Veze velikih trgovaca

Agrokor: Vrlo je izgledna naša suradnja s Alibabom

Foto: Robert Anić/Pixell
Todorić kupio 12 objekata u vlasništvu obitelji Gavrilović
Foto: Reuters/PIXSELL
Alibaba executive chairman Jack Ma, attends the annual meeting of the World Economic Forum (WEF) in Davos Alibaba executive chairman Jack Ma, attends the annual meeting of the World Economic Forum (WEF) in Davos, Switzerland, January 18, 2017. REUTERS/Rub
Foto: Boris Ščitar/PIXSELL
agrokor
25.01.2017.
u 08:47
Najveći naš trgovac u sklopu digitalne preobrazbe lansirao je online dućan Abrakadabru, o konkretnom dealu s Kinom još ne govore. Agrokor se nameće kao logičan partner, kao sustav ima logistiku, skladišta i kapacitete za obradu velike količine robe i plasman online i offline u Kinu
Pogledaj originalni članak

Nisu samo Grad Zadar, Ministarstvo gospodarstva i predsjednica RH zainteresirani da u Hrvatsku dođe Alibaba grupa. Kako doznajemo, na razvoju poslovne suradnje s najvećim kineskim trgovcem aktivno radi i Ivica Todorić. Prema našim izvorima, Agrokor u sklopu procesa digitalne transformacije, kroz koju je iznjedrio nove projekte u Tisku te pokrenuo Abrakadabru, ispituje i mogućnost suradnje s velikim kineskim online trgovcem. U Todorićevu koncernu o tome ne žele razgovarati. Naši izvori tek navode da suradnja “ne bi uključivala procese spajanja i preuzimanja”, već konkretne poslove. Kakve, o tome zasad ne govore.

Zadar kao vrata za Europu

Anja Linić Sikavica, direktorica odnosa s javnošću Agrokora potvrdila nam je da je koncern uistinu zainteresiran za suradnju s Alibabom.

– Mi smo s njihovim timovima u kontaktu i na nizu projekata postoje mogućnosti suradnje – kratko je odgovorila. Lobist David Lekaj, koji je prošli tjedan, nedugo nakon što su predstavnici Alibabe bili u posjetu Bugarskoj, izjavio da se sličan susret očekuje i u Hrvatskoj, kaže da su Grad Zadar, Vlada, Ured predsjednika, Agrokor i još neke kompanije više od dvije godine uključene u privlačenje ove kineske investicije. Lekaj navodi da je prije odlaska u Kinu na sastanak s upravom Alibabe triput bio s upravom Agrokora.

– Agrokor se nametnuo kao logičan partner, jer riječ je o sustavu koji ima logistiku, skladišta i kapacitete da može obrađivati velike količine proizvoda te ih plasirati online i offline put Kine, dok je Zadar zanimljiv zbog infrastrukturnih resursa kojima raspolaže – kaže Lekaj.

Ističe da je nakon njegova posjeta Kini Agrokor pokrenuo Abrakadabru pa on ne može komentirati kakav plan koncern sad ima. Ipak, objašnjava da je njegov plan bio Alibabi predstaviti mogućnost ulaganja u Hrvatsku, korištenje Zadra kao luke za plasman roba u Europu, ali da se potakne izvoz hrvatskih proizvoda u Kinu.

– Glavni je cilj bio da se potakne izvoz hrvatskih vrhunskih prehrambenih proizvoda u Kinu – tartufa, maslinova ulja, marmelada, vina, smrznute ribe i drugih – kaže Lekaj.

U Agrokoru kažu da su svjesni da su relativno novi u e-trgovini.

–Započeli smo s intenzivnim aktivnostima i planovima za širenje u regiji pa nas čeka jako intenzivna 2017. Prema nekim informacijama samo tri posto ljudi online kupuje nekoliko puta godišnje, a gotovo polovica online potrošnje u Hrvatskoj potroši se u stranim trgovinama, što govori o potencijalu koji imamo, kažu u Agrokoru te pojašnjavaju da zato vjeruju da dolazak velikih svjetskih e-trgovaca može dodatno ojačati cijelu tu industriju u Hrvatskoj i regiji.

Prvo lobiranje prema Kini potaknuo je bivši predsjednik RH Stjepan Mesić, 2015. se u Kini s predsjednikom Li Keqiangom susrela i predsjednica RH Kolinda Grabar-Kitarović. On je njoj i izaslanstvu HGK koje je vodio Luka Burilović naglasio da je Kina spremna otvoriti tržište za hrvatske proizvode. Prema podacima HGK, robna razmjena s Kinom je u 2015. iznosila 656 milijuna dolara, od čega 77 milijuna dolara otpada na hrvatski izvoz.

Najveći online trgovac u Hrvatskoj e-Kupi u sastavu M SAN grupacije Stipe Matića, ideju o izvozu hrvatskih proizvoda u Kinu sam razvija od 2010. Počeo je graditi drugu tvornicu visoke tehnologije u Kini i proširio se na investicijsko savjetovanje, a u suradnji s vlastima grada Nanjinga izgradio Europski poslovni centar, kao pomoć tvrtkama iz Europe da plasiraju svoje vrhunske proizvode.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 12

KR
kresimirn
10:36 25.01.2017.

nemoj todoricu, ako boga znas, samo ti nemoj, povecat ces marzu 10000% ako jedan predmet kosta 1$, kao sto sad imas u centrima, taj isti kosta kod tebe 10$

BA
babovac
09:04 25.01.2017.

Naš najveći "trgovac"...

CI
cirab10
11:51 25.01.2017.

velika je vjerojatnost da pametni građani će izbjegavati poslove sa agrokorom te kupovinu u tim prodavaonicama tako i kupnju preko alibabe...stima ćemo obuzdati divljanje socijal buržuazije...