Konferencija

Bolje upravljanje kadrovima povećava profitabilnost tvrtki

Foto: Borna Filic/PIXSELL
Bolje upravljanje kadrovima povećava profitabilnost tvrtki
27.11.2015.
u 15:32
Sudionici mlađih tvrtki uočili su važnost organizacijske kulture, komunikacije i zadržavanje kadrova
Pogledaj originalni članak

Kompanije koje više pažnje posvećuju svojim zaposlenicima ostvaruju i bolje rezultate poslovanja – istaknuo je zamjenik glavnog direktora HUP-a Bernard Jakelić na konferenciji "Do veće profitabilnosti efikasnijim upravljanjem zaposlenicima" u organizaciji HUP-a i tvrtke Selectio. Da je tako, potvrdili su i sudionici skupa, ali i istraživanja pokazuju da je veći rast onih tvrtki koje se brinu o tome koga će zaposliti i kako dobre zaposlenike zadržati.

Male tvrtke u borbi za kadar

Bez obzira na to što naše tvrtke to sve više zapažaju, poduzetnik i osnivač Selectija Nenad Bakić ipak je istaknuo kako smo se naviknuli na mentalitet "ulaganja u nekretnine i rad u državnoj službi". Loše je, rekao je, što se prije samo nekoliko godina dogodio sukob rada i kapitala te nismo išli u smjeru tržišne ekonomije. To trajno zaposlenje, rekao je, na koje smo se naučili dovodi do toga da zaposlene nije briga za nezaposlene. Pa upravo ta nedovoljna fleksibilnost na tržištu utječe na lošu selekciju. Na drugim tržištima fleksibilnosti ima pa je i radnicima bolje, a tome svjedoči i zadovoljstvo naših ljudi koji odlaze izvan zemlje. Gdje je Hrvatska po pitanju vođenja brige o kadrovima, kroz svoje primjere iznijeli su predstavnici nekih mlađih kompanija na tržištu, koje prema istraživanjima imaju i više kreativnosti u upravljanju zaposlenicima.

Alan Sumina iz tvrtke Nanobit kaže da je cilj pronaći ljude koji vole i "žive" svoj posao. Dolazi iz IT tvrtke koja ubrzano raste, ali i čiji je kadar tražen, pa je i bitno, rekao je, znati zadržati kvalitetne ljude. – Zato treba razvijati internu kulturu – rekao je. Da je dobar odabir kadra bitan, potvrdila je Manuela Šola iz Abrakadabre iz vlastitog primjera. Jer u vrijeme krize otkazali su konzultantskoj tvrtki koja im je radila selekciju kadrova. Posljedica toga bila je velika fluktuacija pa u konačnici, kada su izračunali, konzultant ih je manje koštao nego čest odlazak i dolazak novih kadrova.

Posebno je bitno, složili su se sudionici, ljudima pristupiti u vrijeme kada tvrtka raste, odnosno objasniti zašto je to bitno. Goran Mirković iz tvrtke AVL-AST priznao je da su oni napravili grešku što nisu na vrijeme objasnili zašto su rast i razvoj potrebni te istaknuo kako je interna komunikacija neophodna u tvrtkama koje narastu do broja od 50 do 60 ljudi. Potrebno je, nastavio je Nikola Kapraljević, voditi brigu o feedbacku u tvrtkama, kako bi se uvidjelo što je dobro te koji su nedostaci. Ana Majetić iz DOK-ING-a rekla je kako im je bilo lakše kada su utvrdili smjernice – uprave i svakog tima, jer su na temelju toga utvrdili slabosti i nedostatke.

Gradnja lidera

Globalno istraživanje pokazuje da kompanije koje su uvrštene na listu najboljih kompanija za rad imaju i bolje pokazatelje poslovanja. Nadalje, kazala je Ana Miletić iz tvrtke Selectio, one kompanije koje više ulažu u regrutiranje kadra, uvođenja u posao, upravljanje talentima, praćenje radne uspješnosti, razvoj liderskih vještina i brendiranje kao poslodavca imaju od oko dva do 3,5 puta veći rast prihoda i profitne marže. Istaknula je i kako, u usporedbi s manje profitabilnim kompanijama, profitabilnije grade lidere, čine više kako bi privukle, razvile i zadržale talente te transparentno upravljaju radnim učinkom. 

>> Samouki developeri stvaraju procvat gaming biznisa u RH 

>> Vlasnik Amazona ne zna da mu menadžeri plaču u zahodima

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

JO
josmalopanestalo
11:22 05.12.2015.

i smanjivanje plača radnicima povećava profitabilnost tvrtke i stvara zadovoljnijeg radnika koji ima elana za nove pobjede