U SAD-u sve više vjeruju u skori oporavak svoje ekonomije

Amerikanci se vraćaju blagdanskim potrošačkim navikama

Foto: Boris Ščitar/PIXSELL
Amerikanci se vraćaju blagdanskim potrošačkim navikama
10.12.2009.
u 11:59
Očekuje se da će za ove blagdane prosječni Amerikanac potrošiti 1145 dolara na darove, ukrase za dom i odjeću, što je, nakon prošlogodišnje rekordno loše sezone, postupni povratak starim potrošačkim navikama, tvrde u Delloiteu.
Pogledaj originalni članak

Potrošači u Sjedinjenim Državama sve više vjeruju u skori oporavak svoje ekonomije, te ih 51 posto ih na darove planira potrošiti istu ili veću svotu novca nego prošle godine. Očekuje se da će za ove blagdane prosječni Amerikanac potrošiti 1145 dolara na darove, ukrase za dom i odjeću, što znači da se, nakon prošlogodišnje rekordno loše sezone kada su trošili upola manje - svega 532 dolara - ove godine postupno vraćaju starim potrošačkim navikama - ističe se u godišnjem pregledu blagdanske potrošnje konzultantsko-revizorske tvrtke Deloitte. 

Jedino područje u kome je zabilježen negativan trend je briga za sigurnost radnog mjesta. Čak 35 posto Amerikanaca planira smanjiti potrošnju za blagdane upravo zbog straha da bi mogli dobiti otkaz ili niže plaće.

Prvi izbor za kupnju darova i ove će sezone biti diskontne trgovine, nakon čega slijedi online-kupnja. Oko 40 posto Amerikanaca blagdanske će darove kupovati upravo na  internetu. Online-kupnja postala je ozbiljan konkurent tradicionalnim robnim kućama, za koje se predviđa daljnje smanjivanje broja kupaca. Manje od jedne četvrtine Amerikanaca posjetit će robne kuće radi blagdanske kupnje. Raste i utjecaj društvenih mreža na internetu. Potrošači ih prvenstveno koriste radi pronalaženja rasprodaja i boljih ponuda, preporuka drugih kupaca te kako bi doznali što na dar žele njihovi prijatelji i rođaci.

Rezultati istraživanja pokazuju da zbog ozračja financijske nesigurnosti Amerikanci kupuju ne samo manje nego i promišljenije. Međutim, brojke vezane uz visinu blagdanske potrošnje i broj kupljenih darova pokazuju da se radi o malim odstupanjima od dosadašnjih potrošačkih navika te da neće biti dugoročnijih posljedica po sektor maloprodaje, tvrde u Delloiteu.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.