Nakon ovogodišnjeg iskustva i ogromnog testa življenja i poslovanja u uvjetima pandemije koji svi još prolazimo, nije jednostavno iznositi poslovna očekivanja za iduću godinu. Tim više što je jasno da se na prošlogodišnji BDP ni u optimističnim scenarijima nećemo vratiti prije 2022. i da smo kao gospodarstvo još izuzetno ovisni o tome koliko brzo će se u Europi i globalno oporaviti turizam i industrija putovanja.
Stoga, na jednoj strani imamo izazov održavanja gospodarskih aktivnosti koje će osigurati prihode i zaposlenost, a na drugoj visoko postavljenu letvicu čuvanja zdravlja cijele zajednice. Ponosan sam što se Fortenova grupa cijelo vrijeme uspješno nosi sa svim izazovima Covid-19 krize. U Grupi u kojoj su mnoge kompanije neophodne za nacionalne gospodarske tokove, uspjeli smo osigurati neometano odvijanje svih poslovnih procesa, a mnoge od njih smo pojačali, nadogradili i dodatno razvili. Zahvala za to prije svega ide našim zaposlenicima, ali i dobavljačima i poslovnim partnerima te kupcima bez čije podrške i vjernosti naš trud ne bi polučio takve rezultate.
To je ono što se događalo ispred reflektora. Iza scene smo, međutim, uza sve ono što je zahtijevala prilagodba pandemiji, uspjeli realizirati ili započeti brojne druge projekte planirane prije nego što je na scenu stupio Covid-19 i koji su dio velikih promjena koje Fortenova prolazi već drugu godinu kako bi ojačala temelje za stabilno poslovanje, ali i razvojne iskorake u postkriznim vremenima. Na tim projektima počivaju i naši planovi za 2021. Prva velika prepreka koju smo uspješno riješili je bilo čišćenje kreditne strane poslovanja kojim smo skupi i kompleksni kredit od milijardu eura zamijenili jeftinijim i jednostavnijim financiranjem, čime smo smanjili zaduženost. Istodobno, ulaskom jednog novog vlasnika – Enna grupe – smanjili smo i kompleksnost vlasništva, što je omogućilo da danas dvije trećine vlasništva Fortenova grupe predstavljaju trdioničara, umjesto 200-tinjak koliko smo imali prije godinu dana.
Trenutno radimo na poboljšanju strukture biznisa Grupe koju namjeravamo postići kroz dezinvestiranje Poslovnog područja zamrznuta hrana kako bismo oslobodili potencijal za investiranje u temeljne biznise – maloprodaju, prehranu i poljoprivredu te potaknuli njihov budući rast, istodobno smanjujući razinu zaduženosti Grupe. Ujedno, kako smo i najavili, intenzivno dezinvestiramo poslovanje koje nije u funkciji onog matičnog. Ključno obilježje svih realiziranih transakcija je što smo ispunili glavni prioritet - pronaći kvalitetne strateške partnere koji će razvijati preuzete biznise.
Od tog prioriteta nećemo odustati. Pripremajući razvojne projekte, izabrali smo djelatnosti kojima ćemo jačati vrijednost i osnažiti portfelj naših brendova. Zbog potencijala koji ima naš ABC sir, jedna od njih je i mliječna industrija. Iskoristili smo priliku i investirali u proizvodne kapacitete osječkog Megglea kako bismo od 1. siječnja 2021. u njima krenuli s proizvodnjom novih proizvoda od domaće sirovine, visoke kvalitete i više dodane vrijednosti. Time ne čuvamo samo radna mjesta, nego i domaću poljoprivrednu proizvodnju. I na koncu, iz procesa koji je iza nas, preostalo nam je još da provedemo integraciju Mercatora u vlasništvo Fortenova grupe. U kombinaciji s izazovima gospodarske krize, malo je reći da nas opet čeka izrazito dinamična godina.