U Spa&golf resortu Sveti Martin, na slikovitim međimurskim bregima, na desetodnevnim pripremama borave igrači poljskog prvoligaša Śląska iz Wroclawa. Tu im je baza iz koje putuju na prijateljske utakmice u Austriju i Sloveniju. To što su za pripreme izabrali Hrvatsku, a ne neku od susjednih zemalja, mami smiješak na lice Rudolfa Radikovića, direktora toga turističkog kompleksa u koji je skupina dioničara uložila više od 50 milijuna eura. A sve je, tvrdi Radiković, počelo sasvim slučajno.
Ulaganje s prijateljima
– Skupina prijatelja iz gimnazije, s fakulteta i posla, članovi obitelji i ja godinama smo razgovarali o nekom zajedničkom ulaganju. Prijatelj iz gimnazije u proljeće 2002. pozvao me na ručak u Toplice Vučkovec koje su tada imale tri mala ljetna bazena, stari drveni restoran i osam malih soba. Usto, posjedovali su 80.000 kvadrata građevinskog zemljišta. Priroda je bila zaista prekrasna. Na bazenima je bilo zaposleno 16 radnika i radili su sezonski, od svibnja do rujna. Naravno da tako nisu mogli opstati pa su toplice bile na prodaju. Izradio sam analizu tržišta, obišao niz toplica u Sloveniji, Italiji i Austriji, analizirao svjetske trendove u turizmu i zaključio kako je to prava stvar za ulaganje – prisjeća se Radiković.
Cjelogodišnji turizam, vrlo dobar smještaj, vrhunska usluga wellnessa, vrhunska hrane i piće, sve vrste sportske rekreacije, kulturno-umjetnički sadržaji i izleti u ekološki zaštićene zone, to je formula koju je vrtio u glavi. Nakon revizije, sastavili su ponudu koju je prihvatilo 97,5 posto dioničara ondašnjih Toplica Vučkovec. Od 15 prijatelja i znanaca, ostalo ih je petero. Zajedno su 2003., s još 30 malih dioničara, postali većinski vlasnici. Danas su ukupno 54 dioničara. Sa županijom i općinama izvrsno surađuju, a cijeli projekt kreditima prati Erste banka iz Zagreba i Beča. Spa&golf resort imat će ukupno tisuću kreveta, 5000 četvornih metara bazena, tri wellness centra, zabavni park s kasinom, sve sportske sadržaje, uključujući igralište za golf sa 18 rupa, stotinjak privatnih kuća i četrdesetak golf-vila. Sve to na tri milijuna četvornih metara uređenog zemljišta. Termalna voda visoke mineralizacije otkrivena je još 1911., kad je englesko-mađarska tvrtka London Budapest tražila naftu, a pronašla toplu vodu. Toplice su imale burnu prošlost, vodio ih je i sindikat, pa Union i Modeks, a naposljetku i privatni ulagači.
– Siguran sam da će to biti jedan od najljepših turističkih centara u Hrvatskoj. Većina zaposlenih su domaći mladi ljudi, obrazovani na našim i stranim fakultetima, s izvrsnim poznavanjem stranih jezika i neizmjernom voljom da izgrade i stvore nešto novo. U takvim okolnostima, strani menadžeri nisu nam bili potrebni – kaže Radiković.
Srednja i viša klasa gostiju
Ciljana skupina gostiju je, kaže, srednja i viša klasa individualnih gostiju iz Hrvatske i susjednih zemalja. – Ciljamo i na tvrtke svojim radionicama i "team buildingom", kongresni turizam i sportske klubove. Tu sigurno po usluzi možemo konkurirati hotelima i resortima na europskoj razini – kaže Radiković. Na pitanje nije li u Hrvatskoj isplativije ulagati negdje na Jadranu, odgovara da nije. – Osim desetak mjesta na Jadranu, u Hrvatskoj nije moguće razviti cjelogodišnji turizam, a u sedam mjeseci teško je zaraditi za cijelu godinu. Druga mana je neriješeno stanje u zemljišnim knjigama te sporost u izdavanju građevinske dokumentacije. Podrška države kontinentalnom turizmu načelna je. Ministarstvo turizma i HTZ podržavaju nas u okviru svojih mogućnosti, sufinanciranjem do 25 posto u marketinškim aktivnostima i organizacijom posjeta novinara. Na tome smo im zahvalni – zaključuje.
Rudolf Radiković završio je Rudarsko-geološki-naftni fakultet u Zagrebu pola godine prije roka. Dobio je i rektorovu nagradu kao najbolji student. Od 1978. do 1994. radi u Naftaplinu, od toga 10 godina kao menadžer na platformama Labin i Panon, a od 1990. preko Naftaplina radi za Agip. Četiri godine kasnije osniva svoju tvrtku koja se bavi uvozom, izvozom i zastupstvom, a od 2003. generalni je direktor Toplica Sveti Martin i glavni voditelj svih projekata.
– Na žalost, recesija nas je pogodila u najnezgodnije vrijeme. S apartmanskim i ostalim sadržajima bili smo spremni za domaćeg gosta kojem smo se i obraćali, a s hotelom, igralištem za golf i kongresnom dvoranom i za najzahtjevnijega stranog gosta. Potrošnja je po gostu pala i do 40 posto. Iako je do gosta uistinu teško doći, iz mjeseca u mjesec sve se više probijamo, pa smo već došli do 18 posto stranih noćenja. Cilj nam je postići 65 posto popunjenosti na godišnjoj razini, uz 45 posto stranih noćenja do 2012. Rezultati slovenskih toplica su popunjenost od 70 do 90 posto, uz 42 posto stranih gostiju – kaže Radiković.
Bravoooooooooooooooooo za moje prijatelje!!!!!!!!!!!!!!! Tako se to radi kada firmu vode sposobni ljudi a ne banda poput one na markovom trgu!!! Adrijan, javi se malo-))))))))))))))))))))