Kako način na koji klijenti koriste tehnologiju određuje bankarsko poslovanje, pitanje je kojim su se jučer bavili sudionici Adactine konferencije „Izazovi banaka u eri klijenata“.
– Banke su se do jučer bavile samo lošim klijentima, a odjednom se pojavila nova industrija koja je počela generirati neki novac – upozorio je Damir Brkić, vlasnik tvrtke Brkić i partneri, koji je godinama upravljao portfeljem srednjih i velikih tvrtki u Zabi referirajući se na „FinTech“ kompanije za platne transakcije koje su malo-pomalo počele grickati dio bankarskog kolača.
Njegova je teza da su banke na promjene natjerali klijenti svojim zahtjevima te da u njih nisu krenule zato što bi one to htjele. A klijenti više ne žele općenite, generalizirane usluge, nego samo ono što uistinu trebaju. Zato će, ističe Brkić, u skoroj budućnosti najvažnija osoba u banci biti „data scientist“ – stručnjak koji će, izvlačeći ključne informacije iz baza podataka o korisnicima, davati odgovore na pitanja kada, kako i zašto klijenti koriste neki proizvod.
– I neke banke u Hrvatskoj već imaju takve stručnjake, obično matematičare – otkrio je Brkić.