Promjena načina konzumacije informacija dovela je do povećanja budžeta marketinških kampanji između 20 i 30% u korist digitalnih platformi, što je trend koji će se u sljedećim godinama dodatno osnažiti, zaključak je okruglog stola Digitalno oglašavanje 4.0 – novo osvajanje cyber prostora, održanog u petak u prostorijama Poslovnog dnevnika.
– Dok smo se nekoć okupljali u 19.30 sati ispred Dnevnika da bismo se informirali, danas informacije i razne sadržaje konzumiramo kada i gdje nam odgovara. Takve promjene uvelike su utjecale na oblikovanje marketinških strategija i taktika – smatra Sanja Petek Mujačić, izvršna direktorica agencije Bruketa&ŽinićOM, ističući da je prilagođenost sadržaja krajnjim korisnicima donekle dovela u pitanje i budućnost reklama uz televizijski i filmski sadržaj. Nataša Blagojević, savjetnica za digitalne komunikacije iz agencije Dialog komunikacije, naglašava i zabavnu stranu propagande.
– SuperBowl je dobar primjer koliko je zabavna komponenta u oglašavanju važna. Riječ je o zanimljivu fenomenu jer ga osim poklonika sporta globalna publika prati upravo zbog popratnog showa i oglasa koji doprinose spektaklu.
– Svaki brend treba osluškivati što se na društvenim mrežama, po forumima i u komentarima o njemu govori. Jedna loša reakcija na upit korisnika ili komentar može i te kako utjecati na reputaciju brenda – upozorio je pak Darko Bakarić, digital media direktor Media polisa.
Josip Balek, digital media strateg agencije UNEX, tvrdi da mlađe generacije traže sve veću privatnost i kontrolirano okruženje. Trendovi o kojima možemo razmišljati mogli bi ići u smjeru instant-komunikacije poput Vibera ili WhatsAppa jer je riječ o zaštićenim “end to end” aplikacijama, a jednu od najvažnijih uloga u prenošenju poruke preuzeli su influenceri i blogeri na društvenim mrežama te pojava “multiscreeninga” ili navike suvremenog konzumenta da istodobno koristi nekoliko uređaja i gotovo 24 sata prima informacije. Čak 80% socijalnih kontakata odvija se preko ekrana, poručili su predstavnici najpoznatijih hrvatskih marketinških agencija.