tržišna utakmica

AZTN odobrila provedbu koncentracije poduzetinka Plave lagune i Istraturista

Foto: Grgo Jelavić/Pixsell
AZTN odobrila provedbu koncentracije poduzetinka Plave lagune i Istraturista
06.10.2014.
u 10:06
Provedbom koncentracije Plava laguna će postati vodeći tržišni takmac na području Istarske županije, s tržišnim udjelima koji će se, ovisno o mjerodavnom tržištu, kretati između 20 i 30 posto
Pogledaj originalni članak

Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN) odobrila je namjeru provedbe koncentracije poduzetnika Plave lagune i Istraturista.

Koncentracija će imati učinak na mjerodavnom tržištima smještaja i prehrane gostiju u hotelima, apartmanima i kampovima na području Istarske županije te na tržištu smještaja i prehrane gostiju u hotelima na području grada Dubrovnika i Dubrovačke rivijere. Osim toga, napominje u priopćenju AZTN, Plava laguna raspolaže i s jednim hotelom na području grada Rijeke. Zajednička obilježja spomenutih mjerodavnih tržišta su neelastičnost ponude i visoka elastičnost potražnje za smještajnim kapacitetima i to zato što je ponuda na konkretnim tržištima nekoliko puta veća od potražnje.

Također, obzirom da na strani ponude unutar osnovnih smještajnih kategorija ne postoji diferencijacija kapaciteta (obiteljski hoteli, poslovni hoteli, spa wellnes itd.), to, zajedno s neelastičnosti ponude, implicira visok stupanj zamjenjivosti tih usluga na tržištu.

Istodobno, zbog izraženog sezonskog karaktera i nesegmentirane ponude, to se tržište tijekom pretežnog dijela godine može označiti kao „tržište kupaca“ (eng. buyers market), budući da dominantni utjecaj na cijene imaju kupci, među kojima su najveće svjetske turističke agencije i turoperatori (tzv. alotmanski prodajni kanal). Pored njih, značajan je i utjecaj grupa te individualnih kupaca putem specijaliziranih internetskih stranica.

Provedbom koncentracije Plava laguna će postati vodeći tržišni takmac na području Istarske županije, s tržišnim udjelima koji će se, ovisno o mjerodavnom tržištu, kretati između 20 i 30 posto. Riviera Adria, dosadašnji lider na tržištu hotela i tržištu apartmana, zauzeo bi drugo mjesto dok bi Maistra, koja je dosad na tržištu kampova bila vodeći poduzetnik, zauzela drugo mjesto.

Iako provedbom koncentracije Plava laguna na mjerodavnim tržištima ostvaruje najznačajniji tržišni udio, s obzirom na tržišne udjele drugih takmaca i njihov konkurentski pritisak, Agencija je ocijenila da će se na mjerodavnim tržištima održati visoka kompetitivnost i uzajamno cjenovno natjecanje. Ovo osobito zbog toga što nema strukturnih prepreka za pristup mjerodavnim tržištima na kojima će provedba koncentracije imati učinke.

Agencija je, analizirajući sve relevantne činjenice te uzimajući u obzir i činjenicu da na javni poziv za dostavu mišljenja o učincima koncentracije nije bila dostavljena niti jedna primjedaba, utvrdila kako provedba koncentracije Plava laguna/Istraturist neće imati značajne negativne učinke na tržišno natjecanje te je ocijenila dopuštenom.

>>Hrvatski ribari uništit će čak 40 svojih brodova

>>Prihodi od turizma u šest mjeseci veći 2,2 posto

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.