Hrvatski su osiguravatelji, prema Hanfinim podacima, lani ostvarili premijski prihod od 8,69 mlrd. kn, što je rast od gotovo 2% u odnosu na 2014. Premijski pad u autoosiguranjima kompenzirali su rastom života i zdravstvenih osiguranja.
Najveću je premiju, 1,23% veću nego godinu ranije, imalo Croatia osiguranje – 2,31 mlrd. kn, a nakon njega Allianz 1,2 mlrd. kuna, no s padom od 2,23% u odnosu na 2014. Premda je tek treći po premiji sa 819 mil. kn, a usto je i pala gotovo 6% u odnosu na 2014., Euroherc prednjači u dobiti: prije poreza iznosi im 147,53 mil. kn i ispred su Allianzovih 125,63 milijuna. No, čak je i Uniqa, koja je četvrta po premijskom prihodu, ostvarila veću dobit od CO-a. Najveći osiguravatelj prikazao je tek skromnih 67 mil. kn, premda je još u trećem kvartalu 2015. imao 136 mil. kn dobiti. Ukupna je dobit cijele branše prije oporezivanja lani iznosila 692,66 mil. kn.
Za razliku od 2015. u kojoj je raslo životno, a padalo neživotno osiguranje, siječanj 2016. pokazuje posve drukčiji trend. Prema podacima Hrvatskog ureda za osiguranje, premija je u odnosu na isto razdoblje lani pala 0,84%, na 869,48 mil. kn, no u neživotu je rasla 1,75%, na 681,27 milijuna, dok je život pao čak 9,19%, na 188,11 mil. kn. Slična je situacija bila i lani početkom godine, no ona ne govori puno o tome kako će se tržište ponašati u ostatku godine.
– Plus u neživotu većim je dijelom rezultat plusa u zdravstvenom osiguranju čija je premija veća 15,41 mil. kn te u ostalim osiguranjima od odgovornosti u kojima je veća 12,85 mil. kn, što je namirilo manjak u obveznom AO osiguranju, ostalim osiguranjima imovine i plovila – objašnjava direktor HUO-a Hrvoje Pauković. Pad premije života od 19 mil. kn najvećim je dijelom rezultat slabije aktivnosti dva najveća osiguravatelja, CO-a i Allianza koji su zajedno ostvarili po 20-ak mill. kn nižu premiju nego lani; CO 12,3 mil. kn, a Allianz 7,9 mil. kn.
>>U Sloveniji prodaju triput više polica iako je tržište triput manje