije Chrysler.

Ključne postavke novog plana restrukturiranja obuhvaćaju 13 tisuća otkaza (od čega 11 tisuća nadničarskih poslova), 13-postotno smanjenje proizvodnih kapaciteta, zatvaranje jednoga proizvodnog pogona te 3,5 milijardi eura troškovnih ušteda (od čega 1,15 milijarde eura ušteda na materijalnim troškovima). U isto će vrijeme tvrtka uložiti 2,3 milijarde eura u razvoj programa novih motora i osovina te preusmjeriti proizvodnu paletu prema manjim vozilima s efikasnijom potrošnjom goriva.

Istaknute mjere trebale bi prema očekivanjima tvrtke rezultirati ostvarivanjem operativne marže od 2,5 posto do 2009. godine. Predstavivši plan restrukturiranja, menadžment je odaslao i jasnu poruku o mogućnosti prodaje, spin-offa ili pronalaska strateškog partnera za posrnulu američku diviziju. Pronalazak strateškog partnera koji bi omogućio regionalno širenje Chyslera sa sjevernoameričkog tržišta, gdje trenutačno ostvaruje 92 posto prihoda, te ulazak u segment manjih vozila s efikasnijom potrošnjom goriva analitičari smatraju optimalnim rješenjem.

Pogledajte na vecernji.hr