Obrazovni program ‘Suvremeni trendovi u menadžmentu turizma‘, koja se održava u Termama Tuhelj, novitet je IEDC-Poslovne škole Bled i osobna ideja dekanice prof. dr Danice Purg.
Trendovi se tako brzo smjenjuju ili menadžerima u našoj regiji treba više edukativnih impulsa?
- Promjene su u društvu općenito velike, a u turizmu se razvija sasvim novi tip potrošača. On nije vjeran korisnik marketinških alata široke potrošnje i standardnih paketa. Zahtijeva personalizirani tretman i autentične doživljaje. S druge strane, sve više ljudi putuje, zbog globalizacije, internetskih mogućnosti i pojednostavnjenja logističkih usluga, a sve su to indikatori rastuće potrebe za dodatnim obrazovanjem stručnih radnika.
Mnogi smatraju da su menadžeri, pri tom ne mislim samo na turizam, pali na testu ove krize, kakvo je vaše iskustvo?
- Slažem se. Većina menadžera obrazovana je u školama koje pružaju tradicionalne menadžerske alate, a ne kako predvidjeti budućnost i brzo reagirati. Menadžeri i druge vođe nisu iskoristile krizu. Nisu je pretvorili u priliku. I stoga u našem studiju za vodeće menadžere u turizmu posvećujemo brigu usmjeravanju sudionika prema naprijed, prema upoznavanju i oblikovanju novih trendova. Među temama će biti i najava buduće strategije na području turizma, virtualne tehnologije u turizmu te naravno vođenje promjena i održivi razvoj organizacijske izvrsnosti. Imamo predavački zbor 12 profesora sa svih kontinenata koji donose širinu, drugačiji pogled i najnovija otkrića. Misao vodilja studija koje nudi IEDC–Poslovna škola Bled u suradnji s Termama Tuhelj je osposobiti sudionike da mogu ne samo slijediti trendove u turizmu nego i utjecati na njih te ih stvarati.
Koliko je hrvatski turizam u trendu, što su mu slabe točke?
- Brojke u hrvatskom turizmu sigurno će još rasti. Hrvatska ima potencijal da se u većoj mjeri usmjeri u „kvalitetan turizam“. Smještajna infrastruktura, koja je uglavnom u privatnim rukama, zaostaje. Tržište je na području smještaja vrlo fragmentirano, bez politike cijena i regulative; a posljedično su i prihodi niski. Turizam koji stvaraju domaći gosti još uvijek trpi zbog sporog gospodarskog oporavka. Ipak se na svim područjima turizma pokazuju pozitivni znakovi. Prostor je najvažniji. Lokacijsko planiranje je ključ održivog turističkog razvoja, a lokalne zajednice pritom igraju ključnu ulogu.
Slovenija također traži svoje mjesto na turističkoj karti Europe, s kojim argumentima?
- Slovenija je još uvijek nisko na ljestvici prepoznatljivih turističkih destinacija, za razliku od Hrvatske koja ima jednu od najljepših obala na svijetu. No konkurentska prednost Slovenije jest u raznolikosti na relativno malenom komadu zemlje. Slovenija s obzirom na očuvanu prirodu i raznolikost terena može imati svijetlu „eko budućnost“. Potražnja za zelenim ljetovanjem je u usponu, a isto tako i za aktivnim i adrenalinskim odmorom. Jedan od izrazitih trendova jest ljetovanje u ruralnim predjelima, život i rad na seoskom imanju i sl.
Zašto ste za partnere s hrvatske strane u ovom projektu izabrali Terme Tuhelj?
- Terme Tuhelj smo prepoznali kao partnera, koji ima značajan utjecaj na razvoj turizma u Hrvatskoj i opsežnu mrežu kontakata s turističkim organizacijama. Isto tako, zanimljiva su turistička destinacija koja postavlja nove standarde i razvija cjelogodišnji turizam. Program će se, inače, odvijati djelomično na IEDC–Poslovnoj školi Bled, a djelomično u Termama Tuhelj. U središnjoj i istočnoj Europi dosad nije bilo obrazovnih programa za top menadžment u turizmu. Ovo je prilika za stvaranje obrazovne platforme na području top menadžmenta u turizmu u regiji Alpe-Adria, koja može otvoriti vrata široj regionalnoj suradnji, dobrodošloj za sve poslovne partnere; povećava vidljivost, znanje, ekspertizu i mogućnost umrežavanja.