Čak 25 puta poraslo je online plaćanje hrane naručene u restoranima i na drugim mjestima odakle se dostavlja, 20 puta je više online transakcija kod kurirskih usluga, a veliki je rast i u trgovinama prehrambenih proizvoda i kućanskih aparata, izvijestili su iz Vise Hrvatska.
Iako je posrijedi jedan od najsigurnijih načina plaćanja, kako bi spriječili prijevare, zaštitili podatke i pomogli vratiti novac ako netko zloupotrijebi karticu bez dopuštenja, ta je kartičarska kuća objavila savjete korisnicima za sigurno plaćanje:
1. Koristite siguran, brz i jednostavan način za identifikaciju: Nova europska regulativa znači da će banke početi tražiti više identifikacije kad plaćate putem interneta – s ciljem da provjere dolazi li plaćanje od vas osobno, a ne od prevaranta. Ako imate mogućnost, postavite dodatne metode zaštite, poput otiska prsta ili prepoznavanja lica na telefonu i u bankovnim aplikacijama. To će vam omogućiti brz, jednostavan i siguran način plaćanja putem interneta.
2. Potražite "s": Prilikom plaćanja putem interneta, provjerite počinje li URL stranice s "https://".
„S“ na kraju označava sigurnu vezu.
3. Uključite obavijesti o transakcijama: Uključenje obavijesti o transakcijama znači da ćete biti u mogućnosti vidjeti kada je vaš račun upotrijebljen za kupnju. Kontaktirajte svoju banku ako primijetite neobične isplate koje niste vi proveli.
4. Upoznajte se s "povratom troškova": Poznat i kao „osporavanje“ transakcije, povrat novca je način na koji vaša banka može povratiti sredstva od banke prodavača ako niste primili robu ili usluge koje ste platili vašom debitnom ili kreditnom karticom, uključujući i slučaj zatvaranja tvrtke od koje ste kupili robu ili usluge. Povrat troškova možete dobiti, primjerice, ako je let koji ste platili karticom otkazan jer je aviokompanija otišla u stečaj ili je majica koju ste naručili stigla u pogrešnoj veličini, a trgovina je ne želi primiti natrag. Ako niste uspjeli dogovoriti povrat novca s trgovcem izravno, a vaša putnička agencija ili osiguranje ne pokrivaju te troškove, nazovite banku da podnese zahtjev za povrat sredstava. Povrati novca nisu zakonski obvezujući i nisu zajamčeni, ali dobro je znati da je ova opcija dostupna i da se od banke očekuje da zahtjev detaljno obradi.
5. Čuvajte se krađe identiteta: Budite oprezni kod neželjenih i sumnjivih e-mailova ili telefonskih poziva. Ako se radi o takvom slučaju, postoji šansa da će pokušati ukrasti vaše osobne podatke, poput računa, korisničkog imena i zaporke. Ako ste u nedoumici, ne „klikajte“ na linkove niti preuzimajte nepoznate datoteke.
6. Koristite "tokene" i usluge „jednog klika“ za sigurno i jednostavno plaćanje: Kad unesete podatke svoje karticu u telefon i kad je učitate u neke trgovačke aplikacije, podaci kartice često se zamjenjuju digitalnim "tokenom" - što znači da se podaci kartice ne pohranjuju, što ih čini još sigurnijima. U nekim online trgovinama možete koristiti plaćanja jednim klikom, kojeg možete jednostavno postaviti i dokazati da ste pravi vlasnik kartice, a zatim možete lako kupovati putem interneta bez potrebe za upisivanjem podataka svoje kartice svaki put.
7. Redovito ažurirajte sistemski i aplikacijski softver: Instalirajte najnoviji softver na računalo, tablet ili telefon. Tehnološke tvrtke naporno rade kako bi vas zaštitile – a ažuriranje softvera pomaže zaštititi vas od potencijalne ranjivosti.
Konačno, ako mislite da ste prevareni, nazovite banku koja je izdala karticu i objasnite situaciju – često mogu pomoći pri vraćanju novca.