Mrijestilište

Cromaris u top 10 svjetskih proizvođača orade i brancina

Foto: Goran Jakus/PIXSELL
16.10.2013., Zadar - Cromaris je tvrtka koja se bavi uzgojom, preradom i prodajom autohtone Jadranske ribe i ostalih morskih proizvoda. Goran Markulin, predsjednik uprave Cromarisa. Photo: Goran Jakus/PIXSELL
Foto: Goran Jakus/PIXSELL
16.10.2013., Zadar - Cromaris je tvrtka koja se bavi uzgojom, preradom i prodajom autohtone Jadranske ribe i ostalih morskih proizvoda. Pogon prerade ribe. Sortiranje i spremanje ribe nakon sto je riba dovezena sa uzgajalista.
Foto: Goran Jakus/PIXSELL
16.10.2013., Zadar - Cromaris je tvrtka koja se bavi uzgojom, preradom i prodajom autohtone Jadranske ribe i ostalih morskih proizvoda. Pogon prerade ribe. Sortiranje i spremanje ribe nakon sto je riba dovezena sa uzgajalista. Ceduljica kvalitete Cromaris
19.05.2015.
u 15:17

Adris grupa u Cromaris je dosad uložila čak 560 milijuna kuna
Pogledaj originalni članak

Zadarski Cromaris privodi kraju izradu mrijestilišta u Ninu koje je vrijedno više od 100 milijuna kuna, što je najveća i najvažnija investicija u tu kompaniju od njezina osnutka 2009., nakon što je Adris grupa u jeku krize s njom spojila preuzeti Cenmar, Bisage, Marimirnu i Marikulturu Istra. Prema riječima predsjednika uprave Gorana Markulina, novo će mrijestilište biti jedno od najvećih za brancin i oradu u Europi. Cromarisu će omogućiti razvoj vlastitih jata ribe, čime će utjecati na njezina svojstva i kvalitetu, a osim što će kapacitetom pokriti vlastite dugoročne potrebe, kvalitetnu mlađ nudit će i drugim hrvatskim proizvođačima. Riblja mlađ brancina i orade danas se u Hrvatsku uvozi uglavnom iz Francuske i Italije tako da će mrijestilište, na koje će se nadovezati pogon za predrast u Lamjani od 2016., biti osnova razvoja Cromarisa. Tako će se potpuno kontrolirati proces uzgoja i kvaliteta ribe, što jamči dugoročnu održivost tog posla u koji je Adris grupa (ne računajući turizam i osiguranje) dosad uložila vrtoglavih 560 milijuna kuna.

Talijani najbolji kupci

– Protekle godine dostigli smo prvi strateški cilj od osnutka Cromarisa, a to je prodaja i proizvodnja više od 5000 tona ribe. Prodano je više od 5600 tona, što je u odnosu na godinu prije količinski rast od gotovo 50% – kaže Markulin.

Po prodanoj količini ribe dospjeli su među top 10 proizvođača brancina i orade u svijetu, dok i financijski rezultati od 287,8 milijuna kuna ukupnih prihoda u 2014., što je rast od 43% u odnosu na godinu prije te 108,6% veća dobit, govore u prilog toj Adrisovoj perjanici koja 70% prodaje plasira kroz izvoz. Najveći regionalni partner Cromarisa je Konzum, a internacionalni Metro, iz kojega su se nedavno pohvalili da su kvalitetom i svježinom iz nekih njihovih centara istisnuli turski i grčki brancin i oradu. Kroz Metro, kaže Markulin, ribu izvoze u devet zemalja, a ukupno u 15. Ipak, najinteresantnije im je tržište Italija, gdje je potrošnja brancina i orada između 60 i 100 tisuća tona godišnje, trećina ukupne svjetske potrošnje. Za usporedbu, u nas se s turizmom potroši oko 3000 tona godišnje. Tržište je ograničeno pa će se izvoz Cromarisa stalno povećavati.

U ponudi i romb

– Cilj nam je u idućih pet godina dostići prodaju od 10.000 tona te da nas kupci i potrošači prepoznaju kao lidera u kvaliteti na europskom tržištu – kaže Markulin ističući kako njihovoj ponudi ekstra svježih proizvoda vrhunske kvalitete u prilog idu i komparativne prednosti razvoja marikulture u Hrvatskoj: kvaliteta Jadranskog mora i blizina talijanskog tržišta.

Danas iz Cromarisa nude i zubatac kojega uzgaja samo još jedna tvrtka na svijetu. Prije mjesec i pol na tržište su izašli i s rombom, kojega planiraju ozbiljno proizvoditi, kaže Markulin, koji u ovoj godini za Cromaris najavljuje planirani rast od prodaje između 10 i 15% te daljnji rast izvoza, uvođenje SAP-a kao jedinstvene informacijske platforme, komunikaciju s potrošačima u Italiji, kao i povećanje kapaciteta uzgajališta. Prije mjesec dana dobili su i prestižne certifikate Global GAP i Friend of the Sea za održivu akvakulturu. Inovativni, moderni, s jasnom vizijom i strategijom, 2020. misle dočekati kao europski lider u proizvodnji svježe bijele ribe s prodajom većom od 10.000 tona – i imati zadovoljne zaposlenike bez kojih, tvrde, nema ni uspješne kompanije.

>> Cromaris u 2014. povećao proizvodnju čak pet puta

>> Cromaris ulaže 100 
milijuna kuna u nove projekte

'BULJI U NETFLIX, U KAMPANJI GA IGNORIRALI...'

Ponižavajući posljednji dani u uredu američkog predsjednika: Kako je Biden ostao usamljen i nepoželjan

Bidenov se život dramatično promijenio u posljednja tri mjeseca. Nakon što je ušao u godinu inzistirajući da je dovoljno spreman da se ponovno kandidira i pobijedi Trumpa, Biden je ipak odustao od predsjedničke utrke 21. srpnja, podržavši Kamalu Harris za predsjednicu.  Tada je u roku od samo nekoliko sati, Biden (81) - prestao biti relevantan

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.