Hrvatske autoceste treba restrukturirati, a ne dati u koncesiju. Ako Vlada ipak ne odustane koncesije, HSLS će zajedno sa sindikatima krenuti u prikupljanje potpisa za raspisivanje referenduma o koncesiji autocesta - jedan je od zaključaka okruglog stola “Prodaja ili restrukturiranje autocesta?” koji je organizirao HSLS u Zagrebu.
Riječ je o prvom od četiri okrugla stola o toj temi koji će se održati u različitim gradovima, a na zagrebačkom su sudjelovali Josip Budimir, gospodarski strateg HSLS-a, Aleksandar Čaklović, bivši ravnatelj Hrvatske uprave za ceste, Željko Marušić, profesor s Fakulteta prometnih znanosti, Mijat Stanić, predsjednik Nezavisnog cestovnog sindikata, i Vladimir Ferdelji, predsjednik CROMA-e i bivši pomoćnik ministra prometa.
Sudionici okruglog stola upozorili su da Vlada proces davanja autocesta u koncesiju vodi apsolutno netransparentno. Koncesija na 50 godina označena je kao stvaranje privatnog monopola, a koji je najgori mogući oblik monopola. Čaklović je upozorio da će od tri milijarde eura, koliko Vlada očekuje da će dobiti od budućeg koncesionara, samo malim dijelom biti otplaćeni dugovi Hrvatskih autocesta i Autoceste Rijeka - Zagreb pa će onda gotovo četiri milijarde eura kredita tih tvrtki prijeći u javni dug. Upozorio je da će država vjerojatno morati snositi rizike za koncesionara kroz tečajne razlike, garanciju prometa...
Na okruglom stolu upozoreno je i da bi davanje autocesta u koncesiju dovelo do pada sigurnosti prometa jer bi koncesionaru bila bitna samo dobit. Ferdelji je predložio uvođenje vinjeta kao sustava naplate, čime bi prihodi porasli 10 posto, a troškovi bi se smanjili ukidanjem naplatnih kućica za oko 300 milijuna kuna. Na okruglom stolu rečeno je da kredite HAC-a i ARZ-a treba refinancirati i da bi autoceste nakon nekoliko godina donosile čistu dobit.
>>Spojile se tvrtke kćeri Hrvatskih autocesta i Autoceste Rijeka-Zagreb
Ako će dati autoceste koncesionaru, stvarno nisu normalni.