PROMO

47% Hrvata posjećuje festivale

Foto: PR
Foto: PR
Foto: PR
Foto: PR
Foto: PR
Foto: PR
Foto: PR
28.06.2019.
u 12:55
Mastercard je u suradnji s agencijom za istraživanje tržišta Improve proveo online istraživanje MasterIndex među korisnicima kartica u dobi 18-55 godina u Hrvatskoj
Pogledaj originalni članak

Nakon festivalskog booma u Hrvatskoj koji je vrhunac doživio 2018. godine, prema rezultatima istraživanja MasterIndex provedenog u svibnju ove godine u Hrvatskoj, interes ispitanika za festivale je u opadanju (11% u odnosu na 2018. godinu). Tako festivale danas posjećuje ukupno 47% ispitanika – 39% bira one u Hrvatskoj, dok se 8% odlučuje za festivale u inozemstvu.

Festivalska scena sve više zanima žene (42% u odnosu na 35% u prošloj godini). I dalje ih u najvećem broju posjećuju mladi u dobi 18-29 godina (45%) te visokoobrazovani (47%), a među njima ispitanici iz Sjeverne Hrvatske.

Interes za festivale u inozemstvu nije se znatno povećao. Taj broj nešto je veći među mladima između 18 i 29 godina (10%), Istranima (10%), stanovnicima Zagreba i okolice (11%) te ispitanicima s mjesečnim prihodima većim od 9.000 kuna (18%).

Ulični festivali i dalje uvjerljivo najpopularniji

Ispitanici i dalje najčešće posjećuju ulične festivale (44%) koje po popularnosti slijede festivali pop glazbe (30%), rock i metal glazbe (29%), gastronomski festivali (25%), festivali elektroničke glazbe (24%) te razne druge kulturne manifestacije.

Ulični festivali popularniji su među starijim ispitanicima nego mladima, a najveći broj posjeta uličnim festivalima je među ispitanicima bez prihoda ili s niskim prihodima. Također, ulične festivale najčešće posjećuju ispitanici iz Zagreba (59%), Sjeverne Hrvatske (58%) te Like, Korduna i Banovine (66%). Najniži je postotak posjeta u Dalmaciji (20%) i Istri (28%).

Rock i metal glazba najpopularnija u Istri i Zagrebu

Festivale pop glazbe najčešće posjećuje najmlađa skupina ispitanika (40% njih), među kojima prednjače žene (37% žena odlučuje se za pop festivale, a po popularnosti među glazbenim festivalima slijede rock i elektronski festivali).

Rock i metal festivali popularniji su kod stanovnika Istre, Primorja i Gorskog kotara (42%) te Zagreba i okolice (35%) nego stanovnika drugih regija. Festivale elektronske i alternativne glazbe najčešće posjećuju ispitanici od 18 do 39 godina (33% te 24%), dok su festivali s tematikom kulturne baštine najpopularniji među ispitanicima starijima od 50 godina (33%).

Dokumentarni, tematski i festivali alternativnih, low-budget filmova su slabije posjećeni (8%, 7%, 3%).

Uz trošak i program, vremenske prilike najbitniji su element prilikom odluke o posjeti festivalu

Trošak je najbitniji kriterij za odluku o posjetu festivalu među ispitanicima u dobi 18-29 godina (77%) te onima u dobi 30-39 godina (66%), a posebno među ženskim ispitanicima (73%).

Trošak je, očekivano, glavni kriterij pri odluci o posjetu festivalima među ispitanicima koji nemaju prihoda (80%), a među onima s prihodima do 2.800 kn postotak je još veći (87%).

Muškarci (64%), Zagrepčani i stanovnici okolice Zagreba (77%) odlučit će o odlasku na festival ovisno o programu i listi izvođača. Uz program, trošak je bitan kriterij najmlađim ispitanicima (69%).

Ispitanicima starijim od 55 godina, muškarcima te stanovnicima Like, Korduna i Banovine i sjeverne Hrvatske bitna je i atmosfera na festivalu. Vremenske prilike i godišnje doba postaju sve bitniji kriterij, posebice najstarijoj skupini ispitanika te Slavoncima.

Na festivalima se troši na hranu i piće, u porastu je potrošnja za smještaj

Čak 93% ispitanika koji posjećuju festivale konzumira neku vrstu pića, a 80% na festivalima troši i na hranu (postotak je najveći u dobnoj skupini 30-49 godina). Bitna je stavka u budžetu prijevoz i to u skupini starijih ispitanika, onih iznad 50 godina (67%) te među stanovnicima sjeverne Hrvatske (67%).

Trošak smještaja je u porastu (povećanje 10%) posebice među mlađima od 39 godina (42-43%) iz Zagreba (52%).

Suveniri i memorabilije (28%), duhanski proizvodi (21%) i turističke atrakcije na lokaciji festivala (19%) u manjim postocima predstavljaju dodatne troškove za vrijeme festivala.

Potrošnja je slična kao i prošle godine – većina ispitanika na festivalu potroši do 500 kn (60%), dok 17% njih potroši više od 1000 kn po festivalu. Najveći su potrošači muškarci, Zagrepčani, Dalmatinci, ispitanici u dobi 30-39 godina te oni s mjesečnim primanjima iznad 12.000 kn.

Uvjerljivo najčešći oblik plaćanja na festivalima je gotovina (92%). Ipak u porastu, za 6% u odnosu na prošlu godinu, je plaćanje bankovnim karticama (35%) te korištenje festivalskih narukvica (17%) i festivalskih kartica (11%). Bankovne kartice najčešće koriste muškarci (39%) iz Zagreba i Zagrebačke županije (43%) te Like, Korduna i Banovine (42%). Nošenje festivalskih narukvica najčešće je među najmlađom skupinom ispitanika, onih od 18-29 (24%), stanovnicima Istre i Primorja (25%) te Zagreba i Zagrebačke županije (24%). Upravo oni češće koriste i festivalske kartice (17%).

Na festivale se najčešće ide u paru ili manjoj skupini prijatelja

U pratnji partnera, u postotku većem od 60%, na festivale najčešće odlaze pripadnici dobne skupine 30+ među kojima najviše Slavonci (72%). Pripadnici najmlađe skupine ispitanika od 18 do 29 godina najčešće odlaze na festivale u manjoj skupini prijatelja. Sljedeća skupina ispitanika, 30-49 godina, češće putuje u društvu članova obitelji. Sami na festivale najradije odlaze mladi, muškarci iz Istre, Primorja i Dalmacije.

Sve češće se produžuje ostanak u destinaciji održavanja festivala

U porastu je korištenje smještaja za vrijeme festivala. Stariji ispitanici (50-55 god.) češće biraju hotelski smještaj, kao i oni s višim primanjima. Zagrepčani se najviše odlučuju za apartmane, pansione ili bed&breakfast opcije. Najmlađi ispitanici preferiraju smještaj u apartmanima i festivalskim kampovima.

Čak 40% ispitanika ostaje u destinaciji i nakon završetka festivala, dan do dva (76% njih). Najčešće su to mlađi od 50 godina, Dalmatinci i Zagrepčani.

Drugačiji doživljaj festivala

Kroz digitalnu platformu www.priceless.com korisnici Mastercard® kartica mogu birati među jedinstvenim i ekskluzivnim iskustvima. „Interes za festivale i kvalitetan festivalski program raste. Stoga smo građanima i turistima u Hrvatskoj u sklopu naše platforme Priceless Croatia omogućili da najbolje festivale iskuse na jedinstven način. Tako među putnicima diljem svijeta promičemo hrvatsku turističku ponudu“, istaknula je Helena Šekerija iz Mastercarda.

Primjerice, na festivalu ULTRA Europe, korisnici preko www.priceless.com mogu iskusiti ekskluzivni VIP pristup backstageu i upoznati svjetski poznate DJ-e.

U Šibeniku imaju priliku udvoje uživati u ljepotama šibenskih tvrđava. Večer započinje degustacijom vina i tradicionalnih lokalnih proizvoda uz profesionalnog sommeliera na vrhu tvrđave Barone, s pogledom na predivan zalazak sunca, nastavlja se na tisućljetnoj tvrđavi sv. Mihovila uz zvuke The Stranglersa.

Posebno su iskustvo na priceless.com ponudile Dubrovačke ljetne igre pa korisnici mogu sudjelovati u svečanosti otvorenja Igara u ulozi statista zajedno s ponajboljim hrvatskim glumcima ili istražiti povijesne tajne Dubrovnika prilikom privatne vođene ture ili gledati izvedbu Hamleta na tvrđavi Lovrijenac. Posebno je dojmljiv Grand finale, zatvaranje Dubrovačkih ljetnih igara, iskustvo koje uključuje tri noćenja u hotelu pet zvjezdica, večeru u vrhunskom restoranu, uživanje u koncertu zatvaranja Igara u V.I.P. loži ispred crkve sv. Blaža.

Informacije o istraživanju

Online istraživanje MasterIndex o navikama korištenja financijskih usluga u Hrvatskoj te stavu prema platnim karticama je u svibnju 2019. provela kompanija Mastercard u suradnji s agencijom za istraživanje tržišta Improve, na uzorku od 1.009 korisnika bankarskih usluga u Hrvatskoj u dobi od 18 do 55 godina.

O kompaniji Mastercard

Mastercard (NYSE: MA), www.mastercard.com, tehnološka je kompanija u globalnoj platnoj industriji. Predstavlja najbržu platnu mrežu, povezuje potrošače, financijske institucije, prodavače, javne uprave i poslovne subjekte u više od 210 zemalja i teritorija. Proizvodi i rješenja kompanije Mastercard čine svakodnevne trgovačke aktivnosti – kao što su kupnja, putovanja, poslovanje i upravljanje financijama – jednostavnijima, sigurnijima i učinkovitijima. Pratite Mastercard na Twitteru uz @MastercardNews, pridružite se razgovoru na blogu Beyond the Transaction i prijavite za najnovije vijesti na Engagement Bureau.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr