OTKAZANI LETOVI

Adria Airways nakon 58 godina pred slomom, tržište bi mogla preuzeti Croatia Airlines

Foto: Reuters/PIXSELL
Adria Airways
Foto: Reuters/PIXSELL
Adria Airways
Foto: Reuters/PIXSELL
Adria Airways
25.09.2019.
u 11:59
Slovenska vlada odbila je zahtjev Adrije da joj pomogne s četiri milijuna eura
Pogledaj originalni članak

Slovenska nacionalna aviokompanija Adria Airways obustavila je jučer gotovo sve svoje letove zbog nedostatka novca potrebnog za nastavak poslovanja. Kompanija je službeno objavila da je prekid svih njezinih operacija, osim na liniji Ljubljana – Frankfurt – Ljubljana, privremen i da se odnosi na letove u utorak i srijedu te da s potencijalnim investitorima intenzivno radi na rješenju problema.

No, kompanije s kojima je Adria imala ugovore o najmu zrakoplova već su ih počele otkazivati. Slovenska vlada, pak, odbila je zahtjev Adrije da joj pomogne s četiri milijuna eura.

“Za djelatnost zračnog prometa vrijede strogi propisi europske regulative, a država može sufinancirati letove samo u slučaju da tržište ne funkcionira”, navelo je Ministarstvo infrastrukture.

Adria je od 2016. u vlasništvu njemačkog fonda 4K, koji ju je preuzeo za 100.000 eura. U međuvremenu je kompanija svom vlasniku prodala brend Adria Airways za osam milijuna eura. Iako su novi vlasnici imali velike planove i bili optimistični glede budućnosti kompanije, ipak je sve krenulo po zlu. Tako su povećali flotu aviokompanije na čak 21 zrakoplov i hvalili se da je to najveća flota na Balkanu.

Adria je lani prevezla 1,23 milijuna putnika, što je 1,5 posto više u odnosu na godinu prije, no ove godine ipak bilježi pad broja putnika, i to od 6,7 posto u prvoj polovici godine zbog otkazivanja brojnih letova. Adria Airways inače leti u 25 destinacija, a zapošljava 558 ljudi.

Foto: Reuters/PIXSELL
Adria Airways

Slovenska vlada, prema pisanju tamošnjih medija, u slučaju stečaja Adrije planira sufinancirati druge avioprijevoznike koji bi zadržali četiri-pet najvažnijih linija iz Ljubljane na kojima trenutačno operira Adria. To su, primjerice, linije u Bruxelles i Frankfurt.

Do propasti Adria Airwaysa, koji je osnovan prije 58 godina, došlo je, prema mišljenju zrakoplovnog stručnjaka Alena Šćurica, zbog diletantskih poteza novih vlasnika te aviokompanije koji nemaju nimalo iskustva u avioindustriji.

– Oni su svaštarili. Imali su redovite linije, čartere, ali prioritetan biznis bio im je leasing zrakoplova. Uzeli su za održavanje skupe zrakoplove Saab, otkazivali brojne letove i uzimali zatim u skupi najam avione drugih kompanija – objašnjava Šćuric.

4K je, inače, svojedobno iskazao interes i za preuzimanje Croatia Airlinesa. Šćuric kaže da je taj fond imao plan da preuzme i crnogorski Montenegro Airlines i od te tri kompanije stvori jednu veliku regionalnu aviokompaniju koju bi zatim preprodao.

Šćuric smatra da je Croatia Airlines ipak u mnogo boljoj situaciji nego Adria. Tako navodi da CA u vlasništvu ima imovine poput tehnike, motora i zrakoplova, što Adria nema, zatim ima slotove i puno veće tržište. Ako dođe do konačnog sloma Adrije, to bi, smatra Šćuric, mogla iskoristiti Croatia Airlines i preuzeti cijelo njezino tržište. Osim toga, i dio putnika s ljubljanskog aerodroma mogla bi preuzeti zagrebačka zračna luka.

U CA su nam na pitanje o mogućim namjerama ili planovima za preuzimanje linija Adria Airwaysa u slučaju crnog scenarija, odgovorili da nemaju mandat za komentiranje tih tema i da je to u nadležnosti većinskog vlasnika tvrtke. A većinski vlasnik Croatia Airlinesa je hrvatska država, koja će, za razliku od slovenske, ipak pomoći svojoj aviokompaniji. Vlada je na svojoj prošlotjednoj sjednici donijela odluku da pomogne CA s 250 milijuna kuna kako bi se stabiliziralo poslovanje prije planirane dokapitalizacije.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 16

Avatar southman
southman
12:40 25.09.2019.

Nisu im htjeli dati 4 mil. eur-a. Zato su Milanović i bratija Uljaniku dali 4 mlrd. eur-a !

Avatar NenadNikolicZagreb
NenadNikolicZagreb
12:38 25.09.2019.

Croatia Airlines je u teškim ekonomskim dubiozama i nije u stanju preuzeti slovensku kompaniju. Eventualno može pokrivati dogovorno koju liniju, sve ostalo nije realno. Zato ne treba raditi nerealne planove.

AN
ante92
12:12 25.09.2019.

Croatia Airlines sada vode domoljubi, to znači da Croatia nikakvo tržište ne može preuzeti.