Ministar turizma Anton Kliman

Dao sam maksimum, prijeći ćemo čarobnih 8 mlrd. eura

Foto: Boris Ščitar/Večernji list/PIXSELL
17.03.2016. Zagreb- Ministar turizma Anton Kliman. Photo: Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL
Foto: Vedran Metelko/HTZ
cikloturizam
Foto: Luka Tambača/HTZ
aktivni turizam htz
Foto: Grgo Jelavić/Pixsell
turizam
Foto: Mario Brzić/HTZ
aktivni turizam htz
Foto: Ivan Čorić/HTZ
aktivni turizam htz
Foto: Ivo Pervan/HTZ
aktivni turizam htz
Foto: Denis Peroš/HTZ
cikloturizam
07.07.2016.
u 19:41
'Radim sve započeto, nasljedniku ne želim ostaviti praznu vreću'
Pogledaj originalni članak

Ministar turizma Anton Kliman nije dospio donijeti nove turističke zakone niti kreirati zakon o turističkom zemljištu, a nije stigla zaživjeti ni kartica s pogodnostima za domaće turiste, tzv. klimanica.

No, za razliku od većine svojih kolega u Vladi, za devet mjeseci mandata zaokružit će jedan ciklus, sezonu 2016. Počela je dobro. Zahvaljujući Zavodu za statistiku znamo da je za četiri mjeseca bilo 7,5 posto više turista i 6 posto više noćenja nego lani.

Što se može doznati iz eVisitora za svih šest proteklih mjeseci?

Godina je probna za eVisitor i zato ne volimo uspoređivati podatke s lanjskima. Ali znamo da smo za šest mjeseci imali nešto više od 4,6 milijuna turista i 18,3 miljuna noćenja, a to je plus od otprilike pola milijuna noćenja. Trud javnog i privatnog sektora daje rezultate i sezona će nedvojbeno biti bolja od lanjske.

Koliko su loše vrijeme i Euro pokvarili lipanjske rezultate?

Više je smetalo vrijeme nego Euro, pogotovo za kampove, ali minusi su nadoknađeni već u drugoj polovici lipnja i samo u tom mjesecu imali smo nešto više od dva milijuna turista i gotovo deset milijuna noćenja.

Prihodi rastu brže od broja turista, za prva tri mjeseca plus je 16%, je li realno da se to nastavi i da 2016. završi s čak milijardu eura više od 7,9 milijardi lani?

Nažalost, neće to ići baš tako. Očito je da se ponuda poboljšala i da turisti više troše, ali struktura gostiju se mijenja u ljetnim mjesecima. Predsezonski i posezonski gosti su izdašnjiji u potrošnji, više su usmjereni na izlete i druge sadržaje od onih koji dolaze u špici i fokusirani su na more i odmor.

No, čarobnu brojku od osam milijardi eura prihoda od stranih turista ove ćemo godine sigurno prijeći.

Vidjet ćemo za koliko, ali vjerujem da će gostiju biti oko pet-šest posto više nego lani, a za toliko, dakle za četiristotinjak milijuna erura, mogao bi rasti i prihod.

Sezona se bliži vrhuncu, a vaš mandat zalazu, jeste li razočarani što je kratko trajao?

Nije to razočaranje, ali žao mi je što nismo završili ono što smo započeli. Konkretno, radili smo na novim zakonima o turističkim zjednicama, boravišnoj pristojbi, uslugama u turizmu i turističkom zemljištu. Također, s HBOR-om smo radili na mjerama za olakšavanje rekategorizacije privatnog smještaja. Ne možete propisivati kako bi 50 posto kapaciteta u turizmu trebalo izgledati a da ljudima ne ponudite instrumente koji će im olakšati posao. Poodmakla je, recimo, i priprema kartice za poticanje putovanja domaćih turista. Uostalom, sve što smo radili na kraju ćemo i predstaviti javnosti. Radili smo s javnim novcem i smatram da nam je dužnost reći dokle smo stigli.

Na što ćete se usredotočiti u dva preostala mjeseca?

Nastavit ćemo sve što smo započeli, vjerujući da će HDZ nastaviti voditi Vladu i nakon izbora. Tko god došao, ne želimo mu ostaviti praznu vreću, već stvari dovedene do razine da može birati hoće li nastaviti istim smjerom ili uzeti samo dio.

Mislite li da ste osobno pridonijeli sezoni koja će, čini se, biti nikad bolja?

Gosti ne dolaze sami od sebe, a ja znam da sam dao svoj maksimum. Privatni je sektor odradio svoje, ali važna je i promocija Hrvatske turističke zajednice, koja je pod ingerencijom Ministarstva turizma. Nije bilo zastoja ni u, nazovi redovnim poslovima poput dodjela potpora sektoru, kroz razne programe, na što smo dali desetke milijuna kuna. Teško je ocjenjivati samog sebe, u datim okolnostima napravio sam najviše što se moglo.

U promociji ste najavljivali zaokret, no HTZ ostaje kakvu ste je i zatekli, bi li bilo drukčije da ste znali da će mandat biti tako kratak?

Aludirate li na personalne promjene, griješite. Na pameti sam imao prvenstveno izmjene zakona koje bi Glavni ured HTZ-a pretvorile u brending agenciju hrvatskog turizma. Čemu promjena vodstva bez toga?

Što ćete nakon isteka mandata i biste li se, pobijedi li HDZ na izborima, opet prihvatili ovog posla?

Ne volim hipotetska pitanja. Sve ovisi o budućem mandataru, a to će, vjerujem, biti gospodin Plenković. No, jedno je sigurno, imam se kamo vratiti, Istra i moj privatni biznis me čekaju. 

>> U pola godine već više od 18 milijuna noćenja

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.