Dio globalnog kemijskog diva BASF-a, BASF Croatia u Hrvatskoj pod ovim nazivom posluju od 1998. premda su se prvi put pojavili još 1914. kad su njihovi predstavnici u Dalmaciji prezentirali indigo plavu boju. Kao i cijela grupacija, i hrvatska podružnica radi pod motom “mi kreiramo kemiju”, a činjenica da su dio takvog diva olakšava im hrvanje s teškim okolnostima u gospodarstvu.
>>Top 100 najboljih kompanija u Zagrebu (1.dio)
– Uspjehom tvrtke BASF Croatia smatram to što smo s našim klijentima uspjeli postići tranziciju iz poslovnog modela “svi smo mi prijatelji” u model “svi smo mi poslovni partneri”. Taj je poslovni model vrlo važan i za cjelokupno hrvatsko gospodarstvo – ističe Michael Nam, direktor BASF Croatije.
Napominje da bi u Hrvatskoj željeli proširiti suradnju s domaćim tvrtkama i dalje razvijati poslovanje, no otvoreno kaže da ih, osim smanjenja opsega poslova, posebno u građevinskoj industriji, koči i klima koja nije pretjerano naklonjena stranim ulagačima, kao i nedostatak discipline u plaćanju.
– Učini li vlast dovoljno na tom području, poboljšat će cjelokupnu poslovnu klimu – kaže Nam, koji je stekao dojam da poslovni partneri izbjegavaju plaćanje čak i onda kad nisu u nemogućnosti podmiriti dug.
>>Top 100 najboljih kompanija u Zagrebu (2.dio)
Na hrvatskom je tržištu fokus BASF-a na poljoprivredi i građevini, najveći su dobavljač građevinskih kemikalija. Velik potencijal vide i u projektima obnove te održavanja postrojenja za pročišćavanje otpadnih voda. Za uspjeh na svim tržištima, kaže Nam, presudna su tri pokretača rasta: širenje prisutnosti, permanentno unapređivanje portfelja i – inovacije, inovacije i inovacije.
A Kerum?!